Reisverslagen en tips Griekenland over land?

Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Jan en Simonne »

Ik ben een beetje aan het kijken naar een route naar Griekenland over land.
We zijn nog nooit die kant uit geweest en weten dus helemaal niets.
Ik ben op zoek naar reisverslagen van camperaars, die ook overland naar Griekenland zijn gereisd.
Welke landen hebben die aangedaan, welke overnachtingen zijn er gemaakt, dat soort dingen wil ik graag weten.
Ik heb nog maanden de tijd om alles uit te zoeken, we willen in het voorjaar vanuit Spanje doorrijden via noord Italië.
Ik heb dus heerlijk de tijd, om al die reisverslagen door te spitten.

Zijn er landen bij, waar je vrij kunt overnachten of moet je overal op campings?
Wat is de gemiddelde prijs van die campings?
En hoe is de toestand van de wegen daar?
Als ik mijn navigatie opstart en zelf een route laat zoeken, gaat hij zonder tolwegen door Albanië en met tolwegen maakt hij een omweg langs Belgrado en Skopje.
Ik heb geen idee, wat wijsheid is.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door thole »

Wat wijsheid is weten wij ook niet :lol: maar we vertrekken over een paar dagen weer richting Griekenland, dit maal over land.
We kiezen voor tolwegen en zullen dan ook via Belgrado en Skopje reizen.
We rijden in het begin een wat afwijkende route omdat we wat dingen willen zien.
Onze 1ste stop zal in Maagdenburg (gebouw Hundertwasser) zijn, we over nachten op een camperplaats. Daarna gaan we naar Praag (in 1991 geweest, zien wat er veranderd is), we gaan daar ook op een cp staan.. Misschien gaan we nog een stop maken in Brno(vrij staan), in ieder geval gaan we naar Bratislava( vrij staan. Daarna naar vrienden in Hongarije, naar Belgrado(vrij staan), Skopje( vrij staan) en vandaar naar Griekenland.
5 jaar geleden hebben we een stukje in Albanië langs de kust gereden, we konden daar zonder problemen vrij staan.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Marri
Berichten: 74
Lid geworden op: di 21 mar 2006, 22:53
Locatie: Giesbeek

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Marri »

Goedemorgen,

Sites met info en reisverslagen over Griekenland vind je op de onderstaande websites.
www.griekenlandcamperland.nl
www.griekenlandmetdecamper.nl

Heerlijk om die door te spitten!
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Zwerfleeuwen »

Wij zijn al een aantal keer in Griekenland geweest, vroeger met caravan en sinds 2012 een aantal keer met de camper. In 2016 zijn we voor het eerst over land gegaan. Ik heb er een blog van bijgehouden, even kijken in 2016 de maand september.

http://zwerfleeuwen.blogspot.com/

Wij zijn via de kustweg van Kroatië gereden, blijft toch zo'n mooie route. In Kroatië wel altijd op een camping of betaalde camperplaats gestaan, je mag daar niet vrij staan. Via Montenegro en Albanië naar Griekenland gereden. Albanië was een belevenis, de doorgaande route is best o.k. om te rijden. Vanaf Albanië rijdt je via een prachtige weg Griekenland in en dan kom je bij Sagiada, daar kun je lekker vrij staan zo aan zee. Er zijn stranddouches waar je water kunt pakken. In Sagiada zelf is een vroegere camping waar je je cassette nog in de oude toiletten kunt legen.

Al met al erg leuk om over land naar Griekenland te reizen. Alhoewel we voor de terugweg weer de ferry hebben genomen van Patras naar Ancona. Neem je Superfast als ferry, kun je in je eigen camper slapen. Voordeel is dat je gewoon gedurende de reis bij je camper kunt, fijn om even te relaxen of wat te eten of drinken. Ga je met Minoan Lines, dan heb je ook camping on board maar dan slaap je in een hut en mag je gedurende de reis niet meer bij je camper. Reis je met een hond, dan blijft hij bij Superfast gewoon in je camper. Bij Minoan Lines krijg je een speciale hut toegewezen.

Verder is Rene (Digiwalker) al heel vaak over land naar Griekenland gereisd, dus hij kan je nog veel meer info geven. Hij heeft ook een heel overzicht van vrije plekken in Griekenland.
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Johny_Boy »

Goedemorgen, Jan en Simone en alle anderen,

Fijn dat jullie dit topic zijn gestart.Kunnen wij mooi meekijken, omdat wij volgend jaar ook over land naar Griekenland willen reizen.

Natuurlijk gebruiken wij dan ook de site van Thole en Everdien om mooie plaatsen aan zee te zoeken en alle info aan jullie gegeven, kunnen wij dan ook rustig in de winter thuis bekijken.

Succes! en fijne reis samen!😉
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door JoopBrekken »

Wij zijn in nov 2016 ook langs de kust door Albanie naar Griekenland gereden.
Zie: viewtopic.php?f=44&t=8455363&hilit=Grie ... 0#p1570893
vanaf 11 nov 2016
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Zwerfsteen »

Een mooi plan!
Wij overwegen ook om over land naar Griekenland te reizen en gaan dus driftig mee lezen.
De mooie kustweg in Kroatië (Jadranska Magistrale) tot en met de baai van Kotor in Montenegro kennen we inmiddels en die nemen we dus weer.
Albanië en verder is voor ons nieuw.
Groet,
Leny en Pieter
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Jan en Simonne »

Fijn mensen, alvast dank voor de reacties!
Dat waardeer ik echt.
We zullen komen vanaf Italië (grofweg Milaan- Triëst), om vandaar uit richting Griekenland te reizen.
Vaag idee is momenteel om onze reisgenoten te treffen in de buurt van Zagreb, die komen vanuit Nederland.
Zagreb is ook natte-vinger-werk, ik heb gewoon even iets op de kaart van onze routeplanner geprikt.
Vanaf daar willen we dan samen verder naar het zuiden reizen.
Plekjes in Griekenland zelf zullen we wel vinden, daar zijn er genoeg van.
Het gaat ons met name om ideeën voor de routes vanaf Zagreb naar de Griekse grens.

Hoe meer ideeën, hoe liever het ons is momenteel.
Als er mensen willen aanhaken in dit topic, zet ook de vragen en reacties gewoon neer hier.
Misschien denken jullie weer aan iets, waar wij nog niet aan gedacht hebben.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Ries »

Mooi topic. Dit kan uitgroeien tot een vraagbaak en naslagwerk voor reizen over land Naar en Van Griekenland. :bow:

September ga ik weer met de boot. Maar een keer over land zit al een tijdje in mijn gedachten. Dat ik alleen reis en omdat ik nog Moet werken, kost teveel tijd dat werken, houd me tot nog toe tegen. Nu zit ik er aan te denken, dat áls ik volgend jaar weer 5 weken weg mag. Ik een van de routes over land en de ander over zee wil doen. Planning is weer direct na het hoogseizoen vertrekken. Vraag aan de kenners. wat is "beter" heen of terug over land?
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door thole »

Zonder mezelf als kenner te willen afficheren Ries, terug met de boot lijkt me prettiger, althans dat hebben wij altijd zo gedaan.
De heenreis heb je het mooie Griekenland nog tegoed, als je terug over land gaat heb je al genoten en zeker als je nog moet werken wil je natuurlijk zo lang mogelijk in Griekenland blijven. Met de boot terug lijkt me logisch dan. :thumbup:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door rbisdom »

Deze route hebben wij vorig jaar gereden:
september2017 (1).jpg
september2017 (1).jpg (42.12 KiB) 6021 keer bekeken
Heen via de kust, terug binnendoor. Alles op de bonnefooi, soms een cp, soms een camping
We zouden het zo weer doen!
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door Jan en Simonne »

Hoi Rob, dankjewel voor die routes.
Het plaatje is alleen voor mij te klein om te lezen en als ik het vergroot, wordt het te onscherp...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door rbisdom »

stuur me je email adres in pb, dan krijg je het origineel
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Reisverslagen en tips Griekenland over land?



Bericht door MonRoe »

Voor camperplaatsen kijk ook eens in het volgende topic, daar staan links naar google maps
viewtopic.php?f=67&t=8443383
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie