Dop Dometic cassette kwijt

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door seth_space »

Ja, het is zover. Op een fraai Zweeds plekje ligt nu een dop van onze dometic cassette.
code: 7332464262001 en die kost maar liefst 18 euro. Maar op reis is bestellen niet echt een optie.
Op dit moment is de oplossing een plastic zakje met elastiek. Wie heeft een goed alternatief of een passende dop van een ander object misschien.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Dop dometic kwijt



Bericht door Going »

Ik spoel de tank na met een mengsel een beetje zeepig. Had gladde vingers . Pak de dop van de grond, glijd uit mijn hand en stuitert promt in de afvoer. Diep weg.
Ik heb een wat konische maatbeker gekocht. (Bij een Chinees). Die paste mooi om de schenktuit van de cassette. Ook is mijn zog afvoer door de dop. In de onderkant van de maatbeker een gat gemaakt en met hete lijm een tuinslang verbinding geplaatst. Paste de zog slang mooi over. Heeft vijf maanden gewerkt todat ik in een campershop een zog aansluiting voor de deksel kon kopen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door seth_space »

Bedankt voor je tip.
Een eromheen passende beker... Klinkt interessant als potentiële oplossing.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door Sandor Gora »

Bij mij roept die afvoer ook altijd heel luid "Hierrrr met die dop". Gelukkig nog nooit kwijt geraakt.
Er zou eigenlijk een kabeltje of i.d. aan moeten zitten, die de dop en de cassette bij elkaar houdt. Zoiets als ook wel op jerrycans zit.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door Atoz »

Is mijn grootste angst om deze te verliezen.
Dus in voorkomend geval bezoek ik een apotheker en vraag naar kinder-aantal-beperkend spul.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door Kroppie »

gaatje in dop boren en met een rvs m3 boutje een kettingkje bevestigen, andere kant van de ketting aan de cassette vast.
regeren is vooruit zien.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door Cee Pee »

:shh: Dat is wel leuk zo'n dop aan een kettinkje maar dan hangt hij bij het legen van de cassette wel in de "gevarenzone" en of ik daar nu zo blij mee zou wezen.
Ik heb gewoon een reserve dop bij me, want wat je reserve bij je hebt raakt nooit zoek of kwijt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door Kroppie »

ik hou het kettingkje tussen de hand en het handvat, komt ,t niet in de gevarenzone.
is maar net hoe je het doet .
diesel vuldop ben ik ook maar 1x vergeten, zit nu ook met een kettingkje in de vulpijp.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door Camperic »

Cee Pee schreef:
ma 11 jun 2018, 8:49
Ik heb gewoon een reserve dop bij me, want wat je reserve bij je hebt raakt nooit zoek of kwijt.
:lol: :thumbup:

Ik moet er ook niet aan denken om zo'n bungelende dop erbij te hebben tijdens het legen, maar vooral doen als dat een oplossing voor je is :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door Kroppie »

waar ben je bang voor, dat ie ook aan de buitenkant smerig word, afspoelen doe je toch wel, en nadien handen wassen ook (hoop ik) .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door Camperic »

Waarom zou ik ervoor kiezen als het me altijd in de weg zou zitten en ik nu geen probleem heb?
Kan me ook niet voorstellen dat je de dop vergeet, maar dat zal me nu vast een keer gebeuren.
Zoals ik al schreef vooral doen als dat een oplossing voor je is :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door Bob Diesel »

Jaren geleden al geschreven :angel:

Zorg dat je een fiets binnenband als reserve mee neemt is niet alleen handig bij een lekke band

Voor TS
Maar knip er een stuk uit.leg een knoop aan de ene kant en span de andere kant over de schenktuit

IHA

Verder kan je er een noodpakking uit knippen

Een uittlaat rubber mee vervangen

Met en tyrip aan een gardena koppeling vastzetten en de anderer zijde over een ovale waterkraan .water tappen

En .en .en.en

Voor minder als 5 euro te koop
Neemt geen plaats in en net zo veel zijdig als je eigen fantasie

Elly van mij. Gebruikt er nu een nieuwe als oefen elastiek voor fysio rek oefeningen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
myway
Berichten: 15522
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door myway »

Dat je die dop vergeet lijkt mij wel heeeeeeeel sterk dat zie je toch als je de cassette terug plaatst.
Dat hij in het gat van de stortplaats kan vallen voorkom ik door hem nooit op een randje leggen zodat de mogelijkheid bestaat dat hij daar in terecht komt.

Ik weet ff niet of de dop van Thetford op de tank past, alle onderdelen van Dometic zijn onbeschoft duur.
Laatst gewijzigd door myway op ma 11 jun 2018, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Arie55
Berichten: 5678
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Dop Dometic cassette kwijt



Bericht door Arie55 »

kan je niet een pvc eindstuk erop draaien? Of misschien als de schroefdraad niet wil, zo'n eindstuk erop lijmen.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie