Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

Maar eens begonnen aan het inbouwen van de Cruisecontrol (johngold ZT50n). De weekenden zijn tekort om de andere vochtige wanden aan te pakken. Daarvoor ga ik maar eens een weekje vrij nemen.
Best wel een klusje zo'n cc inbouwen, alles is universeel natuurlijk en dus moet je een aantal aanpassen.
Bij het monteren van de magneetjes en de opnemer bemerkte ik dat de versnellingsbaksteun aan z'n einde was. Dus die heb ik maar snel besteld :wink: .
Ook heb ik nog een andere uitdaging wat betreft de vacuum aansluiting: Ik heb geen T-stuk van 12-4-12mm :DD . Dat word nog ff een dingetje ben ik bang...
Oja, ook nog even de V-snaar van de dynamo wat strakker gezet, hij piepte af en toe een klein beetje.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FredV »

Met een T 12-10-12 kun je met messing buis zelf een verloop naar een T 12-4-12 maken.
Knibbel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Vandaag het resultaat van de Thetford toiletcassette wasmachine op de Caravan Salon kunnen aanschouwen

Je kon daar een gratis reiniging laten uitvoeren.
Resultaat:
Goed dat het gratis was.
Cassette was niet echt schoon.

Verder de camper weer vertrekklaar gemaakt.

En hem effe gebruikt om Chinees te halen :D
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

FredV schreef:
zo 16 sep 2018, 19:52
Met een T 12-10-12 kun je met messing buis zelf een verloop naar een T 12-4-12 maken.
Help me ff, hoe moet ik dat zien?
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1688
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Bakkertjes »

zoek eens op

POLYAMIDE T-STUK VERLOPEND 12 X 6 X 12 MM
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

Die had ik al gevonden ja, maar niet met 4mm. Ook nu niet helaas.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FredV »

FredV schreef:Met een T 12-10-12 kun je met messing buis zelf een verloop naar een T 12-4-12 maken.
Stuur maar een PB met de lengte maten van het T stuk wat je nodig hebt
Knibbel
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

en anders stukje koperen pijp van 12mm(gamma of loodgieter), in het midden gaatje boren van 4 mm, en dan daarin koperen pijpje van 4mm(modelbouwwinkel) in solderen, of groter gaatje(9,5mm) boren en slangpilaar 4 mmx1/8 er in solderen, of van staal (cv pijp)en dan lassen of ook solderen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

FredV schreef:
zo 16 sep 2018, 20:58
FredV schreef:Met een T 12-10-12 kun je met messing buis zelf een verloop naar een T 12-4-12 maken.
Stuur maar een PB met de lengte maten van het T stuk wat je nodig hebt
Een "normaal" formaat T stuk. Niets speciaals, als het maar tegen vacuum kan :wink:.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door FredV »

Misschien toch nog wat voor je gevonden

https://www.wesdijk.nl/vijver/vijverart ... 12x4x12_mm
Knibbel
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

kijk aan nog mooier

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

Kroppie schreef:
zo 16 sep 2018, 21:11
en anders stukje koperen pijp van 12mm(gamma of loodgieter), in het midden gaatje boren van 4 mm, en dan daarin koperen pijpje van 4mm(modelbouwwinkel) in solderen, of groter gaatje(9,5mm) boren en slangpilaar 4 mmx1/8 er in solderen, of van staal (cv pijp)en dan lassen of ook solderen.

jos
Jos, ik kan best veel. Maar "airtight" solderen of lassen, dat weet ik niet hoor :wink: .
Maar zoiets moet toch ergens te vinden zijn?
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

FredV schreef:
zo 16 sep 2018, 21:20
Misschien toch nog wat voor je gevonden

https://www.wesdijk.nl/vijver/vijverart ... 12x4x12_mm

Top! :bow:

Ga ik ff bekijken!!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

PDJ schreef:
zo 16 sep 2018, 21:24
Kroppie schreef:
zo 16 sep 2018, 21:11
en anders stukje koperen pijp van 12mm(gamma of loodgieter), in het midden gaatje boren van 4 mm, en dan daarin koperen pijpje van 4mm(modelbouwwinkel) in solderen, of groter gaatje(9,5mm) boren en slangpilaar 4 mmx1/8 er in solderen, of van staal (cv pijp)en dan lassen of ook solderen.

jos
Jos, ik kan best veel. Maar "airtight" solderen of lassen, dat weet ik niet hoor :wink: .
Maar zoiets moet toch ergens te vinden zijn?
gewoon goed met tin gesoldeerd, desnoods door de plaatselijke loodgieter is "airtight" genoeg .

vacuum is maximaal 1 bar, waterdruk in waterleiding is meestal 3 bar en dat is met tin gesoldeerd ook potdicht.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie