Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt

Algemene campervragen en -opmerkingen.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door WimZ »

fokus schreef:
ma 08 okt 2018, 11:30
ECHTER! Voorlopig heeft de Stad Antwerpen nog geen toegang op buitenlandse kentekendata.....
Dit klopt niet. Afgelopen zomer zijn wij door Antwerpen gereden met een vervuilende camper en kregen een maand later een brief. Dat we er niet mochten rijden. Dus ons Nederlandse kenteken was op de foto gezet en ze hebben alle data.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door fokus »

Toch even lezen wat deze geleerde Perfesser ervan vindt:
Seit geraumer Zeit erregt die Diskussion um den Dieselmotor und seine Auswirkungen auf die menschliche Gesundheit die Gemüter. Die schädlichen Abgase werden absehbar zu Dieselfahrverboten in Innenstädten führen. Prof. Dr. Curt Diehm, Leitender Arzt der Kardiologie und Angiologie sowie Ärztlicher Direktor der renommierten Max Grundig Klinik im Schwarzwald, merkt an: "Aus medizinischer Sicht wird beim Diesel-Thema viel zu oft parteiisch argumentiert und am Ende ein Mythos kreiert, der dann über lange Zeit nicht mehr aus den Köpfen geht. Für mich grenzt die Verteufelung des Dieselmotors mit Hilfe medizinischer Argumente inzwischen schon beinahe an Fake News".
Prof. Dr. Curt Diehm begründet diese Einschätzung anhand eines Vergleiches: Der Grenzwert für Feinstaub in Deutschland beträgt derzeit 40 mcg pro Kubikmeter. Ein Stuttgarter Bürger, der sein Leben lang ohne Ferien Tag und Nacht am Neckartor verbringen würde und deshalb diese Menge täglich einatmet, hätte nach 75 bis 80 Jahren rund 10 bis 12 Gramm Feinstaub in der Lunge. Ein Raucher, der eine Packung Zigaretten am Tag raucht und deshalb Superfeinstaub inhaliert, schafft diese Menge in zwei Wochen. Sofern ein Raucher vierzig Jahre lang eine Packung täglich raucht, wäre seine Feinstaubkonzentration in der Lunge mit einem immensen Faktor höher als die des Anwohners am Neckartor.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Marco Polo »

https://www.deutsche-gesundheits-nachri ... rschaetzt/

Hij vind de grenzen te laag in vergelijking met wat rokers zichzelf aandoen maar geeft niet aan waar de grens dan wel moet liggen voorzover ik het begrijp.

Maar inmiddels hebben we wel de milieuzones en moet men zich voor het binnenrijden van Brussel registreren.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door hurktoilet »

@Dafluc: Dank! Zal me benieuwen. Kreeg nu eerst foutmelding dat mijn kentekenbewijs er niet bij zou zitten (zat er wel bij), maar vervolgens kreeg ik alsnog pagina met melding dat ze mijn gegevens alleen voor dit doel zouden gebruiken en een link om de voortgang van mijn aanvraag te volgen: status: accepted. [edit]Bevestigingsmail binnen, nogmaals dank![/edit]
@Ducati 900: Maar dan moet ik 'm dus verkopen en weer terugkopen? Kwestie van bevriende autohandelaar vragen?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door ducati 900 »

Overzetten op naam van een kennis en gelijk weer op naam zetten, koste je dan 2 x € 10?
Of opnieuw aanvragen bij de RDW maar ik heb weet niet wat dat kost, naar mijn idee niet zo veel
Maar het schijnt dat je bij OVI deze gegevens ook mag downloaden.

https://ovi.rdw.nl/

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door jurgenc »

WimZ schreef:
ma 08 okt 2018, 12:42
fokus schreef:
ma 08 okt 2018, 11:30
ECHTER! Voorlopig heeft de Stad Antwerpen nog geen toegang op buitenlandse kentekendata.....
Dit klopt niet. Afgelopen zomer zijn wij door Antwerpen gereden met een vervuilende camper en kregen een maand later een brief. Dat we er niet mochten rijden. Dus ons Nederlandse kenteken was op de foto gezet en ze hebben alle data.
https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/lez ... oorwaarden
Automatisch:

Staat uw wagen met Nederlandse of Belgische nummerplaat in onderstaande lijst en komt uit de checktool een positief antwoord? Dan moet u niets doen, u mag automatisch gratis binnen:
In Antwerpen hebben ze toegang tot de Nederlandse kentekens.
H20
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Oom Willie »

Ik gebruik de app Green-zones om me te oriënteren of ik waar/er mag komen of niet.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door hurktoilet »

Die app is een vehikel van een woekeraar, die probeert een slaatje uit milieuvignetten te slaan. Voor Frankrijk bijna 30 euro exc. verzendkosten, waar het vignet slechts 4,21 inc. verzending naar NL kost. Voor Duitsland geldt een vergelijkbaar verschil.
Haar info over gebieden waar een vignet nodig is, is niet geheel betrouwbaar. In Frankrijk geeft ze een aantal malen aan dat een vignet al nodig zou zijn, waar dat niet het geval is (althans, bij een steekproef een half jaar geleden). Maar ja, als milieuvignetten je handel zijn komt het wel goed uit om de noodzaak van een vignet wat te overdrijven.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door TestCase »

Tja, en als Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, Arnhem..... er al niet in staan? Althans een paar maanden geleden niet.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Oom Willie »

hurktoilet schreef:Die app is een vehikel van een woekeraar, die probeert een slaatje uit milieuvignetten te slaan. Voor Frankrijk bijna 30 euro exc. verzendkosten, waar het vignet slechts 4,21 inc. verzending naar NL kost. Voor Duitsland geldt een vergelijkbaar verschil.
Haar info over gebieden waar een vignet nodig is, is niet geheel betrouwbaar. In Frankrijk geeft ze een aantal malen aan dat een vignet al nodig zou zijn, waar dat niet het geval is (althans, bij een steekproef een half jaar geleden). Maar ja, als milieuvignetten je handel zijn komt het wel goed uit om de noodzaak van een vignet wat te overdrijven.
Daar heb je gelijk in, maar ik doelde op informatie inwinnen. Alles staat duidelijk bij elkaar. Je moet er ook niets kopen.

Willie

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door FredV »

Marco Polo schreef:https://www.deutsche-gesundheits-nachri ... rschaetzt/

Hij vind de grenzen te laag in vergelijking met wat rokers zichzelf aandoen maar geeft niet aan waar de grens dan wel moet liggen voorzover ik het begrijp.

Maar inmiddels hebben we wel de milieuzones en moet men zich voor het binnenrijden van Brussel registreren.
Komisch, ich war der erster der Heute Kommentar fuer diesen Artikel geschrieben hat.
Knibbel
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Oom Willie »

Lees net in een nieuwbrief van de ANWB dat je voor campers een ontheffing( "afwijzing" op zijn Bels) kunt aanvragen. Duurt 2 mnd. Geld voor 3 jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Dafluc »

Dat stond ook al in het eerste bericht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Oom Willie »

Dafluc schreef:Dat stond ook al in het eerste bericht.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Plaats reactie