Ford problemen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford problemen



Bericht door Ruud-572 »

:cry:

Het melden hier is meer om iets duidelijk te maken, vooral aan de mensen die er zo van overtuigd waren dat dit allemaal wel mee zou vallen :wink:

Ik heb vertrouwen in de uitgevoerde modificatie, en ik blijf er dan ook graag mee reizen. Net terug van een mooie reis door Duitsland, Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en België. Maar als ik er iemand anders blij mee kan maken voor een verkoopprijs die recht doet aan mijn camper, mag ie ook weg.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Ford problemen



Bericht door Marco Polo »

Je hoeft geen marketing deskundige te zijn om te zien dat je misschien wel je gelijk haalt op deze manier maar dat het tegelijkertijd een zelfvervullende voorspelling is
Als je anti reclame blijft maken krijg je hem nooit verkocht.
Je kan ook over je huidige eigen ervaringen blijven vertellen en zolang deze positief blijven en er geen andere persoonlijke ervaringen blijven opduiken over motorschades is iedereen het verhaal over een jaar of wat wel weer vergeten.
En is er geen reden meer om de wagen van jou en anderen niet over te nemen.

Toch nog veel plezier ermee en succes met de verkoop!

Groeten Marc.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford problemen



Bericht door Ruud-572 »

Ik dacht dat de huidige markt het ideale moment was voor eventuele verkoop. En dat is het ook, maar de schrik voor Ford zit er blijkbaar goed in...

Wel een beetje flauw om mijn post hier op de manier te beoordelen zoals jij doet. Het probleem is hier al lang en breed bekend, dus zal er wat dat betreft niet veel veranderen. Mijn post was puur bedoeld als aanvulling op de discussies die we hier gevoerd hebben.

Ik wil eerlijk zijn over de problemen van deze motor, en over de maatregelen die ik genomen heb. Ik zou 'm nooit willen verkopen zonder dat mensen de waarheid kennen. Ik weet nl. maar al te goed hoe dat voelt...

Mijn camper bevalt ons uitstekend! Alleen jammer dat er een Ford motor met een verhaal in ligt.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
cgb

Re: Ford problemen



Bericht door cgb »

Hallo Ruud,

Het siert je dat je open kaart speelt over wat er met je camper gespeeld heeft. Zoals je dat op het forum ook steeds gedaan hebt.
Veel anderen zouden er omheen draaien.
Ik hoop dat je er snel een bod op krijgt dat aantrekkelijk genoeg voor je is.

Succes!
Carel
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Ford problemen



Bericht door Lambiek »

@ruud

Je kunt de camper toch inruilen ?

Groetjes
.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51121
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford problemen



Bericht door Kroppie »

dacht je heus dat je dan meer krijgt?, weltrusten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Ford problemen



Bericht door Lambiek »

Staat er dat ?
.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51121
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford problemen



Bericht door Kroppie »

die indruk werd gewekt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford problemen



Bericht door Ruud-572 »

Ik hou er niet van belazerd te worden, dus doe ik dat zelf ook niet. Ik verkocht ooit particulier mijn Audi A8, in een moeilijke tijd (dikke diesel), aan een liefhebber. De dag nadat de koop beklonken was kom ik er achter dat er olie lekt (vlek op de vloer in mijn garage). Direct de [edit] koper geïnformeerd, en aangeboden om dit eerst op mijn kosten te laten repareren. Koper kon dat uiteraard zeer waarderen, en ik hoefde me niet schuldig te voelen. Die aanpak bevalt me prima.

Misschien is het wel hierom dat ik mij zo druk gemaakt heb over het motorprobleem van Ford...
Laatst gewijzigd door Ruud-572 op zo 12 aug 2018, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Ford problemen



Bericht door Marco Polo »

Is een verschil tussen belazeren en mankementen uit het verleden benadrukken.
Als je er vanuit gaat dat de mankementen weer terug kunnen komen is de wagen gewoon minder waard en dan is eerlijkheid hem voor die lagere prijs verkopen

Als je denkt dat de mankementen duurzaam verholpen zijn dan heeft het geen zin hier de nadruk op te leggen.
Is geen verborgen gebrek oid.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford problemen



Bericht door Ruud-572 »

Wat is het toch makkelijk om aan de zijlijn te staan, en alles beter te weten... :think:

Het probleem van Ford is algemeen bekend, daar hoef ik bij verkoop niets over te melden. Doe ik dus ook niet. Maar vermelden dat de motor gereviseerd is lijkt me niet meer dan normaal.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ford problemen



Bericht door Marco Polo »

Goed bezig Ruud ;-)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ford problemen



Bericht door hathi »

Wel viel mij op,dat die Z.g Ford problemen,ineens verdwenen leken,tenminste niet meer hier vermeld,en daarom vraag ik ik me af,zijn die ook verdwenen ? Of ? lijkt me sterk,zo ineens,of was het aantal,toch minder groot?
Laatst gewijzigd door hathi op ma 13 aug 2018, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51121
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford problemen



Bericht door Kroppie »

mensen raken er aan gewend

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie