fexibel zonnepaneel laten plaatsen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door cobes »

wie weet een goed adres om een flexibel zonnepaneel te laten plaatsen , in de buurt van de Duitse grens.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door Bob Diesel »

Je zou eens bij Forumlid Remmi uit Venlo kunnen informeren

zijn website staat er bij

memberlist.php?mode=viewprofile&u=17202
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door cobes »

ik heb wat onderzoek gedaan en bij bij meerdere kamperdealers geweest in Nederland , die hebben mij allemaal afgeraden een flexibel zonnepaneel te nemen omdat die voor veel problemen zorgen. dus ik laat er een vaste opzetten
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door Vertrokken2 »

Omdat ze het niet gewend zijn?
Je moet een maritieme nemen: die zijn ontworpen voor gebruik onder zware omstandigheden. Zout water en zon en zelfs overloopbaar.
Zijn wel stevig aan de prijs.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door cobes »

zal eens kijken of ik die hier kan krijgen
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door Vertrokken2 »

Op mijn camperdak, maar die zit goed vast.

viewtopic.php?f=10&t=8462962&start=56
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door seth_space »

kijk bijv eens hier:
https://www.flexibelzonnepaneel.nl/

en Google geeft je nog meer adressen.
https://www.google.nl/search?q=flexibel ... olarpaneel
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 205
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door Becosemsaida »

"Run forrest, Run"....... flexibel panelen moet je niet doen, geeft te veel problemen!!! Als er lucht onder blijft zitten en als dat heet word gaat je paneel opzetten en kan je er een nieuwe opzetten. Het rendiment van een paneel is lager dan een "gewone". Levensduur is ook kleiner.... Heb wat testjes gedaan met zo'n paneel (een vriend van mij verkoopte ze) en na 3 dagen in de volle zon krimpen die en zwelden op, had er een buisje tussengezet om te laten luchten, ergens hier gelezen, maar was niet genoeg.

Je kunt er beter een "vast" paneel opzetten met een goede regelaar.

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door Vertrokken2 »

Wat een flauwekul. Het is niet eens de bedoeling dat je ze helemaal insmeert met kit.
Flexibele panelen hebben een ingebouwde alu plaat. Daarop wordt het paneel verlijmd met de ondergrond.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 205
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door Becosemsaida »

Gobert schreef:
za 15 sep 2018, 21:27
Wat een flauwekul. Het is niet eens de bedoeling dat je ze helemaal insmeert met kit.
Flexibele panelen hebben een ingebouwde alu plaat. Daarop wordt het paneel verlijmd met de ondergrond.
"Ik ben genezen... het verlijmen is zorgvuldig en net gebeurd. Toch is er onder een vd panelen een beetje lucht gebleven. Dit zwelde wat op, paneel stuk en nu goed gelijmd niet werkend op t dak. Ik ga dr gewone panelen overheen leggen"

"Op mijn vorige bus had ik een flexibel zonnepaneel. Bevestigen was geen probleem. De opbrengst viel wat tegen. In ieder geval nooit gehaald wat er beloofd werd. Grootste afknapper vond ik dat het paneel na 2 jaar al volledig verweerd en vergeeld was. (Net als sommige auto koplampen).
Ik red het momenteel nog steeds zonder zonnepaneel. En heb nog geen bevestiging gekregen dat de nieuwe flexibele panelen niet meer zo verweren."

"Mijn flex panelen staan in de tuin. Vlak naast de vuilnisbak. Ik schreef al eerder dat ik ze er af heb gehaald. Slecht rendement. :thumbdown:
Toen ik ze er af haalde viel het mij op hoe die dingen verhard waren. De z.g. flexibiliteit was spoorloos. Blijkbaar kan de toplaag niet goed tegen de zon.
Lees UV. Toen ik ze kocht was het de laatste ontwikkeling op dit gebied. Wat mij betreft hebben ze nog een hoop te ontwikkelen."

Van dit thread: viewtopic.php?f=10&t=8462962&hilit=flex ... l&start=28

Misschien heb je wel gelijk, ik heb het zelf uitgeprobeerd en het is gewoon geld weggooien.

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door Face »

cobes schreef:
za 15 sep 2018, 17:01
ik heb wat onderzoek gedaan en bij bij meerdere kamperdealers geweest in Nederland , die hebben mij allemaal afgeraden een flexibel zonnepaneel te nemen omdat die voor veel problemen zorgen. dus ik laat er een vaste opzetten
ik vind het onzin dat het problemen geeft . Wij hebben ze al enkele jaren en voldoen prima.
Wat is de reden dat een dealer flexibele panelen afraad?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door Kroppie »

ik heb laatst mijn panelen (4 gewone stijve) van dak gehaald, zaten er 14 jaar op, en waren 24 jaar oud, panelen kwamen vochtplekken in , maar opbrengst was nog prima (+- 90% van nieuw), maar wilde het dak ook opknappen, en wat meer wp installeren.
de oude panelen gaan op dak van de schuur en aan het net terugleveren, op de camper komen 3 nieuwe panelen van 275Wp per stuk (past net :D ) , en die gaan bij stilstand van de camper ook aan het net.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door Huub56 »

Via welke omvormer lever je aan het net Jos ?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: fexibel zonnepaneel laten plaatsen



Bericht door Kroppie »

ik had de 4 panelen van 80Wp per stuk via een sun 500w grid tie inverter op het net, nu met 825 Wp gaat dat via een opgeknapte wurth we 500 .
had ik defect van iemand gekregen, serie nieuwe condensatoren er in en hij doet het weer .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie