Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door henk en lila »

Vanavond in het donker nog een keer kijken. Ik heb de MT2 (vergelijkbaar) en zolang het zonnepaneel nog een hogere spanning aanbiedt (groen lampje) kun je op dit schermpje de spanning van de accu's niet betrouwbaar aflezen (is mijn ervaring).
Dichtbij 12,8 volt is dan goed geladen.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door Mirjam34 »

henk en lila schreef:
zo 08 jul 2018, 19:09
Vanavond in het donker nog een keer kijken. Ik heb de MT2 (vergelijkbaar) en zolang het zonnepaneel nog een hogere spanning aanbiedt (groen lampje) kun je op dit schermpje de spanning van de accu's niet betrouwbaar aflezen (is mijn ervaring).
Dichtbij 12,8 volt is dan goed geladen.
Ok bedankt voor de tip! :thumbup:
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door Mirjam34 »

dieseltje+ schreef:
zo 08 jul 2018, 15:12
Kan inderdaad een temperatuur geregeld ventilatortje zitten. Eigenlijk is dat ideaal voor een betere werking van de koelkast.
Zou dan na enige tijd vanzelf weer uit gaan. Tenzij je zelf (miss per ongeluk) een schakelaartje hebt om/aangezet die de ventilator bedient.
Of stond?staat de koelkast op gas? Dan kan het zijn dat je de brander hoort en koelt dus nog.

Gevonden! Een klein (licht)schakelaartje aan de binnenkant van de besteklade! Schijnen 2 ventilatortjes op t koelelement ofzo geplaatst te zijn die voor extra koeling zorgen. Hij is nu uit :thumbup:

Ken mn camper weer een beetje meer hahah
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door The Scorpios »

Wat een nuttig topic! Wij hebben bijna alles proefondervindelijk geleerd. Eigenlijk zou deze topic ergens in de kennisbank moeten staan.

Opvallend vind ik wel de vulling van water. wat een rare plek, zit er niks aan de buitenkant?
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door Mirjam34 »

Nee zit niks aan de buitenkant.

Camper staat nu helaas bij de garage...hij doet t niet meer...start niet meer en ze komen er niet achter wat t is....balen... :(
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door Bob Diesel »

Wat voor garage ,fiat profesional bedrijfswagen
gewoon fiat ,of universeel

welke motor (type)

Er zullen nog meer tips volgen
maar laat ze naar de startondebreker op de pomp kijken
werkt via een magneetventiel ,

als deze er nog op zit, zo ja er af slopen ,blijft ergernis

of de crashsensor misschien per ongeluk geactiveerd

heb beide zelf gehad

leeswerk
viewtopic.php?f=3&t=8455303&p=1615364

en nog een oude reactie van Umpie 30 gevonden

waarschijnlijk is het probleem de regeleenheid (zwart kastje) achterop je brandstof pomp

hamer en beitel en er af slopen dat ding
half uur werk en nooi geen probleem meer
nu niet aan komen met dat het niet kan ivm verzekering want deze startblokkereringen zijn niet eens scm goedgekeurd dus niet geldig voor de verzekering

als je het kastje van de pomp af hebt dan moet je van de stekker die gebruikt is de middelste draad nemen en op de afsluiter aan sluiten
dan met je handen onder de kap van het stuur op zoek gaan naar de gele kast ff er onder duiken en goed aan de kant van je kontak slot kijken en daar de beide stekkers ook loshalen lampje gaat nu uit en brandt nooooooooooooit meer
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door Mirjam34 »

Ivm vakantie beetje late reactie maar het was idd de startonderbreker op de brandstofpomp. Heb de tips hier gekopieerd en doorgestuurd naar de garage. Goed gegokt dus!

Nu het volgende :x we staan nu op de camping in Slovenië....camper staat aan het stroom..
Gaat allemaal mooi! Vandaag even weg geweest met camper...alles los gekoppeld en bij terugkomst weer aangekoppeld..maar nu brandt het lampje op het dashboard wat aangeeft dat we aan het stroom staan in eens rood..(dit was eerst niet zo..ik meen groen of oranje..durf t niet te zeggen)

Iemand eeeeeenig idee??
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door Kroppie »

spanning op de camping soms erg laag , komt vaak voor in die landen, zeker als vele gasten een airco gebruiken.
morgenochtend als het nog wat koeler is nog eens proberen, of als je een multimeter hebt ,eens meten wat de 230 volt in werkelijkheid is

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door Mirjam34 »

Na een tijdje werd het lampje oranje en sinds vanmorgen is ie weer groen...vreemd heb dit nog niet eerder gezien.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door Huub56 »

Lampje is misschien teken of de accu vol of leeg is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door myway »

Mirjam34 schreef:Ivm vakantie beetje late reactie maar het was idd de startonderbreker op de brandstofpomp. Heb de tips hier gekopieerd en doorgestuurd naar de garage. Goed gegokt dus!

Nu het volgende :x we staan nu op de camping in Slovenië....camper staat aan het stroom..
Gaat allemaal mooi! Vandaag even weg geweest met camper...alles los gekoppeld en bij terugkomst weer aangekoppeld..maar nu brandt het lampje op het dashboard wat aangeeft dat we aan het stroom staan in eens rood..(dit was eerst niet zo..ik meen groen of oranje..durf t niet te zeggen)

Iemand eeeeeenig idee??
Was er een speciale reden voor om de zaak los te koppelen.
Normaal laat je dat toch aangesloten.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door Kroppie »

ik begreep dat ze met de camper weg geweest zijn, en daarvoor de "paal" afgekoppeld hadden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door Mirjam34 »

Kroppie schreef:
ma 13 aug 2018, 11:12
ik begreep dat ze met de camper weg geweest zijn, en daarvoor de "paal" afgekoppeld hadden.

jos
Ja dat ja :thumbup:
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wie kan mij in Jip en Janneke-taal helpen..?



Bericht door myway »

Ah
Plaats reactie