Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

Te Apk keuren geweest. Fluitend er doorheen, zonder op of aanmerkingen :-B :-D :thumbup:
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

Ook nog de binnenverlichting in de cabine werkend gemaakt. Er zat een klein TL lampje onder het hefbed wat defect was. Nu 3 stukjes ledstrip. Ook de deurschakeling werkte niet, niet zo gek als het massadraadje niet aan de massa zit :bang: .
Ook nog "even" de versnellingsbakolie gepeild en 150ml bijgevuld. Wát een crime is dat bij deze auto, dat peilen. Ten 1e moet de bodenbescherming eraf, en ten 2e krijg je het peilstokje niet recht omhoog omdat de vulleiding van de dieseltank daar precies loopt. Wel even een dingetje vanaf de grond :crazy: . Maargoed, ook dat is weer geregeld. Straks gaat hij weer naar de stalling.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22837
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Het luik boven de cabine gerepareerd. Was een scharnier afgebroken.

Een dopje op het buisje waar de pleerol op hangt (niet zelf verzonnen hè)

Ondersteuning voor het kastje boven het keukenblok gemaakt. Zat eerst vast aan de hoge hangkast waar ik de bovenste meter vanaf heb gezaagd.

Stop op de badkamerdeur. Zodat het t-profiel er niet iedere keer uitkomt.
Vergrendeling op de badkamerdeur gemaakt. Was eerst een magneet. Maar zo sterk dat je de deur nauwelijks open kreeg. Was ook gebroken. Nieuwe magneet was zwakker, dus de deur kon normaal open. Maar deed dat ook bij stevig optrekken...

DVB antenne besteld.


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door javanes »

PDJ schreef:
ma 16 jul 2018, 18:57

Ook nog "even" de versnellingsbakolie gepeild en 150ml bijgevuld.
Je weet dat je bij jouw auoto meer moet bijvullen dan de "max" die de peilstok aangeeft. Tenzij je al een aangepaste peilstok hebt.

Even naar beneden scrollen in dit topic
viewtopic.php?t=8446483
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

javanes schreef:
ma 16 jul 2018, 19:56
PDJ schreef:
ma 16 jul 2018, 18:57

Ook nog "even" de versnellingsbakolie gepeild en 150ml bijgevuld.
Je weet dat je bij jouw auoto meer moet bijvullen dan de "max" die de peilstok aangeeft. Tenzij je al een aangepaste peilstok hebt.

Even naar beneden scrollen in dit topic
viewtopic.php?t=8446483
Als ik de tekening bekijk, lijkt het erop dat ik de niet aangepaste versie nog heb.
Maar geen probleem, ik ga over een aantal weken alle vloeistoffen verversen, en dus ook de versnellingsbakolie. Dan ga ik het ff checken en eventueel aanpassen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik was begonnen met de zetels uit de sloop Honda aan te passen voor de Fiat. Totdat ik ineens zag dat de rugleuning van mijn oude Civic niet snel voorover te klappen is. Die ruimte heb ik wel nodig omdat ik een luxe draaistoel in de camper heb.
Dus dit project staat ook even in de koelkast.

Nog snel vanochtend met de haakse slijper een gat in de vloer gemaakt van de sloper. Daaronder zit een prachtige smalle elektrische brandstofpomp. Deze dus maar eens even er uit gehaald. Vooralsnog gaat hij dienst doen als benzinepomp, maar tussendoor als reservepomp voor de camper (water). Eerste liter zal wel een smaakje aan zitten. :-B
Ook nog even de condensorventilator er uit gehaald. Het motortje daarvan komt ter vervanging van de 220 Volt ventilator die ik jaren geleden voor mijn dakluik heb gebouwd.

Afbeelding

Hoofdnoorman schreef:
di 12 apr 2016, 21:17
Vandaag een ventilator gesloopt, in een plaat gemonteerd die dan weer in het dakluik gemaakt kan worden als het nodig is.
Vorige zomer had ik hem er los in liggen. Hij werkt perfect. Dus nu maar eens een mooie oplossing.

Het gehele behuizing uit elkaar genomen en de ventilatorruimte uitgezaagd. Daarna in een plaat populierentriplex een cirkel gezaagd waar de behuizing ingelijmd kon worden. Hierna folie geplakt zodat het paneel dezelfde kleur heeft als mijn interieur.
Verder afgebouwd.
De plaat is 37 x 55 en kan precies in de Hartal dakluik liggen. Zoals gezegd, vorig jaar al geprobeerd maar nu eindelijk af.
Oh ja, hij doet het veel beter als die kant en klare ventilator van 250 euro die achterin gemonteerd is.

Kosten? Ventilator Lidl € 15,95. Plaatje hout € 2,80 en 0,3 m² Folie € 3,-. Totaal dus net onder de € 21,-.

Afbeelding

Als ik van de week tijd over heb, gaat de ander ook in een plaat. Deze gaat in het keukenraam.


En om 11.00 uur was het zover. De plaatselijke sloperij kwam met de oprijwagen en mijn rode vriendin werd, liefdevol door mij gestuurd, de oprijwagen opgetrokken om op weg te gaan naar haar laatste rustplaats. Ze heeft wat meegemaakt de afgelopen 13 jaren. Ik ben altijd een automan geweest en nooit echt een auto bijzonder gevonden om te kopen of te rijden. Maar het wegdoen vandaag van het oudje deed toch even pijn. :DD

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

In liefdevolle herinnering. ( kon helaas geen passende emoticon vinden)

We hebben in elk geval nog een foto voor op de kast.
waarop ze met machtige bumpers, en glimmende koplampen staat te pronken.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

:( jaha :(

Het is droevig als ik er al aan denk dat ze nu ergens tussen andere lotgenoten staat, ongeinteresseerd voorbij wordt gelopen door allerlei volk, die haar zelfs nog niet eens groeten. En dan, als ze helemaal kaalgeplunderd is, komt er zo'n grote grijparm. Deze landt boven op het prachtige elektrische glazen schuifkanteldak. De armen van de grijper dringen zich in de zijkanten en kneuzen de hele carrosserie om haar daarna op te tillen en vanaf grote hoogte in de pletter te laten vallen. Even later schuift ze dan als een plat pakje van 30 cm op een stapel, gesandwiched tussen twee lugubere Duitsers die nooit enig respect voor 's Heeren wegen of zijn eigenaar hebben gehad.
Triest, maar ik moet het ermee doen. En positief is dat enige delen van haar voortleven in mijn camper. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22837
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Kun je niet bewerkstelligen dat je het pakje terugkrijgt? Voor op de schoorsteenmantel?
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door iSonic »

APK gekeurd. Helaas wouden de eerste drie garages hem niet keuren. Door de brede achteras stonden de achterwiel voor de helft naast de brug... Nu naar een neutraal apk keurings statin geweest. Door de keuring maar moest wel basis keuring + extra voor camper + extra voor diesel betalen.. Was niet goedkoop!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22837
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Een la onder het bed dubbel zo hoog gemaakt.
Was best wel veel werk. Behalve het front van de lade, ook zijkanten en achterkant verhoogd anders valt de inhoud eruit.
En in de ruimte waar hij in schuift een soort van kast gemaakt zodat er van daar niets in valt, en de zaak klem gaat zitten...
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27451
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

De volgende gaat echt zelfbouw worden Paul :P :mrgreen:
Straks staat er alleen nog in naam Chausson op.
Je moet je innovaties aan de man gaan brengen bij die Fransen :thumbup: 8-)

Groeten Marc.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

PaulBng schreef:
di 17 jul 2018, 17:06
Kun je niet bewerkstelligen dat je het pakje terugkrijgt? Voor op de schoorsteenmantel?
Geen plaats daar! Daar staat Hockey II. :-B


Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22837
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Marco Polo schreef:De volgende gaat echt zelfbouw worden Paul Afbeelding Afbeelding
Straks staat er alleen nog in naam Chausson op.
Je moet je innovaties aan de man gaan brengen bij die Fransen Afbeelding Afbeelding

Groeten Marc.
Dan zou ik een fatsoenlijke werkplaats moeten hebben, Marc.

Ik ben nu wel blij met mijn (zelfgebouwde, nog steeds bijna af) plaatzaag. Van de winter maar eens afmaken. Ergens moet ik de onderdelen hebben... Afbeelding

En dat allemaal in de fietsenberging van 2x3 m...
Plaats reactie