Geen internet via Huawei router

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door gsm »

Ik zet de LTE-B593 mifi uit door met de drukschakelaar op de mifi de spanning er af te halen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door gsm »

Simkaartje in een telefoon gedaan en saldo is €0,00
Dit strookt ook niet met de sms
Bonus saldo is €13,12
Het is geldig tot 8-2-2019

Ik moet nu wel opwaarderen om internet via de Huawei te hebben maar het voelt niet goed
Zaterdag had ik thuis nog ruim €30 saldo incl bonus saldo en nu op de €13,12 bonus saldo na alles weg en dat voor de 2e keer dat alles weg is zonder dat ik iets gebruikt
Kaartje los in de camper en Huawei staat uit dus zonder stroom

Maar goed ik ga €10 opwaarderen en een bundel kopen van 100mb en eens kijken hoe het dan gaat
Bundel kost uit mijn hoofd €4 dus blijft er nog €6 staan en ik ben benieuwd hoe lang dat blijft staan
Heb er weinig vertrouwen in
Hopelijk hebben jullie nog raad of advies

Nog een update :
Ik heb de app van seth er nu ook opstaan en geactiveerd en daar zie ik weer wat anders staan.
Beltegoed 0,00
Start beltegoed 0,00
Bonustegoed 0,00
Extra beltegoed 0,00

Maar volgens MijnKPN heb ik €13,12 tegoed (bonus saldo denk ik)

En volgens de sms als reactie op mijn bericht SALDO naar 1266 heb ik 0,00 tegoed en 13,12 bonus saldo tegoed

Snap er nu niet veel meer van alleen dat mijn geld weg is naar ????
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door javanes »

Er zit een password op je Huawei, zodat het geen open wifi punt is?
Bonustegoed is verminderd, dus dat kan alleen in Nederland zijn gebeurd.
Toch niet ooit eens de bundel zorgeloos online geactiveerd. Die stopt namelijk niet na 31 dagen, maar verlengt elke keer voor 8,99 (voorheen 7,50) per 31 dagen ook al ben je niet online.

Controleer de ledjes eens op je Huawei, wanneer hij volgens jou uit staat. Toch niet toevallig op het verkeerde knopje gedrukt.

En wat gebeurt er als je 100MB verbruikt is. Dan gaat volgens mij de rest van je gewoon tegoed (dus die €6,-) er aan.
Zoiets is er wellicht ook in het verleden gebeurd.
Je hebt een bundel van een aantal MB's gekocht. En als die MB's verbruikt zijn ga je over op 0,25 per mb. En zo is je "kapitaal" verdwenen.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door gsm »

Wifi is beveiligd met een password.
Inderdaad is het bonus verminderd. Ik heb €20 op gewaardeerd en kreeg toen €15 bonus er bij dus bijna €2 bonus verbruikt maar wanneer ??? En mijn €20 ? Die zijn weg.
Nogmaals het simkaartje ligt in de camper sinds we terug kwamen uit Zweden en de Huawei staat volledig uit, geen stroom er op. Alle lampjes zijn dan ook uit.
Nee ik heb 100% zeker nooit een bundel geactiveerd, dan zie ik dat ook in MijnKPN
Die 100MB hou ik nu elke dag dan in de gaten, nu helemaal omdat ik geen vertrouwen heb in KPN mede omdat dit al eens gemeld werd op het KPN forum en mijn ervaring
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
montesol
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 15 jun 2016, 13:05

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door montesol »

Goede dag .probeer hem eens te risette 20 tellen uit aandoen naald in het gaatje .bij mij doet hij het dan vaak weer.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door gsm »

Ik wacht de reactie van KPN even af voor ik iets gaat doen
Buiten dat ben je met resetten niet alle instellingen kwijt zoals wachtwoorden ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door javanes »

Ik las dat je Huawei dus wel heeft aangestaan :wink:
Je zou alleen eens op het forum moeten vragen hoe het kan dat je Data Roaming in zone 2 hebt vanaf 5 augusutus 15.59uur tot 16.29uur.
Waar was je toen ergens?
Zweden valt volgens mij ook in zone 1.

Je stelt op dat forum ook vragen over het internetten via de Huawei of via je abo op de Iphone.
Afhankelijk wat je wilt moet je dat dus uitzetten op je telefoon.
Of je maakt verbinding met een wifi punt en dat is de Huawei of ander (open) Wifi punt. Of je maakt verbinding via je simkaart in de telefoon.
Als je beide mogelijkheden hebt aan staan dan kiest de telefoon verbinding via een WIFI punt en niet via de simkaart in je telefoon. En dat is in dit geval dus je Huawei als die in de buurt van je telefoon is. En de Huawei moet verbinding hebben met internet.
Onder WIFI op je telefoon kun je kiezen met welk wifi punt je verbinding wilt maken. Dat kan dus met je Huawei of met een open gratis verbinding zijn. Moet je dus wel handmatig instellen.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door gsm »

Mooi dat je meegelezen heb op het forum, scheelt mij veel type werk :D :thumbup:

Ik ben en was stellig van overtuigd dat de Huawei niet aan stond en nog meer omdat ik die op de camping heb aangezet MAAR na het inzien van het overzicht ga ik twijfelen of dat wel zo is. Ik weet zeker dat ik hem heb aangezet op de camping maar het kan ook zo maar zijn dat ik hem toen uitgezet heb en weer aangezet heb om te kijken of het toen wel lukte om te internetten.
Hoe dan ook ik weet het nu niet meer zeker en met het overzicht van KPN moet ik me wel vergist hebben en heeft die de hele weg aan gestaan :bang: :bang: iets waar ik juist altijd op let want ik zet hem altijd uit.

Ik ben zondag vroeg vertrokken in Nyborg op de camping overnacht dus in Denemarken
Zone indeling blijkt te zijn veranderd t.o.v. 2017 en Duitsland is zone 1 en de rest is zone 2
Dit volgens de reactie op dat forum.
Ik zou bijna denken dat jij dat ben die daar reageerde :D :cheers:

Hoe dan ook heb je gelijk en is mijn saldo van €20 weg door in dit geval eigen schuld.
Jammer maar als ik het maar weet dat het zo op is gegaan dan kan ik daar mee leven.

Ik ga bij instellingen even kijken of ik daar iets kan veranderen zodat ik alleen via de Huawei kan werken na handmatig acceptatie.

Nu ik dit weet ga ik €10 opwaarderen en ik krijg zo las ik gelijk een gratis bundel van 100MB voor 7 dagen. Gedurende die 7 dagen moet het saldo €10 blijven en als ik niet internet of ik zet wifi uit in de Huawei dan moet het 100MB blijven.
Ik kan dat nu testen omdat ik nu in ons vakantiehuis zit in Zweden met glasvezel.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door javanes »

gsm schreef:
do 09 aug 2018, 16:45

Zone indeling blijkt te zijn veranderd t.o.v. 2017 en Duitsland is zone 1 en de rest is zone 2
Dit volgens de reactie op dat forum.
Dat alleen België en Duitsland in zone 1 vallen en de rest in zone 2 verbaast me zeer.
En ik ben benieuwd waar dat in de voorwaarden van KPN staat.
Misschien kun je in je topic op dat KPN forum eens vragen waar dat dan precies staat.
Tenslotte is dat een antwoord van een moderator die bij KPN werkt.
Ik kan het voorlopig nog nergens vinden.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door gsm »

Ik neem aan dat je mee gekeken heb maar ik snap er nu niet veel meer van en vind het vreemd.
Duitsland en België zijn zone 1 maar hij bevestigd dat de pdf file goed is en daar staat in dat ook Denemarken in zone 1 zit.
Zone 2 zijn totaal andere landen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door javanes »

Ik heb de berichten over de landenindelng in het KPN forum inderdaad gelezen.
En dat moet je dan als consument maar snappen. :bang:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door gsm »

Het is en blijft een onduidelijk verhaal ook na de laatste reactie van vandaag.
Zoals ik daar al schreef ben ik weg gegaan bij KPN na een langdurig gesprek en diversen mails met een supervisor maar nu overweeg ik ook met de prepaid weg te gaan. Nu zijn er voor eindgebruikers (maar nergens te vinden) 3 zones en intern (dus geheim) 10 zones.
Wat gebeurd er in de toekomst ??
Worden de zones, in nadeel van de consument, weer veranderd zonder dat de consument daarvan op de hoogte wordt gesteld ?
Maar goed ik ga voor alsnog niet meer opwaarderen en als ik thuis ben ga ik het vergelijken met andere aanbieders die ook goed werken in het buitenland.
Ik bel en internet nu met de Iphone met simpel en eerlijk gezegd werkt dat hier in Zweden beter dan KPN, nergens onbereikbaar geweest.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door javanes »

Omdat je van mening was dat het tegoed van je prepaidkaartje zo maar was verdwenen heb je om opheldering gevraagd bij KPN.
Ik had al geopperd dat je Huawei had aangestaan en dat je Iphone verbinding had gemaakt met de Huawei.
En dat blijkt uit je verbruiks overzicht ook het geval te zijn.
Onvoldoende bekendheid met de WIFI instellingen van Iphone om verbinding te maken met internet was daarvan de oorzaak. Met zowel WIFI aan en data verbinding aan via de simkaart kiest je Iphone verbinding met een WIFI punt.
En als de Huawei dan aan staat dan is je tegoed zo weg.
Zoiets is waarschijnlijk ook gebeurd toen je de simkaart net had aangeschaft. Toen had je hetzelfde probleem.
Volgens mij was je ook niet bekend met het tarief wat berekend wordt als een bundel op is.

Met de interne zone indeling van KPN heb je als consument niets te maken.
Jammer genoeg stond er op je gebruiksoverzicht, wat eigenlijk voor intern gebruik is, een zone 2, terwijl je niet in de ons bekende zone 2 was geweest.
En toen kwam die uitleg op dat forum over die interne indeling van de zones.
Daarnaast hebben ze in het antwoord toch duidelijk aangegeven met welke zones je als consument te maken hebt.
Al gebruiken ze intern 20 zones. Dat maakt toch niet uit.
Lijkt me toch geen reden om pissig op KPN te worden.

Het KPN kaartje werkt prima voor een email, whats app en een beetje surfen op het internet met 128kb. En dat zonder limiet. Ik heb de afgelopen maanden zelfs de app van Canal Digitaal kunnen gebruiken.
Daarnaast zijn allerlei bundels aan te kopen.

Elke provider heeft wel iets waar je goed op moet letten.
Die belbundels, waar je voor het zelfde tarief als in Nederland naar de landen binnen zone 1 kan bellen geldt dus niet als je vanuit Nederland naar een land belt in zone 1.
Dan bel je dus b.v. voor €0,30 per minuut bij Youfone.
Leuk met mijn familie in België. :bang:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Geen internet via Huawei router



Bericht door gsm »

Ik begrijp je reactie maar helaas heb ik slechte ervaring met KPN en ben daardoor extra alert.
Het blijkt inderdaad dat mijn iphone verbinding heeft gemaakt met de Huawei maar dat is niet uit onwetendheid maar vergeten de Huawei uit te zetten wat ik altijd doe.
Apart verbinding activeren van mijn iphone 5S met software 10.3.3 met de Huawei weet ik niet te vinden en daarom zet ik de Huawei altijd uit als ik geen internet nodig heb, nu blijkbaar vergeten :bang:
Het tarief was en is mij bekend €0,25/mb en ik gebruik als ik onderweg ben ongeveer 10mb per maand dus vandaar dat ik tot nu geen bundel heb gekocht.
Misschien is de zone uitleg wel iets te overbodig gedaan door KPN en maakte dat het juist verwarrende want zelf vond je het ook vreemd dat Duitsland en België in zone 1 zaten en de rest van europa in zone 2.
Mede daardoor, het verwarrende en mijn verleden met KPN maakt mij extra alert maar zeker niet pissig.
Ik surf en whats app niet via de Huawei alleen s´avonds even met de laptop alarm emails binnen halen van mijn IP camera en dat is meestal 0
Ik ben tot nu toe niet tevreden over KPN en heb er geen vertrouwen in en daarom overweeg ik om straks een andere provider te nemen
Ik ga dat straks eens vergelijken en ja misschien blijft het toch KPN, gezien mijn wensen en verbruik, maar zoals het er nu voor staat niet
Ik hoop dat wat ik ga beslissen je hulp niet blokkeert en bedankt voor je hulp en reageren :thumbup: :bow:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie