Uitschuifbare keuken

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Erik750SF
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 16:34
Locatie: Zuid oost Brabant

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Erik750SF »

En mij werd gisteren door een aardige dame van de belasting dienst vertelt dat de keuken vast moet staan en niet mag scharnieren of schuiven om buiten te koken.
:-?
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door travelscout »

Als dat zo is, zorg je er toch gewoon voor dat alleen op het moment van keuren als camper, er wel aan die eis voldaan word?

Overigens heb ik in het verleden veel gereisd met bestelauto's, die korter waren dan de kortste Jumpy nu is.
En; met een vast dak, geen sta-hoogte, géén camper- maar een grijskenteken (mocht toen nog).
Dubbelkookplaatje opgeklapt, aan één van de twee achterdeuren.
Aan de andere deur, een opklapbare gootsteenbakje.
Beiden hingen hoog genoeg, om in de lengte met 2 personen languit te kunnen liggen.
Maar ook weer niet te laag voor als er gekokkereld werd (vooral op plekjes waar we niet uit eten konden).
Op de laadvloer de overige kook-attributen, in grote afsluitbare kunststofkratten.
Later heb ik zelfs nog een soort bustent aan de achterzijde gehad.

En ja, vanwege de ruimte beperkingen wel wat ombouwen, voordat er geslapen of weer gereden kon worden.
Maar door het veel te doen, gaat het steeds sneller :-).
Paul.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Dafluc »

Jaren gekookt op de trekhaak van mijn Transit. Onder de geopende achterklep. Je hangt een gasstel ook zo aan een rail of beugel aan je bus. Mogelijkheden te over ijkt me.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door travelscout »

Handig allemaal.
Waren de geleiders van hout?
Lijkt me nog sterker ook.
Paul.
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door WoutvanAken »

Mooie oplossingen Dafluc.
Wout.
roma
Berichten: 4527
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door roma »

Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Niessina »

Dank allemaal, mijn dank is weer groot! Idee is nu wat duidelijker. Zet er gewoon zo'n piepmerk 1 pitter boven op voor de keuring en onder uit dat zelfde kastje laat ik een gasstel schuiven op 'werkhoogte'. Water is niet van belang dat dat meeschuift, in praktijk gebruiken we het water bijna nooit. Nu nog tips voor een vast verhoogd dak :P :P :P
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Ben54
Berichten: 14
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 10:18

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Ben54 »

dag
er bestaat een (wel vrij zeldzame) versie van een verhoogd dak bij de verlengde versie van de jumpy. Heb ik met wat moeite gekeurd gekregen als camper. kijken op de sloop naar een dak??? of een bestaand verhoogd dak gebruiken als mal voor een polyester dak..... niet eenvoudig
Oliviervier
Berichten: 89
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 19:56
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Oliviervier »

Ik heb in de Kangoo een uitschuifbare keuken gehad; de rails zijn redelijk zwaar uitgevoerd, geen Ikea stuff (vind ik echt te licht) en moesten aardig wat aankunnen aangezien de keuken in een munitiekist zat, met daarin de rest van de voedselvoorraad. De rails toen gekocht bij een klein meubelfabriekje hier, zijn uitgevoerd met kogellagers en rond de 60cm lang. Qua gewicht zal de auto echt niet schrikken van een onsje meer en goed gelagerd rolt het soepel.
Er stond een 2 pits kooktoestel op, en werkend met vuur vind ik wel dat stabiliteit en sterkte belangrijk is. Moet er niet aan denken dat het zaakie gaat buigen met een pan kokend water....
De Kangoo heeft inmiddels een ingebouwde keuken omdat ik in de winter niet graag buiten sta te klappertanden bij het maken van de eerste kop koffie; omdat ik ga verhuizen de komende weken liggen ze nu nog op zolder, bij interesse stuur maar een berichtje.
Ik kijk morgen wel even voor foto's.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Oliviervier op za 01 sep 2018, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Navigator »

Schermafbeelding 2018-08-31 om 08.46.07.png
Ik kan de opmerking van de mevrouw van de belastingdienst nergens terugvinden. Wel vind ik een 5-tal Nederlandse minicamperbouwers die ALLEMAAL een draaibare keuken leveren of kunnen leveren in een door de RDW en Belastingdienst goedgekeurde camper. Wellicht leest zij het zo dat het keukenblok niet schuiven mag, maar dat staat er niet. In mijn beleving staat er dat het 'vast' moet zijn: vast gemonteerd, niet zomaar uit de camper te tillen........
Forum verlaten.
Erik750SF
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 16:34
Locatie: Zuid oost Brabant

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Erik750SF »

Hmm het was een dame aan de telefoon, ik ben nieuw in deze materie en voorzichtig.
Als je naderhand wordt gecontroleerd en er ontstaat twijfel, dan kunnen de consequenties groot zijn toch?
Het bed daarentegen mocht wel scharnieren en opklappen, dus dat vond ze wel "vast".
Ik ga denk ik uitgebreid foto's maken, opsturen, en vervolgens niks meer veranderen...
Plaats reactie