Geen aanhanger op camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
arnoldrm40
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mar 2016, 22:32

Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door arnoldrm40 »

Afgelopen week waren wij op camperplaats Saterland in Strucklingen (D) wij rijden noodgedwongen met een aanhangwagen met daarin een scootmobiel
We waren dan ook erg verbaast dat we niet met onze aanhanger op de camperplaats mochten staan.Wij laden in de aanhanger de scootmobiel op dus
is het nodig dat hij bij de camper staat.Wij vinden dat er wel rekening mag worden gehouden met mensen met een handicap die in het bezit zijn van een invalide kaart,en als dat nog teveel gevraagd is laten ze dan op elke site die je kan bezoeken neerzetten,bij ons zijn aanhangers verboden,zelfs voor mindervaliden.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Geen aanhanger op camperplaats.



Bericht door isoplus »

Wellicht vooraf even bellen of je welkom bent met een aanhanger.
Wij sjokken half Europa rond met een aanhanger en hebben geen invalidekaart.
Nooit een probleem overal is wel een plekje voor een aanhanger te vinden, wij staan bij voorkeur op campings dat moet ik er wel bij zeggen.
Het is voorstelbaar dat je aanhanger de plaats van een betalende gast zou kunnen innemen, dan moet je dus ook voor de aanhanger betalen, ons nog nooit overkomen.
Het is ook voorstelbaar dat een beheerder aangesproken wordt omdat er een volledige plaats door een aanhanger ingenomen wordt ook daar moet over te praten zijn.
Nou ja je bent even je gram kwijt maar verder kunnen wij er hier weinig mee vrees ik.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door Dafluc »

De eigenaar van de plek mag de regels bepalen. Wel of geen honden, kinderen, aanhangwagens, open vuur, bijzettenten, accordeons enz. enz. 'Het moet want' is denk ik een verkeerd uitgangspunt. Gelukkig is een volgende plek nooit ver weg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door rijschoollucassen »

Zoals zo vaak is het hiermee dat de toon de muziek maakt. Ik beweer absoluut niet dat het hier het geval is, maar het woordje MOET zet al een verkeerde toon. Overleg brengt vaak een stuk verder. Bij overleg gaat een beheerder/eigenaar/buschauffeur/ politieagent meedenken. Zou ik gaan eisen trekt zo iemand zijn hakken in de wal en is het einde oefening.

Nogmaals: Ik beweer niet dat het hier zo gegaan is!

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door 't Busje »

Ik vind het nogal zielig om op Campercontact een rapportcijfer 1 te geven, alleen omdat aanhangers niet toegestaan zijn.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door Marco Polo »

Zolang je het maar uitlegt.....
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door de Jonckheer »

Ik vind dat niet zielig omdat het hier een minder valide betreft die niet buiten zijn aanhanger kan. Als je als beheerder dan zo ontzettend star bent dat je voor zo iemand geen uitzondering kunt maken verdien je inderdaad een 1. Een beetje menselijkheid is wel zo leuk.
Wij slepen altijd de aanhanger plus auto mee en hebben nog nooit een probleem daarmee ervaren, niet gewegerd en ook nooit hoeven bijbetalen, waar ik trouwens ook niet aan begin want de aanhanger kan altijd wel ergens op een plek staan waar niets anders kan staan wat ook voor de auto geld trouwens. Mooiste is natuurlijk een cp als Klusserath waar ik niet eens hoef af te koppelen, plek zat. :lol: En zo zijn er gelukkig vele in Duitsland.
Tyros 4
Berichten: 169
Lid geworden op: za 14 jun 2014, 0:49

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door Tyros 4 »

Als je afhankelijk bent van, in dit geval een scootmobiel, mag wel verwacht worden dat je je spulletjes voor elkaar hebt.
Dan ben je namelijk MINDER afhankelijk van anderen.
Ik knap als hobby oude scootmobielen op voor mensen met een kleine beurs, en haal ze met mijn aanhanger
(als het financieel uit kan) op in heel de :D benedulux. :D
Deze aanhanger heb ik uitgerust met een zogenaamde kofferbaklift.
Er zitten aan de achterkant van de aanhanger gewoon pootjes, die ik met één knop zo kan laten zakken, waardoor ik de zwaarste scootmobielen
zo in en uit kan laden. Zo hoeft hij NIET gemonteerd te blijven achter mijn Campertje.
Simpel en doeltreffend.

Groet van Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door iSonic »

Ik val ook over de toon van het bericht. Minder valide of niet beetje bescheidenheid zou wel op zijn plaats zijn. En dan de eis of iedereen maar even op zijn site zet of aanhangers toegestaan zijn of niet. Het is een kwestie van geven en nemen ook als je minder valide bent.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door Camperic »

rijschoollucassen schreef:
do 14 jun 2018, 15:21
Zoals zo vaak is het hiermee dat de toon de muziek maakt. Ik beweer absoluut niet dat het hier het geval is, maar het woordje MOET zet al een verkeerde toon. Overleg brengt vaak een stuk verder. Bij overleg gaat een beheerder/eigenaar/buschauffeur/ politieagent meedenken. Zou ik gaan eisen trekt zo iemand zijn hakken in de wal en is het einde oefening.

Nogmaals: Ik beweer niet dat het hier zo gegaan is!
Helemaal mee eens :thumbup:
de Jonckheer schreef:
do 14 jun 2018, 17:29
Ik vind dat niet zielig omdat het hier een minder valide betreft die niet buiten zijn aanhanger kan. Als je als beheerder dan zo ontzettend star bent dat je voor zo iemand geen uitzondering kunt maken verdien je inderdaad een 1. Een beetje menselijkheid is wel zo leuk.
Was je erbij?
TS stelt "Wij vinden dat er wel rekening mag worden gehouden met mensen met een handicap die in het bezit zijn van een invalide kaart,en als dat nog teveel gevraagd is laten ze dan op elke site die je kan bezoeken neerzetten,bij ons zijn aanhangers verboden,zelfs voor mindervaliden.". Ik weet niet hoe het is gegaan en oordeel er dus niet over, maar het zou kunnen dat dit ook mondeling erg star is gesteld en in dat geval kan ik me ook voorstellen dat van mee willen denken en werken geen sprake is.

Nogmaals: Ik beweer niet dat het hier zo gegaan is! :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door hathi »

Ik denk,dat als je de aanhanger,gewoon op de parkeerplaats ,of ergens vlakbij de camperplaats,parkeert,je ook geen problemen zal ervaren,lijkt mij ...met de scootmobiel,van,en,en naar de aanhanger,zal toch ook niet de moeite zijn,zo niet betaal je gewoon,v/d extra plek,immers de beheerder bepaald
Hans
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door hurktoilet »

Dafluc schreef:
do 14 jun 2018, 14:27
De eigenaar van de plek mag de regels bepalen. Wel of geen honden, kinderen, aanhangwagens, open vuur, bijzettenten, accordeons enz. enz. 'Het moet want' is denk ik een verkeerd uitgangspunt. Gelukkig is een volgende plek nooit ver weg.
Daar heb je een punt, maar regels moet je wel vooraf duidelijk maken, anders heb je er niets aan. Deze regel vind ik zelfs op de eigen website van de cp niet terug (althans niet op de pagina 'Unser Stellplatz' waar je dat zou verwachten). Aan de andere kant zie ik op CC ook opmerkingen over de vriendelijke eigenaren staan. Kortom, is hier niet iets vreselijk mis gegaan in de communicatie? Een taalprobleem wellicht?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door saagstree »

We waren een jaar geleden in Wilingen een kamperaar had aanhanger met auto er op tot onze verbazing ging auto er af de aanhanger werd tegen de camper gezet en diende als terras met stoelen en tafel er op daarnaast kwam de auto nog een keer.
Als we dat allemaal gaan doen moeten de kamperplaatsen drie keer zo groot worden als ze nu zijn.
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Geen aanhanger op camperplaats



Bericht door gjvonk »

Dat vinden wij niet raar, maar bijzonder . Afgelopen zomer op een gedoogplaats in Portugal nog gezien wat een drietal Franse camperaars in dit opzicht presteerden: camper+auto+windscherm+parasol+dekzeil+tijdelijk fietsenschuurtje+kampvuur/bbq...en ongetwijfeld 's nachts de vuilwatertank open, want 's morgens was de grond onder en rond die campers nat.

En dan verbaasd en verontwaardigd zijn dat er steeds meer plaatsen hermetisch voor campers worden afgesloten.

Terug on topic: ik ben het eens met het gestelde dat goede communicatie een slok op een borrel kan schelen. Krijg je op een nette vraag dan nog een bot nee, wordt de 1 terecht uitgedeeld. Is het een fatsoenlijk nee helaas...met argumenten, tsja, nee is en blijft een antwoord wat je op een gestelde vraag kunt krijgen...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
Plaats reactie