Hoe ouder hoe gekker

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door Vertrokken2 »

KTManiac schreef:
do 09 aug 2018, 12:23
Gobert schreef:
wo 08 aug 2018, 22:42
Tijd voor een Ducati zou ik zeggen....
Hoho, hij heeft z'n rijbewijs gehaald he! Geen monteursopleiding gevolgd. :wink: :-B

Maar, @TS: Mooi verhaal! :thumbup:
Gezien zijn leeftijd kan hij beter een aantal fases overslaan. Meteen voor het echte werk gaan dus....
En welke motorrijder is er in zijn hart nu niet stiekum een Ducatist?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door Slag+J16 »

@ Going,
Goed verhaal, en nu er voor gaan---denk je wel om je reactie vermogen?[imAfbeeldingg][/img]
Jan
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door marcel-m »

Gobert schreef:
do 09 aug 2018, 18:36
KTManiac schreef:
do 09 aug 2018, 12:23
Gobert schreef:
wo 08 aug 2018, 22:42
Tijd voor een Ducati zou ik zeggen....
Hoho, hij heeft z'n rijbewijs gehaald he! Geen monteursopleiding gevolgd. :wink: :-B

Maar, @TS: Mooi verhaal! :thumbup:
Gezien zijn leeftijd kan hij beter een aantal fases overslaan. Meteen voor het echte werk gaan dus....
En welke motorrijder is er in zijn hart nu niet stiekum een Ducatist?
Voordeel van wat ouder zijn is dat je bij een Ducati de takkeherie van de koppeling bij stationair draaien niet hoort.
Mooie fiets maar ik zou me schamen als ik bij het stoplicht stond, lijkt zo een fiets wel een gare rammelbak.
Doen die Japanners toch stukken beter.
@ts mooi verhaal en geniet van de vrijheid die motorrijden je geeft.
Maakt niet uit waarmee je rijdt het gevoel is onbetaalbaar.
Veel fijne veilige kilometers toegewenst.
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door Vertrokken2 »

Moderne Ducs hebben dat helaas niet meer. Met het luchtgekoelde blok is de droge koppeling verdwenen.
Gelukkig heb ik er nog eentje, en die neem ik altijd mee achter de camper, met droge koppeling en open pijpen. Intens kicken als je ermee in de bergen rijdt.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door KTManiac »

Gobert schreef:
do 09 aug 2018, 18:36
En welke motorrijder is er in zijn hart nu niet stiekum een Ducatist?
Tja, als ze hier dadelijk met een Panigale voor m'n de deur staan jaag ik ze niet weg. :-B

Geweldige techniek, maar dat geldt niet minder voor een R1, Fireblade of welke sportfiets dan ook. Vind 't mooie fietsen en zou d' r best een klassieker als een 748 of 916 bij willen hebben maar ik heb niks bijzonders met Ducati.

Toen ik een aantal jaren geleden besloot eens wat anders te willen dan weer een supersport na 3 R1's te hebben gehad proefgereden op een Duc Hypermotard en een KTM 990 SMR. M'n nickname hier geeft een kleine hint welke 't geworden is. Had even het idee dat zo'n ding (Hypermotard of 990SMR) beter zou zijn voor het behoud van m'n rijbewijs dan een supersport.... ..

.... NOT :twisted:

En zo zijn we weer on-topic bij "hoe ouder hoe gekker" :angel:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door Bob Diesel »

ik had eigenlijk het idee dat TS graag meer
van dit soort ,,hoe ouder hoe gekker,, verhalen wilde horen/lezen

zijn verhaal is id :bow: :thumbup: :cheers: TOP
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door Vertrokken2 »

Ik heb destijds ook de keuze gemaakt tussen KTM en Ducati. Bij mij viel het balletje de andere kant op. Waarschijnlijk door het karakter en geluidvan de 90 graden twin.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door KTManiac »

Kan ik wel snappen idd. :thumbup:
Heb lang getwijfeld maar om een of andere reden paste de 990 me beter.
Maar ik denk ook niet dat ik ooit spijt zou hebben gehad als 't de Italiaan was geworden, was een' close call'.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door Kroppie »

nooit spijt gehad van enkel een b-e rijbewijs, nooit iets gemist ook.

heb veel aan 50cc racemotortjes gesleuteld maar bleef bij sleutelen, rijden was voor een ander.(gelukkig maar anders had de tijdwaarneming met kalenders moeten werken i.p.v. een stopwatch)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door BOKKIE »

@Going,

GEFELICITEERD.

Gelukkig hoef ik hoef ik niet meer examens te doen bij CBR,...........................
Of dat we daar ooit een voorgevoel van hebben gehad.
Alleen keuren voor bepaalde rijbewijzen is nog nodig. Pas in 2019 weer.

Haije.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
Gebruikersavatar
Roadboy
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 14:47
Locatie: Midden Limburg

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door Roadboy »

Inderdaad "hoe ouder hoe gekker" dat past mij ook wel een beetje.
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik 71 jaar ben.
Toen wij in 2017 onze boot verkochten en er een camper voor in de plaats kwam, was ik toch wel een beetje bang dat het actieve leventje voorbij zou zijn. Want ja zeg eens eerlijk, wat denkt de gemiddelde mens hier in ons landje, camperen is zoiets als achter rijdende geraniums zitten. Nou dat kan ik inmiddels wel tegenspreken.
We begonnen voorjaar 2017 met 2 reisjes, de eerste naar de Bourgogne want je wil vanuit je camper wel eens kijken waar je overal met de boot hebt gevaren. De tweede reis ging naar de Rijn en de Elzas en werd al anders beleefd dan de eerste reis mede doordat we ons niet lieten tegenhouden door wegen waar we hopelijk geen tegenligger zouden treffen. Tot zover niet veel verschil met ons varende leven. Maar het water zit in je bloed en ondanks dat het camperen steeds beter bevalt wil je toch op het water zitten, dus kwam er een kano, geen mooie stabiele, nee het werd zo'n snel wiebelding waarin als je maar naar links dacht dan ook al links gaat en dan niet teveel links of rechts denken want dan gaat het geheid fout. Nadat ik de kunst van het kanovaren had ontdekt heb ik mij aangesloten bij een groep kanovaarders die 2x per week ca. 2-2,5 uur gaan varen het gehele jaar door, ongeacht de weersomstandigheden. Zo hebben wij de afgelopen winter diverse malen door, en soms over, het ijs gevaren. Ook wind houdt ons niet tegen, als de golven over de kano slaan wordt het wat moeilijker maar we gaan wel en krijgen uiteraard na afloop het nodige commentaar van de (stuur)lui aan de kant. Ach ja, hoe ouder hoe gekker.
Onze najaarsreis bracht ons naar Spanje waar wij hoofdzakelijk langs de Franse Atlantische kust naar Baskenland reden en ik de kans kreeg dagenlang op en hoofdzakelijk in het Atlantische water te liggen want ik had inmiddels voor in de camper een opblaasbaar supboard gekocht, dat is zo'n plank waarop je staat te roeien met een lange peddel. Ja en die Atlantische golven kunnen aardig hoog worden, dus dat was flink aanpoten. Het bleek al gauw dat ik al die keren de enige senior was tussen al die jongelui en het lijkt mij dat het wel werd gewaardeerd gezien de diverse reacties. Maar goed, we hadden de reis zo gepland dat we vanaf Baskenland naar Valencia zouden gaan en daar langs de Middellandse zee afzakken tot we weer terug zouden moeten. Het resultaat was dat we daarna enkel en alleen nog aan het strand hebben gestaan en ik meer in en op het water zat dan aan de camper, zelfs af en toe zolang dat mijn vrouw een paar maal kwam kijken of er niks gebeurd was. Het is een grandioze reis geworden en ik voelde me jaren jonger dan ooit voorheen met de boot en als klapstuk bleek bij thuiskomst dat ik 2 kilo was afgevallen ondanks mijn Bourgondische levensstijl.
Resumé, laten we maar hoe oude hoe gekker blijven, ik voel me er wel bij.
Groet, Jo
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door DiffRental »

Gobert schreef:
do 09 aug 2018, 21:57
Ik heb destijds ook de keuze gemaakt tussen KTM en Ducati. Bij mij viel het balletje de andere kant op. Waarschijnlijk door het karakter en geluidvan de 90 graden twin.
Mijn 1290 KTM Allroad met Akra klinkt ook niet slecht. :cheers:
Vorig jaar een Duc 796 voor korte tijd erbij gehad, kon niet echt wennen aan de zit op een Monster. Verder wel een leuk ding.

Hier misschien ook wel hoe ouder hoe gekker, na ruim 25 jaar motor rijbewijs doe ik pas de laatste jaren meer km's met de motor als met de auto en rij zomer en winter.
Groeten Peter
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door Vertrokken2 »

Jouw KTM is een geweldig ding. Ideaal voor lange tochten waarbij het terrein volstrekt irrelevant is. Maar denk dat het gewicht daarentegen vlug een 100 kg scheelt. De mijne weegt 178 kg, afgetankt wel te verstaan.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Hoe ouder hoe gekker



Bericht door josé moncayo »

Ola

71 is toch nog niet zo oud ??

Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Plaats reactie