Moncayo Mediterraneo

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jansen3107
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 10:06

Moncayo Mediterraneo



Bericht door Jansen3107 »

Hallo, wij willen een Moncayo Mediterraneo 772 aan gaan schaffen uit 2006. Nu lees ik niet heel veel informatie over deze camper. Heeft iemand ervaringen met dit type?
Ik hoor het graag, alvast bedankt voor de reactie!
Mvg
Jansen3107
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 10:06

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Jansen3107 »

Niemand verder bekend met dit merk?
myway
Berichten: 15457
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door myway »

Volgens mij worden ze al een tijd niet meer gemaakt.
De importeur zat in Giethoorn.
Het was een budget camper.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Face »

Wordt inderdaad niet meer gemaakt. Carroserie delen kan bij schade een probleem zijn.
Moncayo werd in Spanje gebouwd.
Jansen3107
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 10:06

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Jansen3107 »

Oké, bedankt voor jullie reacties. Zou het dan alleen de carrosserie delen betreffen of ook de andere onderdelen( bv kastjes rubbers etc) Of is dit veelal universeel?
Mvg
Jansen3107
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 10:06

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Jansen3107 »

En wat ik ook tegenkom is vochtproblemen🤔. Is dit typisch iets voor dit merk dan?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Kroppie »

vocht problemen is iets waar veel campers last van hebben , regelmatig goed inspecteren en meten, vochtmeter aanschaffen loont.
en onderdelen soms is het universeel, vaak merkspecifiek, dus bij probleempjes is creatieviteit gewenst, en zelf een oplossing bedenken zodat je gewoon je camper verder kunt gebruiken en ervan genieten, daar heb je hem voor niet om hem origineel te houden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door isoplus »

Maar een Spaanse camper is wel een mooi weer camper, dus als je twijfelt zoek je een ander van een merk dat nog wel overeind is gebleven.
Overigens valt dat bij alle merken tegen, na tien jaar wordt onderdelen leveren moeilijk.
Komt nog bij dat er nog maar een paar grote fabrikanten zijn die vele sub-merken op de markt brengen, dus al die merken werken weer met bij derden ingekochte onderdelen zoals deuren, luiken en ramen.
De kunst is dus om te ontdekken wat er zoal op de Moncayo aan universeel spul zit.
In Spanje en Portugal rijden er nog genoeg dus desnoods moet je daar onderdelen halen(leuk vakantieritje).
Jansen3107
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 10:06

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Jansen3107 »

Inderdaad...leuk ritje”ff” op en neer naar spanje😁...maar toch maar liever niet. Bedankt in ieder geval 👍🏼
mobi
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 01 jun 2003, 21:02
Locatie: Gent (B)

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door mobi »

Moncayo Nova Centaury
Jansen3107
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 10:06

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Jansen3107 »

Ik dacht dat dit bedrijf failliet was...maar heb het niet goed gelezen dan denk ik. U bent ook in het bezit van een moncayo? Mvg
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door josé moncayo »

Ola
Wij hebben ook een Moncayo gehad
Niets mis mee , idd wat vocht problemen en ijskast maar die was van Domatic en dus in meerdere merken gemonteerd.
Volgens ons is de fabriek afgebrand en daarmee
was het afgelopen met Moncayo
En ja, toen we de achter bumper stuk reden hebben we geen nieuwe kunnen vinden ( of gebruikte)
Maar iemand heeft hem vakkundig met polyester gerepareerd.
De auto is van Fiat of Citroen dus dat is nooit een probleem.

Succes ermee

Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door peter »

Ik heb er, kort, eentje gehad. Het is een Spaans merk dat niet meer verkocht wordt in NL. Ze staan bekend als “lekbakken”. Ik had daar geen last van, vond het een heerlijke camper in combinatie met De fiat 2.8. Zou je wel aanraden hem voor aankoop heel goed op vocht te checken en hem overdekt te stallen. Ik ben er zelfs mee op wintersport geweest, met een goede kachel hebben we -30 overleefd in de moncayo .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door peter »

Dealer zat idd in giethoorn, maar die verkoopt ze niet meer. Onderdelen is geen probleem. De meeste spullen zijn universeel .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
Plaats reactie