Startprobleem Ducato (2007)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Startprobleem Ducato (2007)



Bericht door janschrik »

Een tijdje terug wilde mijn camper niet starten, je hoorde het relais klikken maar verder niks. Startmotor vorig jaar vervangen evenals startaccu. Na wat diepgaand wetenschappelijk onderzoek bleek e aansluiting op de startmotor (die in een kunststof hoes zit) gecorrodeerd. Schoonmaken en werken.
Afgelopen week in Polen wilde hij ineens niet meer, zelfde problemen. Eronder gaan liggen en beetje met kabels wriemelen en starten. Nog ff geprobeerd of er misschien iets was losgetrild maar dat bleek niet zo te zijn.
Hoe zou dit kunnen komen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Startprobleem ducato 2007



Bericht door de Jonckheer »

Als je alle contacten hebt schoongemaakt en gemonteerd dan afsmeren met vaseline, dat houd corrosie wel een tijdje tegen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19104
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Startprobleem Ducato (2007)



Bericht door Aloys »

Liefst de speciale zuurvrije vaseline. Van de fietsenmaker? Of uit de bouwmarkt?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Startprobleem Ducato (2007)



Bericht door Kroppie »

ik ben nog nooit zure vaseline tegengekomen, waar dat toch vandaan komt dat zuurvrije, en dan nog zelfs bij accu polen insmeren heeft men het over zuurvrije vaseline, alsof die accupolen zuurvrij zouden zijn(als dat zo was hadden we helemaal geen vaseline nodig.

in principe is alle vaseline zuurvrij.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Startprobleem Ducato (2007)



Bericht door janschrik »

Kroppie schreef:ik ben nog nooit zure vaseline tegengekomen, waar dat toch vandaan komt dat zuurvrije, en dan nog zelfs bij accu polen insmeren heeft men het over zuurvrije vaseline, alsof die accupolen zuurvrij zouden zijn(als dat zo was hadden we helemaal geen vaseline nodig.

in principe is alle vaseline zuurvrij.

jos
Bij kunststof scharnierende onderdelen kan het worden gebruikt als smeermiddel omdat (witte) vaseline, in tegenstelling tot veel andere oliën en vetten, zuurvrij is, en daardoor deze niet aantast.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Startprobleem Ducato (2007)



Bericht door janschrik »

de Jonckheer schreef:Als je alle contacten hebt schoongemaakt en gemonteerd dan afsmeren met vaseline, dat houd corrosie wel een tijdje tegen.
Is gebeurd alleen vraag ik me af wat er aan de hand is dat hij na een tijdje toch nog maar eens het zelfde gedrag vertoonde


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Knaus TI Sport 650 2007
Toedeledoki

Re: Startprobleem Ducato (2007)



Bericht door Toedeledoki »

Massakabel is een bekend zwak punt bij deze auto's. Gewoon een extra massa strip plaatsen tussen de versnellingsbak en chassisbalk. Al is het maar preventief.
vwdokter
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 okt 2014, 20:49

Re: Startprobleem Ducato (2007)



Bericht door vwdokter »

Massa kabel tussen chassis en versnellingsbak is een veel voorkomende klacht, bijkomende klacht kan dan ook zijn dat het stationair toerental langzaam gaat oplopen, dit omdat de bodycomputer geen juiste laadspanning meet...en krijgt door een slechte massa en dmv het ophogen van het stationair toerental de spanning probeert omhoog te krijgen. een extra massa kabel er tussen kan zowiezo geen kwaad maar pak dan wel andere schoongemaakte aansluitingen op chassis en versnellingsbak om een slecht orgineel massa punt te vermijden. :thumbup:
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Startprobleem Ducato (2007)



Bericht door janschrik »

Thnx

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Knaus TI Sport 650 2007
Plaats reactie