Wifi, mifi of zoiets?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Wifi, mifi of zoiets?



Bericht door Gommel »

Hoi,

wellicht dat hier wat mensen zitten die weten wat ik nodig heb. Aangezien wij voor de tv in de camper een android kastje hebben is het gebruik van internet wel fijn. Maar ook een stabiele verbinding die tot nu toe met een hotspot op de telefoon niet geweldig werkt.

Dus ik denk ik ga op zoek naar een Mifi maar heb een paar vraagjes waar ik niet uit kom terwijl jullie het misschien al hebben meegemaakt.

1. Is een externe antenne nodig?
2. Ik wil graag dat als wij bijvoorbeeld op een camping zitten met die Mifi inloggen op het Wifi netwerk van de camping.

Voornamelijk dat laatste kan ik niet goed vinden.

Hoop dat iemand een oplossing heeft.
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Wifi mifi of zoiets?



Bericht door moosev »

Ik gebruik een huawei e5330. Deze heeft geen aparte antenne en kan de wifi van de camping doorgeven.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Wifi mifi of zoiets?



Bericht door Kubo »

Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Wifi mifi of zoiets?



Bericht door Gommel »

@moosov, die draait alleen op 3g toch? Wel betaalbaar kastje.Alleen heb wel graag 4g.
@Kubo, die had ik ook al gevonden maar volgens mij een beetje overkill voor mijn gebruik.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wifi, mifi of zoiets?



Bericht door TestCase »

TV kijken via Wifi op de camping/CP wordt vaak niet geappreciëerd/'toegestaan'. Het verslindt nogal wat data, wanneer je de enige bent gaat het misschien wel maar met 10?
Beter en stabieler over 4G/3G, mits bereik.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 861
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Wifi, mifi of zoiets?



Bericht door cor heku »

misschien dat de vraagsteller het volgende bedoeld.
Een Mifi- afkorting voor Mobile Internet Fidelity(toepassing) zorgt voor een internetverbinding. (zonder antenne)
Intern dien je een telefoon/datakaartje te plaatsen, zonder pincode. De mifi heeft maar 1 knop voor aan en uit dus men kan geen pincode invoeren.
Het interne telefoon/datakaartje kan men via een telefoon, opwaarderen bij een provider(kpn/vodafone/enz.) en daarna terugplaatsen. Ook is de pincode van het kaartje via de telefoon te verwijderen.
De mifi zelf heeft een passwoord en een "adres". Dit "adres"is bij werking van de mifi op bv. de laptop/e.d. te zien.
Inloggen kan dan met het passwoord van de mifi.
Hierna heeft men een eigen internet-netwerkje.
Bevind men zich in het buitenland is enig geduld met het omschakelen naar de buitenlandse provider gewenst, dus niet meteen denken van---het werkt hier niet---.
cor
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 861
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Wifi, mifi of zoiets?



Bericht door cor heku »

Nog een naschrift.
Zelf heb ik een Huawei e-5331.
cor
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wifi, mifi of zoiets?



Bericht door gsm »

cor heku schreef:
zo 12 aug 2018, 21:02
Het interne telefoon/datakaartje kan men via een telefoon, opwaarderen bij een provider(kpn/vodafone/enz.) en daarna terugplaatsen.
Je kan bij KPN en ik denk ook bij vodafone via internet of app opwaarderen zonder het simkaartje in een telefoon te doen. :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 861
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Wifi, mifi of zoiets?



Bericht door cor heku »

klopt, van dat opwaarderen maar ik doe het liever in Nederland en heb geen paypal,e.d. om via internet te betalen.
Dus even naar de winkel.
Als het zoeken naar een provider in het buitenland niet lukt, kan men intern in de mifi, zelf een zoekadres kiezen of plaatsen.
Je komt in de mifi door in je browser te gaan,(firefox/google/enz en dan in de bovenste zoekbalk(dus niet in de googlebalk) het adres in te tikken(bevind zich vaak aan de binnenkant van de deksel van de mifi) waarbij de mifi wel aan moet staan.
Meestal staat in de gebruiksaanwijzing, hoe verder te handelen.
cor
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Wifi, mifi of zoiets?



Bericht door Gommel »

Ik zoek dus een iets uitgebreider kastje. Abbo sluit ik in Nederland wel af, maar zoek wel iets waar je eea op kan invoeren eventueel met een app zodat je hem op wifi kan aanmelden.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wifi mifi of zoiets?



Bericht door javanes »

moosev schreef:
zo 12 aug 2018, 10:29
Ik gebruik een huawei e5330. Deze heeft geen aparte antenne en kan de wifi van de camping doorgeven.
Wilt u dat laatste over de wifi van de camping doorgeven met een E5330 a.u.b. eens uitleggen hoe dat kan/moet.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Wifi, mifi of zoiets?



Bericht door moosev »

Dat kan met het appje van Huawei (hilink) . Daarin kun je de wifi extender activeren onder tools.

Gr rene
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Wifi, mifi of zoiets?



Bericht door Autocaravana »

Niet alle providers staan het gebruik van mifi toe. Bijv. Tele2 met onbeperkte data blokkeert mijn wifi. Ik moet dus een smartphone gebruiken om mijn data te delen.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Toedeledoki

Re: Wifi, mifi of zoiets?



Bericht door Toedeledoki »

TV kijken via de WiFi van de camping lukt vaak niet omdat dat stomweg te traag is. (Eigenlijk belachelijk in deze tijden).

Met een goede smartphone en een ruime 4G bundel is het echter geen enkel probleem. Dus ik snap niet waarom je zo'n kastje zou willen hebben. Gewoon de hotspot op de telefoon aan en kijken maar. Werkt bij ons echt feilloos.
Als er geen 4G aanwezig is (bijvoorbeeld sommige delen van Duitsland) dan gaat zo'n Mifi kastje je ook niet helpen.
Plaats reactie