Renovatie Peugeot J5 Concorde

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Goedemorgen,

Inmiddels als weer een kleine 2 maanden in het bezit van de "prachtige" concorde.
Ik zocht in het begin een bus om om te bouwen naar camper maar mijn vrouw had daar bepaalde bezwaren bij Afbeelding.
En aangezien ze net zoals zovelen toch stiekem de baas is hebben we voor een kleine prijs deze opknapper gekocht. Ondanks dat ie te koop stond als zo mee weg te kunnen, had ik daar bij bezichtiging toch redelijk mijn bedenkingen bij. Slechte zelfgemaakte keukenkastjes en de vele geurboompjes waren toch bepaalde signalen. Ik had duidelijke vocht problemen gezien en na overleg met mn vrouw toch besloten de concorde behoorlijk te verbouwen richting 2018 ipv 1985. Dus aangeschaft en eerst op vakantie gegaan met de normale auto naar Noorwegen.

Helaas in die vakantie mn enkelband gescheurd dus zit nu in de strompel modus en veel kan ik helaas niet klussen. Toch hebben we op het moment alle kastdeurtjes achterin vervangen/verwijderd. Nieuw folie tegen de frontjes en is het keukenblok deels verwijderd. De wanden worden overnieuw bekleed. Alle electronica wordt vervangen en uitgebreid.
Inmiddels nieuwe kabels getrokken voor de led spotjes en waterpomp.
Nieuwe zekeringkast
Nieuw massa blok
En schakelpaneel is compleet vernieuwd.

Ook heb ik nog een hele lading spullen klaar liggen om het oude accu systeem te vervangen. Want zoals het nu is kan echt niet.
Ik heb o.a klaarliggen;
Nieuwe hoofdschakelaar
Nieuw scheidingsrelais dat zelf inschakelt bij 12xx volt
Nieuwe kabels om de accu's te koppelen

Aankomend weekend gaat een deel van de achterwand eruit omdat de vorige eigenaren hun aangebrachte accessoires slecht hadden afgekit. Dus die hoop ik dit weekend vervangen. Fietsendrager gaat er sowieso af. Want ik fiets niet Afbeelding.

De oude truma is inmiddels weg. Komt een standkachel voor terug. Dus nog ff te gaan maar we hebben hem pas volgend jaar augustus nodig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door Appiecamp »

Kastjes zien er netjes uit.
Hou je wel rekening met het ( totale ) gewicht?
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Ja deels. Het keukenblok moet helaas vernieuwd worden. Dus kan niet anders dan dat het geen licht gewicht wordt. Voor de rest zijn de deurtjes natuurlijk wel zwaarder dan de oude. Maar die paar kilo is niet anders.
Al probeer ik wel het front te redden en evt de zijkant. Maar de rest is te aangetast door vocht schade.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Beun werk van een ander. Afbeelding gelukkig gaat alles eraf. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door pwhooftman »

Ik heb sterk de indruk dat de vochtschade niet veroorzaakt is door het fietsenrek (de bovenste ophangpunten zien er van binnen onaangetast uit), maar door de horizontale afwerkstrip aan de buitenzijde, net boven het raam, en de achteruitrijcamera. Zo te zien wordt dat een flink deel van de achterwand vernieuwen?
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Meerdere ophangpunten lekken helaas. Maar de achterwand wordt idd overnieuw gebouwd en alles maar echt alles wordt overnieuw afgekit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Ow en is echt de camera zelf die lekt. Dat gat zit niet meer dicht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Vandaag begonnen met het slopen van de achterwand. Deze schade is puur door stomheid ontstaan. Heeft niks met de camper zelf te maken. Ff voor de duidelijkheid. Als je je gaten boort kit ze dan ook goed af. Als je niet weet wat je doet, blijf dr dan vanaf.

Anyway. De trap gaat weg achteraan. Die heeft al te veel ellende veroorzaakt. Helaas is er geen echt goedkope nette manier om alle gaten te dichten behalve een nieuw stuk erin. Maar dat gaat me echt te ver. Hij is dik 30jr oud en zeker geen prijs winnaar AfbeeldingAfbeelding. Dus dat ga ik niet proberen te halen ook. Ik kwam in totaal 17 gaten tegen waarvan een stuk of 4 alu rot. De achterwand wordt tot aan de kromming in t dak vervangen.

Hier wat foto's. Spreekt voor zich.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Hier zie je oude gaten die nooit een echte functie hadden behalve lekken. Tenminste te afgelopen jaren. En t dakrek lekte langs de schroeven heen naar t keukenkastje. Afbeelding. En ipv het probleem te verhelpen beunen we dr liever nieuw hout in Afbeelding.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Na 2 dagen buffelen, is de achterwand kaal.gemaakt en deels weer afgetimmerd.
Het lijstwerk was tot onderaan rot. Met de originele buitenlijsten was niks mis. De dik 30jr oude kit heeft zich goed gehouden. Maar van binnenuit is alles weggerot. Zo zonde. Maja. Linkerkant moet ik nog deels vervangen. Maar hij staat weer ff voor 2 weken op stal. Inmiddels wel weer het raam erin en afgekit. Gaf een goed gevoel. Nog meer gaten afgedicht. De oude achteruitrijcamera eraf getrokken. Het doorvoer rubber zat niet eens goed waardoor jaren lang het water gewoon naar binnen heeft kunnen lekken. Dit is nu afgekit en hier komt later wel weer een nieuwe camera. Ja het hout boven het raam is ook vervangen. Staat alleen niet op de foto.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gino Tiffany
Berichten: 7
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 22:35

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door Gino Tiffany »

Je bent goed bezig.
De zithoek ziet er al knap uit.
En je hebt de isomo-plaaten eruit gehaald tegen je achterwand, welk ga je gebruiken om opnieuw te isoleren? [Ook isomo of .. ?]
Btw, voorzichtig met die isomo of je vind in augustus als je opreis gaat nog steeds die witte bolletjes terug in je concorde. :lolno:

Mvg. Gino&Tiffany
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Thnx . Gewoon weer 3cm eps wat eruit kwam. Alleen dan muf vrij . 5.6mm hardhout multiplex dr tegen. En klaar. Over 2 weken nog een klein stukje strippen en dan weer helemaal nieuw opbouwen. Incl verstevigingsbalk zodat er een tafel aan kan hangen ipv de klap tafel die altijd gruwelijk in de weg staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door Kroppie »

ik zou ook die slotjes op het luik veranderen, die hangen nu te klapperen, geeft op den duur gaten in de plaat, en ook weer lekkage.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Ze gaan dr helemaal af wat dacht je daarvan . Maar ze zitten dr al ff op en de plaat is nog in orde. Maar de klep wordt nog gemoderniseerd. Want deze is te vaak "aangepast" door anderen

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Plaats reactie