Ombouwen camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Theslowdutchman
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 sep 2018, 20:33

Ombouwen camper



Bericht door Theslowdutchman »

Beste camperforumers,

Een korte introductie. Wij zijn Bram en Evi en hebben 2,5 door noord America gereisd in een VW t3 Syncro. Deze hebben wij grotendeels zelf opgeknapt (interieur en exterieur). Binnenkort ontvangen wij onze nieuwe bus, een VW tischer. Deze zal aan de binnenkant nog volledig kaal zijn. We zijn ons aan het oriënteren op de inrichting en hebben nog een paar vragen waar jullie ons hopelijk bij kunnen helpen!

1. We zijn aan het denken om een parket/laminaatvloer erin te leggen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe blijft de kwaliteit op lange termijn (uitgaande van een vloer van redelijke kwaliteit natuurlijk). Maar ook hoe gaat het met bolling ivm temperatuurwisselingen.

2. Het interieur van de bus is 30 jaar oud en niet meer in topconditie. We zijn aan het kijken of we dit kunnen/willen behouden. Heeft iemand ervaring met het lamineren van interieur? Blijft dit goed zitten? (Schilderen hebben we eerder zelf gedaan wat er zelfs na al die jaren intensief gebruik nog goed uit zag.

3. Als jullie vrij zijn te kiezen wat zou je tegen het dak aan doen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties. We zijn heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en foto's zijn van harte welkom!

Groeten Evi
Dick_M
Berichten: 27
Lid geworden op: di 15 jul 2014, 17:32

Re: Ombouwen camper



Bericht door Dick_M »

hoi,

geen ervaring met laminaat in een camper. enkel in huis. het moet vrij kunnen bewegen om problemen te voorkomen. als dat in de camper lukt dan lijkt me dat een prima oplossing.

Mijn plafond heb ik met skai leer(ook seating genoemd voor meubels) afgewerkt lekker licht van kleur en van gewicht.

Dick
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ombouwen camper



Bericht door frank_h »

Laminaat is al snel heel zwaar. Til maar eens een pak laminaat. Hout isoleert beter maar ook hier weer: zwaar. Zeil met houtprint is vaak mooi, goedkoop, waterdicht en relatief licht.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ombouwen camper



Bericht door Kroppie »

ik heb kurktegels gebruikt en die met kurklak gelakt, bevalt prima, in de koude periode warm aan de voetjes, goedkoop, licht, makkelijk te verwerken (lijmen), en gelakt makkelijk schoon te houden .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie