Beste ontwerp voor 3 personen met vast bed?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlextheLion
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 19:32

Beste ontwerp voor 3 personen met vast bed?



Bericht door AlextheLion »

Hallo,

Ik ben aan 't brainstormen over de inrichting van een bus voor 2 + kind (nu 2,5 maar ze wordt wel groter ;-))
Ik heb op basis van Ducato L2H2 twee ontwerp gemaakt

Eerste optie gebaseerd op een Roadcamp van Pössl (L2H2)
Ik heb de badkamer verwijderd, het bed breder gemaakt en een extra bed geplaatst
Ducato-L2H2-lit-superpose-1.jpg
Ducato-L2H2-lit-superpose-1.jpg (123.87 KiB) 1351 keer bekeken

Tweede optie is een enkel bed achter en een hefbed voor 2 (L2H2) (oh ja ik ben Frans, dus franse tekst ;-))
plan-lit-pavillon.jpg
plan-lit-pavillon.jpg (109.23 KiB) 1351 keer bekeken

Derde optie is een langere bus L3h2 waar in het dubbele bed overdag opgeruimd wordt
ducato-l3H2.jpg
ducato-l3H2.jpg (137.29 KiB) 1351 keer bekeken
Wat vinden jullie ervan? Welke ontwerp lijkt het slimste?
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Beste ontwerp voor 3 met vaste bed?



Bericht door annoh »

De getoonde opstellingen komen mij erg vol over. Je zit boven op elkaar gepropt om de tafel.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Beste ontwerp voor 3 personen met vast bed?



Bericht door Atoz »

Zelf prefereer ik je eerste (roadster)
Vaste bedden hebben mijn voorkeur, minder opbouwen en terug afbreken onderweg.

Maar misschien komt dat omdat wij zelf een vast bed hebben en geen douche.
Maar een afgesloten toilet ruimte ontbreekt en die vinden wij absoluut nodig....

Zijn er Possl waar wel een badkamer(?) Wc in aanwezig is maar met zelfs twee dubbele bedden boven elkaar?


A+ Guido
Laatst gewijzigd door Atoz op wo 13 jun 2018, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 5112
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: Beste ontwerp voor 3 personen met vast bed?



Bericht door Reny »

Bij je eerste ontwerp kun je wel met 1 volwassene en 1 kind alvast gaan slapen terwijl er 1 volwassene nog wat zit te lezen. Ik vindt dat we een pré ten opzichte van de andere, daar moet je allemaal tegelijk gaan slapen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
AlextheLion
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 19:32

Re: Beste ontwerp voor 3 met vaste bed?



Bericht door AlextheLion »

@annoh: voor alle opstellingen? De eerste (aangepaste pössl) heb ik niets veranderd aan de dinette. Als je een roadcamp op foto ziet, vind ik echt ok... ;)

@Reny: goede punt! Maar eigenlijk om deze ontwerp te realiseren, zou ik dan een H3 willen... de ruimte tussen de stapel bedden is te krap... daarom probeerde ik met een opstelling waar de hoge bed dwars is ten opzicht van de 2p bed... (aan je voeten mag wel wat minder dan aan je hoofd ;))
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Beste ontwerp voor 3 personen met vast bed?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Wij hebben in een L2/H2 i.p.v. een "vast" dinettebankje met hefbed erboven (wel naar gekeken, maar dan kun je geen bovenkastjes/berging boven de cabine maken, verlies je stahoogte, en constructief ook niet iets wat je even maakt) een zit-/slaapbank met verlenging waardoor een bed van 200x130 ontstaat. Je moet dan idd wel elke avond je bed opbouwen, maar dat is met een hefbed niet veel anders. Doordat de keuken op het rechter spatbord staat is het enige nadeel dat de doorgang langs de bank erg smal is. Maar dat komt ook doordat de LT/Sprinter smaller en ronder als een Ducato-achtige is. Wij hebben smalle parkeervakken bij de deur, dus ook dat was een bewuste keuze...
De voorstoelen zijn draaibaar zodat er ook al iemand naar bed kan als de ander nog niet wil (gebeurt bij ons niet zo vaak), de kinderen slapen achterin op stapelbedden (wij hebben 2 kinderen). Het onderste stapelbed is tevens electraruimte met accu, de andere kant is gaskast.

Bedenk wel dat je ook nog ruimte moet hebben voor je spullen. Wij hebben daarom geen hefbed gedaan, kostte teveel kastruimte.
Overigens is het bij ons propvol achterin, maar dat boeit met niet zo, ik stel wel prijs op een ruime zithoek met een grote tafel en niet zo'n mini-tafeltje waar je bord amper op past. Maar zoals met alles, da's persoonlijk. :)

Als je er belang bij heb kan ik de plattegrondjes nog wel eens opzoeken van hoe wij het bedacht hebben.

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Beste ontwerp voor 3 personen met vast bed?



Bericht door WoutvanAken »

Er zijn tegenwoordig ook mooie hefdaken te koop waarmee je met twee personen goed "op het dak" kunt slapen.
Is best een leuke oplossing voor een Ducato.
Wout.
Hymerferry
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Beste ontwerp voor 3 personen met vast bed?



Bericht door Hymerferry »

Zeker een leuke oplossing maar wel met een minder leuk prijskaartje want met ladder en montage zit je al ruim over de 5000 euro, in kleur komt daar nog eens een kleine 1000 euro bij, prijzen van eind vorig jaar van een Nederlandse bouwer.
Ares
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 23:48

Re: Beste ontwerp voor 3 personen met vast bed?



Bericht door Ares »

Maar als je dan ziet hoeveel woonruimte je daar voor terug krijgt in een relatief kleine bus...
Renault Master L2H2 (Zelfbouw, in progress)
Plaats reactie