Camper van 3m hoog en 6m lang

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camper 3m hoog, 6m lang



Bericht door de Jonckheer »

Ten eerste zou ik niet weten wat je met een camper in een stad moet doen want je staat altijd iedereen in de weg omdat parkeerplekken zijn bedoelt voor personenauto's en die zijn een stuk smaller. Parkeren buiten het centrum en dan met fiets, bus, tram of wat dan ook naar het centrum.
Hoe hoger hoe meer wind je vangt, vooral als het hard waait en die wind van opzij komt zul je veel moeten corrigeren, vooral als jij onder de 100 rijd en er af en toe een touringcar aan je voorbij komt. Geen probleem, 2 handen aan het stuur i.p.v. 1 aan het stuur en 1 aan de gsm :lol: :lol: :lol: .
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door rijschoollucassen »

Wij zitten ook ruim boven de 7 meter. 2.30 breed en 2.80 hoog. Parkeren in de kleinere centra is soms wat tricky, maar vaak wil je daar niet eens staan. Verder een beetje 'tactisch' parkeren. Oversteek achter boven het gras en je komt een heel eind (let wel op je afvoerbuizen ed.) Kies voor een vak waar je rechtuit weg kunt, de uitzwaai achter valt in de praktijk wel mee, maar is een aandachtspuntje als je tussen andere auto's staat. Laat eventueel je partner uitstappen en kijken. Stond laatst met de achterwielen tegen de stoeprand, boven een talud. Gelijk even de bodem geïnspecteerd..... :-B

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Unit 13
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 09 jun 2004, 16:48
Locatie: Texel

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door Unit 13 »

Hallo T3VW,

Wij rijden nu alweer 20jr met een VW T4 en afzetunit. totaal 6,3 mtr lang en 2,9 mtr hoog. (zie foto of avatar)
In het begin zeker eventjes wennen, maar nooit geen probleem gehad.
Je leert snel aan het formaat en rijwind.
Slechts 1x moesten wij eens omrijden vanwege een te lage brug.

Eerst met gezin van 4., nu van t jaar voort eerst met z'n 2tjes

Succes met je keuze.
Groet Willem
De Horizon Voorbij
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door djurre1980 »

Die van ons is 310x700.
Nooit problemen ergens hoor.
Alleen opletten bij verlaagde doorgangen met zo'n balk enzo.
verder vang je wat meer wind onderweg, maar ik heb dubbellucht dus merk er maar weinig van.

Afbeelding
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door Meine »

Mijn camper is 6.30 bij 3.10 meter en 2.30 meter breed. Daar kun je eigenlijk overal mee komen zonder veel problemen. Als je jezelf en je snelheid aanpast aan je voertuig gaat alles probleemloos en relaxed.
Ik rijd bijna dagelijks afwisselend 14 meter touringcar/dubbeldekker en 15 meter stad/streek. Ook dat is probleemloos als je je aanpast. De maat van een voertuig zegt niet zoveel.
T3VW
Berichten: 17
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 21:41

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door T3VW »

Wat leuk zoveel reacties, bedankt! Even wennen dus, en rustig aan. Volgens mij dus een kwestie van durven...
Wat betekent dubbel lucht?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door Marco Polo »

Afbeelding

2 luchtbanden per kant op 1 as Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door hurktoilet »

Ik heb maar een kleintje (krap zes meter inclusief fietsendrager) en 2,20 breed, maar overal simpel parkeren vind ik toch wat kort door de bocht. Bij mij in de buurt moet je dwars op de weg parkeren, aan een smalle straat. Gebeurt me regelmatig dat ik er ook met veel steken niet in kom. (En ja, ik heb een camera achterop).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door 1934 »

8,5 meter bij 2,40 bij 3,65 eigenlijk nooit ergens problemen met de afmetingen,wat mijn inziens het belangrijkste is blijkt vaak je draaicirkel (wielbasis) en die is bij ons 3,80 mtr. langer zou ik niet willen hebben,deze wielbasis bepaald hoe makkelijk je ergens in of uitgedraaid komt,vaak zie ik bij gewone campers dat deze vaak veel langer is !!!
Off topic ,het gewicht van 12 ton speelt veel vaker spelbreker binnendoor,maar dit is een kwestie van negeren.


Succes
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door Grumble »

Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door nicolasfirst »

*geknepen billen* ;)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
T3VW
Berichten: 17
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 21:41

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door T3VW »

Grumble schreef:
wo 20 jun 2018, 14:57
http://www.youtube.com/watch?v=xh8nIJaY7IY

Zoiets?
Nou dat stelt me erg gerust zulke filmpjes :-B :-B :-B
Supermooi daar, maar lijkt me ook doodeng zo'n weg!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door macfocus »

Welnee,

Rustig aan, komt alles goed. En als je erdoor bent weer ademhalen :mrgreen:
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camper van 3m hoog en 6m lang



Bericht door TestCase »

7.50 lang en 2.95 hoog. Weinig problemen maar ik zoek ze ook niet op, denk na voordat ik ergens inrij, lijkt het niks niet doen. 6.00 is niet zo exceptioneel lang hoor.
Pas je niet in een parkeervak, lengte, dan aan de kant achteruit erin en boven gras oid uitsteken of 2 kaartjes kopen en 2 vakken in de lengte bezetten. De regel is meestal dat de wielen binnen het vak moeten staan.
Pas op voor boomtakken op parkings/CP, inderdaad een van de bijrijders vragen buiten te kijken, ook omhoog!

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie