We gebruiken een schotelantenne, tv monitor, reciever en radio, led-verlichting
Er kunnen 2 huishoudaccu's in van 90 Watt.

Dag Jos,Kroppie schreef: ↑do 14 jun 2018, 20:24dan willen we eerst weten wat je allemaal gaat gebruiken anders blijft de gazen bol zo ondoorzichtig.
en dan niet een paar lampjes en een telefoon opladen maar iets gespecificeerder , hoelang gebruik je welk apparaat en wat gebruikt elk apparaat.
anders is het onmogelijk om iets gefundeerds te melden.
jos
Dat vertelde mijn dealer ook maar ik hoor ook andere verhalen! Maar die dingen zelf aansluiten!!!appellover schreef: ↑do 14 jun 2018, 21:17Ik heb dezelfde accu’s en ook schotel,tv ,enz Heb 2 x 150 watt en 1 x100 watt op dak (liggen plat ) .Bij zonnig weer is na 6 uur tv kijken ,ventilator dieselkachel en led verlichting de beide accu ‘s na 3 uur weer vol ,maar dan moet wel de zon goed schijnen wat meestal het geval is ,maar hele dag zwaar bewolkt en regen duurt het hele dag en is dan soms nog niet helemaal vol.Heet ook niet voor niks zonnepaneel.Toen ik camper nieuw kocht zei dealer dat 150 watt meer dan genoeg was maar dat bleek alleen zomers als heel lang de zon schijnt ,heb er zelf nog 2 bij geplaatst.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Op de verbruikers zelf staat meestal het (max.) vermogen in watt (W).jan_hoogsteder schreef: Dan moet ik eerst de boekjes erbij halen en dit uitzoeken
Ruimte op het dak is wel,dat zal geen probleem opleveren, het monteren ook niet maar het aansluiten is nog een dingetjehenk en lila schreef: ↑vr 15 jun 2018, 11:48Heb je al eens gekeken en gemeten wat je op je dak kwijt kunt? Weet niet wat voor camper je hebt, maar vrije ruimte op het dak is veelal de beperkende factor.
Hoe moeilijk “dingetje” kan het zijn, er zitten twee draadjes aan een paneeljan_hoogsteder schreef:Ruimte op het dak is wel,dat zal geen probleem opleveren, het monteren ook niet maar het aansluiten is nog een dingetjehenk en lila schreef: ↑vr 15 jun 2018, 11:48Heb je al eens gekeken en gemeten wat je op je dak kwijt kunt? Weet niet wat voor camper je hebt, maar vrije ruimte op het dak is veelal de beperkende factor.