Probleem met slot Hymer

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
wouthazel
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 20:59
Locatie: Deventer

Probleem met slot Hymer



Bericht door wouthazel »

Dag allen, een probleem met mijn slot van het woongedeelte van mijn Hymer, hij wil niet meer op slot. Niet met de sleutel en ook niet met de knop aan de binnenkant. Geen beweging in te krijgen. Dinsdag willen we vertrekken, maar niet zonder slot natuurlijk. Weet iemand in de buurt van Deventer een bedrijf wat hier iets mee kan?
Hoor het graag!
groet Wouter

AfbeeldingIMG_0458 by wouter hazel, on Flickr
AfbeeldingIMG_0457 by wouter hazel, on Flickr
AfbeeldingIMG_0455 by wouter hazel, on Flickr
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door Ontario »

Om kans te maken dat het vlot verholpen wordt zou ik naar een echte Hymer-dealer gaan. Bijvoorbeeld de Jong in Hattem. Ook nog eens dichtbij Deventer.

Henk
jackv
Berichten: 218
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 22:15
Locatie: Den Bosch

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door jackv »

Al een druppeltje (kruip)olie geprobeerd?
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 5112
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door Reny »

Ik heb tijdens onze vakantie exact hetzelfde gehad met mijn bestuurderdeur (Hymer B574 uit 1998). Het ziet er ongeveer hetzelfde uit als jouw binnenkant.
Achter de 2 ronddraaiende schijfjes zat bij bij (tussen beide schijfjes in zeg maar) een zwart plastic rechthoekig plaatje, ik denk ongeveer 5 x 2 cm. met 1 afgeschuinde hoek aan de onderkant. Daar zat een veertje omheen (om die afgeschuinde hoek) die heb ik weer om dat hoekje heen gefrommeld en daarna werkte het weer.


De oorzaak was trouwens het te enthousiast de knop in te drukken om af te sluiten aan de binnenkant.

Ik heb wel foto's gemaakt met mijn telefoon, ik zal eens kijken of ik die hier neer kan zetten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 5112
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door Reny »

Afbeeldingslot by Reny Blom, on Flickr
Afbeelding
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door Ontario »

Gezien bij voorbeeld de vorige reactie heb je met dit forum vaak geen dealer nodig :-B

Henk
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb je een mail gestuurd. Je kunt even bij mij langs rijden.
Misschien kan ik wat doen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
wouthazel
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 20:59
Locatie: Deventer

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door wouthazel »

Hoi Rudy, nog geen bericht hier, mag ook naar: wvandenhazel at home.nl. En dan allemaal aanelkaar😉👍
wouthazel
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 20:59
Locatie: Deventer

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door wouthazel »

Hou Rudy, thx. Ik bel je morgen even. Tenzij je dit liever niet hebt op zondag.
Gr Wouter
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 5112
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door Reny »

Ontario schreef:
za 21 jul 2018, 23:03
Gezien bij voorbeeld de vorige reactie heb je met dit forum vaak geen dealer nodig :-B

Henk
Midden in Zweden wist ik geen Hymer dealer ;-)
Beetje vrouw laat zich niet kennen door een deurslot wat niet op slot wil :-B
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door Hoofdnoorman »

Vooralsnog is dit probleem opgelost.

Hoe vaak ik het ook moet zeggen, "Mensen er moet geen grafiet in de slotcilinders!!!!!!!"

De hele cilinder van TS zat er vol mee. ( Dat heeft hij, overigens, niet zelf gedaan!) Helemaal aangekoekt en de lipjes zaten zo vast dat ik zelfs dacht dat ze echt weggesleten waren, want ze werden niet meer weggedrukt. Ongeloof bij mij of het wel de juiste sleutel was, maar TS was overtuigt van de juiste sleutel. Dus dan maar de botte bijl er bij. De lipjes gangbaar gemaakt. Nog niets! Dus het overschot maar op de slijpsteen.
Daarna nog niet lekker. Twee brillen op de neus en ja, toen zag ik het. Grafiet zelfs tot helemaal achterin. De sleutel liep op een halve millimeter vast, maar voelde aan of hij helemaal tot het eind zat. Dus in een bakje met remmenreiniger en een kopje koffie gedronken. Na een kwartiertje was de remmenreiniger pikzwart en een beetje luchtdruk deed de rest. (ook weer wat, Action heeft andere bussen remmenreiniger. Zelfde merk, maar de tuitjes zijn nu erg breed en passen nergens meer in. Dus gooi de tuitjes van de lege bussen niet weg).

Een beetje teflonolie in het slot en alles naar behoren.

De boel weer gemonteerd waarbij ook eventjes het veertje van het slotstangetje het hazenpad koos. Nergens meer te vinden, ook niet zo belangrijk. De man kan dinsdag weg, en de camper kan weer netjes op slot. Gelukkig. Toch nog iets positiefs vandaag.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
wouthazel
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 20:59
Locatie: Deventer

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door wouthazel »

Je geeft een goede samenvatting Rudy👍 . Top dat je me kon en wilde helpen. Ik heb met zeer veel bewondering gekeken naar je acties. Ondanks dat de koffie een beetje slapjes was😈 was het prettig een bakkie met je doen.
Prettig dat dit ook nog zo kan, fleurt mijn dag weer op. 👍😁
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door Hoofdnoorman »

Graag gedaan :thumbup:
En kom gewoon nog eens een keertje koffie drinken als je tijd hebt. Ik houd wel van een beetje gezelschap. Is veel prettiger dan welke beloning ook. :hug:
Overigens nog een tijdje aan het zoeken geweest. Veertje is echt weg!
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Probleem met slot Hymer



Bericht door Kroppie »

met een magneet over de grond?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie