Toerenteller aansluiting Hymer / Fiat 230
Re: Toerenteller aansluiting Hymer / Fiat 230
Vreemd dat deze niet gelijk zijn.
Wat je kunt proberen is de beide + draden met een hulpdraadje met elkaar verbinden.
Vervolgens de min die van de sensor komt met een draad aan massa verbinden.
Het zou dan moeten werken.
Wat je kunt proberen is de beide + draden met een hulpdraadje met elkaar verbinden.
Vervolgens de min die van de sensor komt met een draad aan massa verbinden.
Het zou dan moeten werken.
Re: Toerenteller aansluiting Hymer / Fiat 230
als de teller in het dashboard goed is, en ook de bedrading verder in orde is
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Toerenteller aansluiting Hymer / Fiat 230
Trouwens, weet je zeker dat het de juiste connector is die van boven komt?
Kan het niet de andere loshangende stekker zijn?
Kan het niet de andere loshangende stekker zijn?
Re: Toerenteller aansluiting Hymer / Fiat 230
Voor de zekerheid ook nog even de andere connector gemeten. Hier staat geen spanning op. Dus ik ga er vanuit dat hij op de juiste aangesloten zit. Dank voor de tip!
Re: Toerenteller aansluiting Hymer / Fiat 230
Nog even aan het testen en googelen geweest. Wat ik begrijp uit de info van Marinus (dank je wel daarvoor!) is dat de sensor een 12v schakelaar is met volgens info internet een weerstand van 700 OHM. Bij meter van de weerstand vd sensor geeft de meter geen waarde aan. Zowel bij draaiende als niet draaiende motor. Dus mijn vermoeden is dat de sensor stuk is. Blijft vreemd alleen dat de plus en min omgedraaid zitten?
Nog even een check bij jullie of de sensor wel op de juiste stekker aangesloten zit. Zie foto. Sensor (in het midden) zat aangesloten op rood omcirkelde stekker waar ook 12v op staat. Maar kan ook op blauw omcirkelde stekker waar geen spanning op staat. Kan iemand dit bevestigen waar deze op hoort? Voordat ik een nieuwe sensor plaats en deze mogelijk ook stuk gaat
Nog even een check bij jullie of de sensor wel op de juiste stekker aangesloten zit. Zie foto. Sensor (in het midden) zat aangesloten op rood omcirkelde stekker waar ook 12v op staat. Maar kan ook op blauw omcirkelde stekker waar geen spanning op staat. Kan iemand dit bevestigen waar deze op hoort? Voordat ik een nieuwe sensor plaats en deze mogelijk ook stuk gaat
- Bijlagen
-
- 33E91664-94D9-4352-8104-2A17315867CB.jpeg (131.14 KiB) 576 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Hymer2018 op vr 24 aug 2018, 11:01, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Re: Toerenteller aansluiting Hymer / Fiat 230
krukassensor met losse stekker meet een 680-685 ohm,1 pen is massa (kan je misschien eens zelf een massa aan leggen en de andere zou je bij draaiende motor naargelang toerental iets van voltage moeten meten,ik dacht wisselspanning.
gr Glen
gr Glen
Re: Toerenteller aansluiting Hymer / Fiat 230
Zit bij mij op de blauw omcirkelde stekker.
Deze stekker heeft een zwarte en grijze draad.
Deze stekker heeft een zwarte en grijze draad.
Re: Toerenteller aansluiting Hymer / Fiat 230
Top dank je wel marinus!! Heb jij een JTD of idTDI motor? Mogelijk maakt dit nog verschil ivm wel/geen motormanagement computer?
Re: Toerenteller aansluiting Hymer / Fiat 230
Super!!! Heb net een nieuwe sensor besteld zal die meteen aansluiten op de juiste aansluiting
Re: Toerenteller aansluiting Hymer / Fiat 230
Iedereen en Metname Marinus hartelijk dank! Zoals jullie begrijpen werkt de toerenteller weer
Probleem was tweeledig. Sensor op de bak was stuk. Tip voor forum leden met hetzelfde probleem, deze moet rond de 700ohm zijn. Bij mij gaf deze helemaal geen weerstand waarde meer. Tweede issue was dat de sensor verkeerd aangesloten was. Op de verkeerde draad. Waarschijnlijk ook de oorzaak waardoor die stuk gegaan is.
Samengevat nieuwe sensor en goed aangesloten = werkende toerenteller
Probleem was tweeledig. Sensor op de bak was stuk. Tip voor forum leden met hetzelfde probleem, deze moet rond de 700ohm zijn. Bij mij gaf deze helemaal geen weerstand waarde meer. Tweede issue was dat de sensor verkeerd aangesloten was. Op de verkeerde draad. Waarschijnlijk ook de oorzaak waardoor die stuk gegaan is.
Samengevat nieuwe sensor en goed aangesloten = werkende toerenteller