Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door henk en lila »

1 x vuil (afwas + tandenpoetsen) kan ik overal kwijt.
3 x schoon omdat we een beetje voorraad wilden want we staan erg veel vrij en als fanatieke wandelaars drinken we ook zomaar een liter p.p.p.d uit deze voorraad. En bijtappen lukt niet altijd als we weer eens gaan douchen in het gemeentelijke zwembad enzo. Met drie schone kannen doen we wel een week.

Qua deurtjes bedoelde ik dat een hoog smal deurtje eerder kantelneigingen heeft en klem loopt. In mijn bovenkastjes heb ik ze van ca 100 breed en 30 hoog. Die glijden eigenlijk te goed, bij hard remmen enzo :)
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

henk en lila schreef:1 x vuil (afwas + tandenpoetsen) kan ik overal kwijt.
3 x schoon omdat we een beetje voorraad wilden want we staan erg veel vrij en als fanatieke wandelaars drinken we ook zomaar een liter p.p.p.d uit deze voorraad. En bijtappen lukt niet altijd als we weer eens gaan douchen in het gemeentelijke zwembad enzo. Met drie schone kannen doen we wel een week.

Qua deurtjes bedoelde ik dat een hoog smal deurtje eerder kantelneigingen heeft en klem loopt. In mijn bovenkastjes heb ik ze van ca 100 breed en 30 hoog. Die glijden eigenlijk te goed, bij hard remmen enzo :)
Aha, ja op die manier. Ik voel bij het schuiven wel wat tegen druk. Ik hoop dat ze tijdens het rijden niet gaan schuiven. En anders verzinnen we dr wel weer op Afbeelding.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

WC heeft ook zijn plekje gekregen. Ik heb rechts nog wat ruimte over voor een prullenbak.

Afbeelding

Afbeelding


Start gemaakt met het plateau. Word weer een leuke uitdaging.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Inmiddels zit er nieuwe apk op, duurde even omdat oa. het stuurhuis vervangen moest worden (duur grapje) en heb ik vandaag de RDW bezocht.
De inrichting is goedgekeurd. De gordelbok zorgde wel voor de nodige verwarring, de documenten die ik heb zijn Duits, de keurmeester weet nog niet wat hij ermee aan moet en houd mijn dossier voorlopig aan om één en ander uit gaan zoeken. Wel aardig van hem, hij had de zitplaatsen ook direct af kunnen wijzen. Dus nog even wachten op het nieuwe kenteken en bpm aangifte.

Verder weinig tijd gehad om aan het interieur te werken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Camperarthur
Berichten: 36
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 21:20

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door Camperarthur »

Ben benieuwd hoe het afloopt met de gordelbok en de zitplaatsen op het kenteken, laat je het antwoord van RDW nog even weten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Citroen Jumper 2008 L3H2 zelfbouw
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Ik ben verwezen naar de afdeling ttv van de rdw voor een zogenaamde individuele keuring. Deze aanvraag heb ik gister ingediend en ik ben vandaag terug gebeld.
Ze wilde een afspraak maken voor een keuring op locatie. Dit is behoorlijk prijzig, en dat geld heb ik nu niet liggen, dus zie daar voorlopig van af.
Ik heb nog even met jwg campers gebeld om te vragen of zij nog een andere route hebben, maar die is er niet. Dit is de enige route om officiële goedgekeurde zitplaatsen te krijgen voor zover ik nu begrijp.

Gebruikersavatar
Camperarthur
Berichten: 36
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 21:20

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door Camperarthur »

Ok, dank voor de info. Wel balen dat dit zo lastig is.

Groeten,
Arthur


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Citroen Jumper 2008 L3H2 zelfbouw
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Ja lastig is het zeker, maar ook zeer leerzaam! En dus niet onmogelijk en de route is vrij eenvoudig. Ze gaven aan dat als ze op locatie komen dat ze dan ook gelijk de omkeuring naar kampeerwagen kunnen doen. Dat is voor volgende project goed om te weten.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Camperarthur
Berichten: 36
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 21:20

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door Camperarthur »

Ok. En gaven ze ook nog richtlijnen hoe de gordelbok vast moet zitten? Zag dat JWG goedkeuring heeft voor lijmen, ik heb zelf de bank vastgezet aan de chassisbalken met M12 bouten. En waar kom je ongeveer op bij individuele keuring?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Citroen Jumper 2008 L3H2 zelfbouw
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Individuele keuring komt op 400/500 afhankelijk van waar je woont.

M16 en M14 geloof ik.

Ik heb een TÜV rapport met alle info. Als je mij je mail adres geeft kan ik het opsturen met nog wat andere documenten uit Duitsland.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Kan iemand mij in contact brengen met de moderator? Ik krijg veel vragen over de handleiding en documenten van de vsr gordelbok.

Misschien kan ik de documenten naar de moderator mailen zodat ze bij handleidingen kunnen komen?

De verzendkosten vanuit Duitsland zijn 130 euro!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door PaulBng »

@Aloys
petine
Berichten: 22
Lid geworden op: di 19 sep 2017, 20:37

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door petine »

blijkbaar heb ik dus met hetzelfde gordelbok veel geluk gehad met de keuring: geen enkel probleem, geen enkele vraag en nul komma niks extra kosten.
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

petine schreef:blijkbaar heb ik dus met hetzelfde gordelbok veel geluk gehad met de keuring: geen enkel probleem, geen enkele vraag en nul komma niks extra kosten.
Hoi petine,

Ja dat zou je wel zeggen.
Heb jij specifiek benoemd dat je er een bok in hebt gezet? Waar was jullie keuring?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie