Herevaluatie kwarttarief in 2020

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door henk en lila »

Ik heb een buscamper, geen werk (geen woon-werk verkeer) want pensioen en we hebben nog een tweede auto. Hoef ik nou nooit meer belasting te betalen? En op welke partij moet ik daarvoor stemmen? :lol3:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Kroppie »

in belgie wonen, en in nederland boodschappen doen.?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door ellan vannin »

In de grensstreek rond Maastricht gebeurt dat massaal, net zoals diesel tanken Jos.
All4dogs
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80314
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Dafluc »

En vergeet Duitsland en Luxemburg niet. Als ze Maastricht nou ook maar niet gaan herevalueren. :roll: :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door LMC591A28JTD »

Ook voor onze camper zou het tarief naar 300 euro per maand schieten. En dat voor misschien tien dagen gebruik in Nederland, want de rest van de tijd dat we de camper niet gebruiken, staat hij in de stalling of zijn we ermee in het buitenland.

We gebruiken de camper maximaal 40 dagen per jaar (gemiddeld over de laatste 5 jaren)
Ik denk dat beleidsmakers ook wel inzien dat een vorm van kwarttarief redelijk is voor campers.

En waarom zou de regeling toch kunnen sneuvelen? Het is al genoemd: het zijn de kwarttarief rijders die het hele jaar met de camper rijden, dus de woon-werk-verkeer rijders, die gebruik maken van een regeling die daarvoor niet bedoeld is.

Met de oldtimerregeling is het namelijk net zo gegaan. Allerlei mensen gingen met oude stinkende 26 jaar oude diesels het hele jaar rijden, er ontstonden zelfs leasebedrijfjes die oldtimers aanprezen. Een onaanvaardbare belasting van het milieu in de tijd dat roetfilters allang verplicht waren en zo werd tevens van de bijtellingsregeling gunstig gebruik gemaakt. En dus werd die regeling goed aangepast: de leeftijd werd op 40 jaar gesteld en diesels en LPG auto's tussen 25 en 40 jaar kregen een 'winterregeling' .

Van mij mogen ze morgen naar een zestig dagen kaart voor het kwarttarief voor campers gaan.

En juist de houderschapsbelasting of het kwarttarief zou je uitstekend kunnen baseren op het al dan niet hebben van een roetfilter, de uitstoot, het gewicht etc. Er staan inmiddels in Nederland zo veel camera's dat de controle gemakkelijk uit te voeren zou moeten zijn. Probleem blijft de camper die op de openbare weg geparkeerd staat. Waardoor er toch heel veel mobiele controle zou moeten zijn. Maar ook die is er eigenlijk al vanwege de bijtellingsregeling van de leaseauto's.
Laatst gewijzigd door LMC591A28JTD op za 22 sep 2018, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Kroppie »

hoe wou je met een camera langs de weg b.v. de aanwezigheid van een roetfilter of de uitstoot controleren?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door LMC591A28JTD »

dat staat op het kentekenbewijs, zit in de typegoedkeuring en de werking zou bij de apk gecontroleerd dienen te worden. Als er eenmaal zo'n ding onder zit, zal men dat er normaal gesproken niet onderuit schroeven. Maar oplichters heb je eerlijk gezegd overal. Mensen die de grenzen opzoeken ook.
Mensen die milieudelicten plegen, worden overigens steeds strenger gestraft. Het afdoppen van een AGR is in mijn ogen een milieudelict en zouden ze wat mij betreft flink mogen aanpakken.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door metatoon »

Bij aanpassen van kwarttarief, zouden ze als extra bonus ook maar eens aan invoeren vignet voor buitenlanders in het werk kunnen stellen.
Hier rijd alles uit buitenland gratis rond,de Nederlander daarentegen betaalt wel in vele gastlanden.

Armand zong het al.
De Nederlander is een meelzak,je kan er op blijven slaan.
Hij gaat toch nooit staan.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2433
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door bently »

LMC591A28JTD schreef:
za 22 sep 2018, 18:25
Mensen die milieudelicten plegen, worden overigens steeds strenger gestraft. Het afdoppen van een AGR is in mijn ogen een milieudelict en zouden ze wat mij betreft flink mogen aanpakken.
Vind je dit nou een redelijke uitspraak ??? Draai de zaak eens om. Als die EGR nou eens niet zo vaak problemen zouden geven ( wat de camperbezitter diep in de buidel laat tasten ) dan is er ook géén reden om 'm uit te laten schrijven of af te doppen :bang:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Audiofiel »

Ik ben het helemaal eens met LMC591A28JTD. Van mij mogen ze het moedwillig niet meer voldoen aan de milieueisen ook gewoon bestraffen als milieudelict (dus een misdrijf, geen overtreding). Er hebben allerlei fiscale voordelen gezeten aan die voertuigen en dan moet je er aan blijven voldoen. :thumbup:
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Mickel Moen »

Als ik de bijdragen van LMC59 enz. zo lees, stelt hij zichzelf als norm en niet de wet.

Overigens, het is al genoemd. Dit is drukte om niets.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door LMC591A28JTD »

@bently: Ik ben het duidelijk niet met je eens en snap heel goed wat je schrijft.
Ook ik heb ooit meer dan 1200 euro aan Audi betaald voor de vervanging van een AGR.

Geen haar op mijn hoofd die er toen aan gedacht heeft om hem toen uit te laten schakelen.

Je zult als kind maar in de meest vervuilde straten van Nederland( moeten) wonen, waar je sowieso al een aantal jaren korter leeft dan in de rest van Nederland.

Heb je het al eens van die kant bekeken?

Ik kies voor het milieu en niet voor mijn centen. Dat jij een andere keus maakt, is jouw goed recht.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door willemzon »

Beste mensen.
Ga nog maar even lekker door met dit draaidje

Schiet mij ineens een spreekwoord te binnen

Iets met slapende honden

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Kubo »

Geen rubbere banden meer onder de camper :wink:
Deze produceren het meeste fijn stof waarbij de Tesla het meeste vanwege zijn koppel.
Maar laten we maar weer ontopic gaan. :cheers:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Plaats reactie