Oven of niet?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Werner-
Berichten: 560
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 22:47

Re: Oven of niet?



Bericht door Werner- »

Oven af fabriek, sinds dit jaar gaan gebruiken.
Ovenschotels, croissants, afbak broodjes, stokbrood etc.
Halverwege wel de achterste broodjes naar voren halen, en de voorste naar achteren schuiven.
Als we in het weekend weg weggaan, maken we soms thuis alvast een ovenschotel, dan de koelkast van de camper in.
Heerlijk uit de oven, het enige nadeel is dat de oven laag is gemonteerd bij ons, ivm kleine kinderen.

De volgende ronde wordt het een oven boven de koelkast.
Voor het zover is zullen de kids voortaan wel thuisblijven.... :lol:
Gebruikersavatar
Denja
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 0:56
Locatie: Kempen (B)

Re: Oven of niet?



Bericht door Denja »

Eura Mobil
Terrestra 670 SBL
Afbeelding
"Ubi bene, ibi patria"
Waar ik me goed voel, is mijn vaderland
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Oven of niet?



Bericht door Trudie67 »

Geen oven en mis het ook niet.
Toch maken we zelf broodjes en pizza's warm
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Espagne5
Berichten: 139
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 18:18

Re: Oven of niet?



Bericht door Espagne5 »

super zo'n combimagnetron verwarmen,broodjes bakken en de pizza's gaan daar ook in stroom genoeg aan boord
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Oven of niet?



Bericht door djurre1980 »

Ik heb een Riviera 6060 gasoven voor de afbakbroodjes en pizza's.
En een Sharp Magnetron voor andere heerlijkheden.
Ik gebruik ze regelmatig.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Oven of niet?



Bericht door blizard »

Lijkt wel een showroom :-B
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Oven of niet?



Bericht door bertkuip »

We hebben een inbouw gasoven en gebruiken hem voor allerlei bakklusjes, van appeltaart, afbakbrood, ovenschotels tot diepvriespizza etc.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Oven of niet?



Bericht door isoplus »

Toen wij het ding kochten in 2007 zat er een oven in.
Na een keer gebruik, nooit meer gebruikt omdat de inbouw naar mijn idee niet veilig is met de nadruk op mijn idee!
Hymer denkt daar duidelijk anders over ;;-)
Omdat wij de camper veel in de winter gebruiken is/was de oven een bron van ergernis vanwege het uitermate domme ventilatie systeem rondom de oven. Het was alsof je constant een raam open had staan en je kunt niet telkens je camper met een andere zijde op de wind zetten.
Dus de oven zou er lang uit zijn als het ding er eenvoudig uit te bouwen zou zijn.
Enfin er is hier ergens een draadje over tochten door de oven, er is nog niet veel veranderd bij het inbouwen heb ik onlangs bij een nieuwe camper vastgesteld.
Ik weet niet of het ding 30 kg weegt, maar als dat zo is kunnen ze het ding beter weg laten bij de 3500kg integraalcampers :thumbup: , dan kan de hond tenminste mee ;;-)
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Oven of niet?



Bericht door twente1946 »

lees hier toch vaak dat camperaars ervoor zorgen dat de omzet van de winkeliers/restauranthouders stijgen als er een (gratis) camperplaats is. Met al die luxe dingen lijkt mij dat toch niet het geval. Dus inwoners/bedrijven van een gemeente mogen mee betalen aan een gratis camperplaats , toeristenbelasting is ook al zoiets, maar inkomsten staan er niet tegen over.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Oven of niet?



Bericht door mariët »

Wat een kul. Als ik boodschappen ga doen in de plaatselijke super geef ik toch ook geld uit? Alsof alleen uit-eten/drinken zou bijdragen aan een plaatselijke economie. Bovendien lees ik vooral veel over afbakbroodjes bij het ontbijt en in Nederland is sowieso geen cultuur van buiten de deur ontbijten, jammer genoeg.

On topic: ik gebruik de oven vrijwel dagelijks en dan nog niet eens voor afbakbroodjes (want die vindt Jan niet lekker :crazy: ). Op de dag van vertrek maak ik meestal thuis al een avondmaaltijd om niet meteen achter de pannen te hoeven na aankomst. Dat is meestal een ovenschoteltje. Verder allerlei gevulde dingen, zoals champignons, paprika's, tomaten. Die italiaanse geroosterde broodjes met tomaten en knoflook... Nou ja, dat dus. Gewoon lekker.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Oven of niet?



Bericht door Cee Pee »

In de vorige camper hadden we een elektrische oven maar dat was altijd een grote aanslag op de batterijen dus in de huidige zit een gasoven.
En die wordt te pas en te onpas gebruikt voor allerlei gerechten.
Zou niet meer zonder willen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Susannevdw
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 17 sep 2017, 16:52

Re: Oven of niet?



Bericht door Susannevdw »

Leuke vraag wij zijn ook bezig met de opties voor de nieuwe camper en wij kiezen wel voor een oven. In de caravan hadden wij een kleine elektrische oventje, die wij dan op het aanrecht zetten. Nu liever een inbouw.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Oven of niet?



Bericht door Jan en Simonne »

Geen oven hier.
Ik wilde hem niet boven de koelkast.
Ik kan me niet voorstellen, dat het goed is, om regelmatig 3 kwartier 200 graden vlak onder het dak te hebben.
Vooral niet, toen ik een paar jaar terug hier las, dat het dak bol ging staan boven iemands oven.
Ik heb nu een losse Coleman en een Omnia.
Ik kan nu alles bakken, wat ik wil, gewoon op mijn gas.
Ik zou wel een oven willen hebben, ingebouwd onder het gasstel, maar daar is de ruimte niet breed genoeg voor helaas.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
sardonis
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 18:34
Locatie: N51 02.572 E5 34.944

Re: Oven of niet?



Bericht door sardonis »

.
Laatst gewijzigd door sardonis op wo 05 sep 2018, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie