Lithium accu's ontwikkeling

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Lithium accu's ontwikkeling



Bericht door herbybg »

Als ik goed begrijp is de laadspanning vr Li-Xx 14.6V en dat doet pijn voor de startaccu die graag 13.6V krijgt???
Is er dan geen spanningsval realiseerbaar van alternator 14.6v naar startaccu 13.6v door een of meerdere diodes in serie op te nemen? Er zijn diodes te koop van 40-80A en ev meer!
De spanningsval gaat va, 0.2v voor schottky naar 0.6v voor silicium en 0.7v vr germanium per diode
Die diodes moeten wel op een koellichaam gemonteerd worden
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Lithium accu's ontwikkeling



Bericht door Jan en Simonne »

sardonis schreef:
di 04 sep 2018, 20:02
...
Even off topic, maar is er geen forumbeleid voor iemand, die alle berichten verwijdert?
Ik vind dit super irritant.

Ik volg dit topic met belangstelling overigens.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lithium accu's ontwikkeling



Bericht door Kroppie »

hij vond zijn bijdragen waarschijnlijk ondermaats voor dit forum, dat kan natuurlijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Lithium accu's ontwikkeling



Bericht door Metor »

Metor schreef: ↑ma 03 sep 2018, 22:14
Dat een nieuw Nederlands bedrijf de ontwikkelingen op accu gebied echt op zijn kop zouden zetten is ongeloofwaardig. De research investeringen wereldwijd hierin zijn oneindig veel groter en zelfs dan lukt het niet of nauwelijks. De stapjes vooruitgang zijn klein.
Ruud Adam schreef: Een van de investeerders was de eigenaar van Booking.com. Wereldwijd een van de meeste toonaangevende en meest succesvolle brokers op hotelgebied. Geen pannenkoek dus.
Ik denk dat hij vooral inzet op de uitwisseling met de TU Twente. Hij zegt ook niet dat ze boel revolutionair zullen veranderen, maar verwacht met zijn bedrijf over niet al te lange tijd een omzet te halen van € 300 miljoen. Een hoop geld, maar niet wereldschokkend. Ze hebben aardig wat patenten en ik denk dat ze in de marge overal zo wat graantjes meepikken. Mooi bedrijf voor Oostelijk Nederland.
Uit persbericht van gisteren:
Accuproducent Lithium Werks, die plannen had om in Twente een onderzoekscampus voor de productie van lithium batterijen te realiseren, komt toch niet naar de Technology Base op het voormalige vliegveldterrein. Directeur Kees Koolen vertrekt en gaat verder met zijn eigen bedrijf Koolen Industries.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Lithium accu's ontwikkeling



Bericht door seth_space »

Nog wat aanvullende info:
https://www.rtvoost.nl/nieuws/305566/Ge ... n-geslapen
https://www.tubantia.nl/enschede/droom- ... ~a28f62d8/
Voor Kerst kondigde Koolen in Tubantia aan dit jaar een half miljard investeringskapitaal te willen ophalen om Lithium Werks snel te kunnen uitbouwen. Maar het aantrekken van durfkapitaal in Nederland lukte niet erg. Daardoor ontstond er volgens Koolen verschil van mening met de Amerikaanse investeerders in Lithium Werks. “Die vroegen zich af waarom het hoofdkantoor van Lithium Werks in Twente moest komen, terwijl er geen investeringskapitaal uit Nederland kwam. Ze wilden het hoofdkantoor verplaatsen naar de VS en dat wil ik niet.”
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Lithium accu's ontwikkeling



Bericht door DynaDetty »

Een leuke stresstest op een LiFePo4 accu. Praat niet zo makkelijk als Will Prowse.

https://youtu.be/J4wE0NwNiTk

https://youtu.be/aAgrtju9kVY



D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Plaats reactie