Ja hoor, hoera
Na een 40-tal gewone 12 > 42 en/of 12 > 29,4 met de bijbehorende verschillende stekkers, hebben wij er weer een nieuwe telg erbij in het programma.
Een forumlid (Helex) was zo vriendelijk mij het vertrouwen te geven en heeft zijn lader beschikbaar gesteld.
Een ander forumlid (Roze) gaf mij het vertrouwen door te zeggen dat hij hem wilde kopen en proberen, ondanks dat hij zijn eigen 220 Volt lader van zijn stekker moest bevrijden.
En het heeft resultaat gebracht.
1. De Bosch accu kan nu opgeladen worden met de 12 Volt reislader. Dus ook de Flyer met Bosch accu!
2. De originele Bosch acculader (220 Volt en ovale stekker) kan nu goedkoop vervangen worden door een goed werkend exemplaar dat veel minder dan de helft van origineel kost. (€ 159,- en zelfs heb ik € 190,- gezien!)
3. De nieuwe 12 Volt reislader is heel eenvoudig standaard te gebruiken voor andere 36 Volt (lees 42 Volt laadspanning) systemen. Overigens kan de laadspanning eenvoudig en naar wens worden aangepast op andere voltages.
4. Ik ben nu bijna in staat om een universeel print met behuizing te maken met een vaste chassisplug. Voor de verschillende accu's zal dan slechts enkel een ander kabeltje en/of plug nodig zijn. In het geval van de Bosch accu, moet de stekker met een stuk kabel van de originele lader gescheiden worden en voorzien worden met een XLR connector. Iemand die zelf kan solderen heeft daar geen problemen mee. Voor de echte leken betekent dit gewoon wat verzendkosten en twee stekkers. Maximaal een bedrag van € 15,-.
Zonder verder een discussie op te willen starten, heb ik zelf nog enige vragen waar ik "nog" geen antwoord op heb.
Eventuele gerichte antwoorden dan ook graag per PB of, als ze ter zake doend zijn voor dit topic, hieronder.
1. Iemand die antwoord kan geven op de functie van de oranje en gele draad in de 4-pins stekker van een Multicycle Move Lifepo accu van 33,6 Volt?
2. Iemand die ergens schema's/links is tegengekomen van verschillende aansluitingen en/of andere zaken?