Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Mathijs_ »

Mathijs_ schreef:
wo 10 okt 2018, 20:12
Toemke schreef:
wo 10 okt 2018, 8:38
Mathijs_ schreef:
di 09 okt 2018, 23:58
Vandaag een fietsenrek en lpg fles geplaatst.
Daarna het laaste ingeladen en uitgeladen wat achter blijft in NL, vol getankt en en naar een weegbrug gereden.

Met m'n vriendin, zoontje, ikzelf, 50 liter diesel, 80 liter water en ongeveer 30 liter vuilwater, volle lpg fles, fietsen, kleren, boeken en veel cadeaus/bierflesjes en drank flessen:-B en eten.

3460 kg

Met het vuilwater valt er wat te winnen, en de cadeaus moet ik maar opdrinken :cheers:

Maar we kunnen goed onder de 3500 blijven dus.
Bedoel je dan dat je 50 liter extra diesel meeneemt of is volgetankt maar 50L in jouw model camper?
Ja 50 liter is de max (misschien 55)
Ooit een jaguar zo gehad, deze had 2 tanken van 55 liter. Maar bij onze camper is dat niet het geval.

1 voordeel. Altijd 30 a 50 kg minder mee, want je tankt een tank nooit halfvol.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sandor Gora »

Nieuwe, steviger, vulling in de zitbank laten maken.
De vorige was pas 6 jaar oud, maar waarschijnlijk niet van heel goede kwaliteit.
Nu kunnen we weer zitten in plaats van zakken.
PLA bank zitkussen 1.jpg
PLA bank zitkussen 1.jpg (70.34 KiB) 605 keer bekeken
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door sleutel13 »

Sandor Gora schreef:Nieuwe, steviger, vulling in de zitbank laten maken.
De vorige was pas 6 jaar oud, maar waarschijnlijk niet van heel goede kwaliteit.
Nu kunnen we weer zitten in plaats van zakken.
PLA bank zitkussen 1.jpg
Netjes. Wel apart dat t na 6jr al op is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Als we de fietsen mee hebben en we staan één of meer nachten op een camping dan haal ik doorgaans het fietsenrek van de trekhaak zodat de achterdeuren open kunnen om de stoelen, tafel en dergelijke te kunnen pakken. Om de drager er niet steeds weer op te zetten leg ik deze naast de bus vast met een ketting, deze had ik tot dusver vast aan de bladveer maar dat vind ik teveel gedoe. Daarom heb ik nu onder de bus aan beide kanten van de trekhaak een oog geschroefd, daaraan kan de drager heel simpel worden vast gemaakt.
En wel zodanig vastgeschroefd dat hij niet simpel even los te halen is.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sandor Gora »

Nou, "op" is een te groot woord, denk ik, maar ze zaten te zacht, we zakten erop weg.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door sleutel13 »

Sandor Gora schreef:Nou, "op" is een te groot woord, denk ik, maar ze zaten te zacht, we zakten erop weg.
Ja schuim is ook een apart iets. Hier in ijmuiden zit zo'n zaak. Is bijna hogere wiskunde om de juiste samenstelling te vinden Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vol goede moed vandaag begonnen met behangen van het slaapgedeelte. Het feest begon met het stofzuigen want dat schuren heeft nogal wat stof gegeven. Even gekeken hoe en welke lengte de banen moesten worden en naar binnen om ze te snijden. Maar die klus was al geklaard. Hockey had alles ondertussen al keurig op maat gemaakt. Helaas waren de stukjes te klein. De rest van de rol was voorzien van een aantal gaatjes die verdacht veel gelijkenis vertonen met zijn gebit. :-?
Dus een nieuwe rol gehaald en vertraagd aan het werk.
Het behangwerk van de achterzijde is klaar en ik moet zeggen, het is mooier dan het nieuw zou zijn geweest. Ik heb er wel een tijd over gedaan. Zeven banen van ongeveer 145 cm. Maar ja, de ruimte is ook wel zo krap.

Verder nog niets opgeschoten dus. Morgen een nieuwe kans.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Huub56 schreef:
wo 10 okt 2018, 16:13
Afbeeldingbuitengas aansluiting gemaakt voor de BBQ geen gesleep meer met fles
Zit ook op onze camper en al veel gemak van gehad :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Toemke »

Sandor Gora schreef:
wo 10 okt 2018, 21:52
Nieuwe, steviger, vulling in de zitbank laten maken.
De vorige was pas 6 jaar oud, maar waarschijnlijk niet van heel goede kwaliteit.
Nu kunnen we weer zitten in plaats van zakken.
PLA bank zitkussen 1.jpg
:thumbup: Mooi, je mag me altijd het adres per PM doorgeven als je wil, de prijs ook als je dat niet stoort.
Wij hebben een beetje dezelfde opmerking in onze PLA
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door isoplus »

Hoofdnoorman schreef:
wo 10 okt 2018, 22:08
Vol goede moed vandaag begonnen met behangen van het slaapgedeelte. Het feest begon met het stofzuigen want dat schuren heeft nogal wat stof gegeven. Even gekeken hoe en welke lengte de banen moesten worden en naar binnen om ze te snijden. Maar die klus was al geklaard. Hockey had alles ondertussen al keurig op maat gemaakt. Helaas waren de stukjes te klein. De rest van de rol was voorzien van een aantal gaatjes die verdacht veel gelijkenis vertonen met zijn gebit. :-?
Pas maar op met dat hondje, wij hadden ooit een jonge St.Bernhard die we mee namen naar kantoor.
Er was dus altijd wel iemand die hem in de gaten hield, totdat wij allemaal tegelijk even weg moesten voor hooguit 15 minuten.
Net de tijd die die makker nodig had om alle plinten van de muren af te bijten, het kantoor was gebouwd door Metabouw uit Deventer en die had de plinten goed vast geschoten.
Later had ze de gewoonte om bij ongewenst bezoek ze wel het erf op te laten maar niet meer er af.
Toch was het een erg vriendelijk en gezellig beest dat geen vlieg kwaad deed, maar slopen heeft ze nooit afgeleerd.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

Kroppie schreef:
vr 14 sep 2018, 15:45
vandaag de montage rail voor de zonnepanelen op het dak gelijmd met sikaflex 552AT en aktivator 205 , paar dagen drogen en dan met het verwachte mooie weer volgende week de panelen er op .

bij de plaatselijke garage even het accu kitpistool geleend wat een genot om daar mee te werken, 9 meter rail, 3 rupsen op een rail is 27 meter kit in pakweg 10 minuten, ideaal, snel n zonder pijn in de handen van het knijpen

gebruikte rail: k2 systems speedrail en de eindklemmen, perfect spul, en goed betaalbaar .

jos
Hoeveel patronen kit had je nodig? Ik ga binnenkort ook een paneel monteren, wil het met 2 L profielen doen van 166 cm, dus 2 x 3 x 1.66 = ca. 10 m rups...
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FredV »

Dinsdag de distributiesnaar compleet met de hele santenkraam laten vervangen bij een vakgarage hier in de buurt. Gisteren weer opgehaald maar onderweg bleek te airco niet te functioneren. Ik dacht gelijk aan 6 jaar geleden; zelfde laken en pak, ook toen bleek de airco niet te werken en dat na 6 jaar nieuw met niet teveel km’s. Volgens de toen Fiat werkplaats moest deze vervangen worden door een nieuwe airco en werd natuurlijk gevolgd door een vette rekening. Vreemd want de week daarvoor werkte alles toch nog normaal?
Gisteravond vanalles en nog wat voor de deur nog geprobeerd, maar daar waar ik bij kon was niets bijzonders te zien en de pomp sloeg nog steeds niet aan. Vette baal dus; het zal toch niet weer hè dacht ik. Vanochtend op de brug gezet; bodemplaat los en gelukkig, net dat ene stekkertje waar ik gisteravond net niet bij kon maakte geen contact. Alles werkt nu weer normaal en kan er weer jaren tegen.
Knibbel
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

veetee schreef:
do 11 okt 2018, 10:44
Kroppie schreef:
vr 14 sep 2018, 15:45
vandaag de montage rail voor de zonnepanelen op het dak gelijmd met sikaflex 552AT en aktivator 205 , paar dagen drogen en dan met het verwachte mooie weer volgende week de panelen er op .

bij de plaatselijke garage even het accu kitpistool geleend wat een genot om daar mee te werken, 9 meter rail, 3 rupsen op een rail is 27 meter kit in pakweg 10 minuten, ideaal, snel n zonder pijn in de handen van het knijpen

gebruikte rail: k2 systems speedrail en de eindklemmen, perfect spul, en goed betaalbaar .

jos
Hoeveel patronen kit had je nodig? Ik ga binnenkort ook een paneel monteren, wil het met 2 L profielen doen van 166 cm, dus 2 x 3 x 1.66 = ca. 10 m rups...
ik had 3 rails van 3,25 meter, en 60mm breed, daarop 3 rupsen van 8mm hoog, spuitmond schuine hoek uitgesneden, zodat er een driehoekige rups ontstond, middelste rups beetje slingerend gelegd, en had aan 4 kokers van 310ml genoeg .
succes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

Kroppie schreef:
do 11 okt 2018, 18:08
ik had 3 rails van 3,25 meter, en 60mm breed, daarop 3 rupsen van 8mm hoog, spuitmond schuine hoek uitgesneden, zodat er een driehoekige rups ontstond, middelste rups beetje slingerend gelegd, en had aan 4 kokers van 310ml genoeg .
succes

jos

Dank je. Dan denk ik dat ik het met 2 kokers wel af kan. :thumbup:
Plaats reactie