level systeem

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
glw68
Berichten: 2
Lid geworden op: do 17 mei 2018, 19:09

level systeem



Bericht door glw68 »

Help!
Ik ben bezig met het overzetten van een HWH 625 level systeem naar mijn huidige camper op basis van een Fiat Ducato 244 (2002/2006)
De achterpoten zitten er al onder maar voor de voorste is er geen ruimte. Niet in de wielkast nog naast de tank (waar ze horen) vanwege de grootte (breedte ivm veren) van de poot. Iemand een suggestie tot hoever ik naar achteren kan en mag plaatsen. Mijn idee is nu om ze achter de tank te plaatsen maar dan zit ik een meter van de motor af en vraag ik me af of dat te ver is.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: level systeem



Bericht door blizard »

Welkom
isoplus
Berichten: 6380
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: level systeem



Bericht door isoplus »

In de buurt van de voorste kriksteunen en die zitten als ik het goed heb achter de motor.
glw68
Berichten: 2
Lid geworden op: do 17 mei 2018, 19:09

Re: level systeem



Bericht door glw68 »

Achter de kriksteunen passen ze dus niet. Ik wil ze aan de achterzijde van de tank plaatsen. Mijn vraag is of dat dus kan.
isoplus
Berichten: 6380
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: level systeem



Bericht door isoplus »

Je moet wel even kijken waar het frame nog versterkt is omdat je anders de flens in elkaar kan drukken, tenzij je een verstevigingsplaat aanbrengt.
Ik heb een Alko-chassis geflenst aan de Fiatkop (2007), daar is na de tank nog voldoende sterkte om wat aan te bouwen. Als wij lang ergens staan gaan daar ook voor twee schaarkrikken onder.
Het verschil is natuurlijk dat bij ons de auto slechts uit de veren getild wordt, de wielen blijven op de grond.
Je moet dus niet op een flens gaan tillen maar op een kokerprofiel.
Plaats reactie