Knutselen aan de Ford Transit MK2: elk seizoen een beetje mooier
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
benieuwd naar de volgende foto's.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
- Locatie: Geesteren
- Contacteer:
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
Ik weet niet waar ergens in Gelderland jullie wonen , maar ik heb nog wel een paar onderdelen voor koelkastjes,mocht er iets stuk zijn.
Groet Martin
Groet Martin
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.
https://www.martin-elke.com/
https://www.martin-elke.com/
- Datenebusje
- Berichten: 196
- Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
- Locatie: Gelderland
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
Drukke weken zorgen ervoor dat we weinig tijd hadden voor onze camper. We zijn een béétje verder. Geïnspireerd op bepaalde youtube video's hebben we nu een plan voor het bed. Het skelet bouwen we met met 44mmx44mm balkjes en de stippen zijn de vertikale balken. Het gedeelte 140 x 65 wordt een triplex plaat (we twijfelen nog over welke dikte). Op het 70 x 70 stuk maken we latjes, waardoor het gestreepte gedeelte uitgeschoven kan worden. Vandaag hebben we een paar pallets ontleed, daarvan ga ik de latjes opschuren voor het uitschuif gedeelte.
p.s. hierbij ook de youtube link: https://www.youtube.com/watch?v=gt9t_jWu5XE&t=182s
p.s. hierbij ook de youtube link: https://www.youtube.com/watch?v=gt9t_jWu5XE&t=182s
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
Nou hoop ik dat je in je tekening het verticale (staande) balkje rechtsboven alleen maar bent vergeten in de tekening. Anders wordt dat best lastig. Daarnaast hoop ik dat je (in de tekening niet te zien) van plan bent om ter hoogte van het cijfer 5 een dwarslat te maken, waardoor de draagkracht van die 140 x 65 platen aanmerkelijk beter wordt. Naar ik aanneem bedoel je niet echt triplex, maar multiplex. Ligt een beetje aan hoe zwaar jullie zijn. Het is er o.a. in 5,5 en 9 mm dikte. Ik neem aan dat je op die plek ook gaat zitten. Dan concentreert het zwaartepunt zich wel op die plek waar je zit. Zit je altijd met je benen op de grond of ook met opgetrokken benen? Ik zou persoonlijk voor 9 mm gaan.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- Datenebusje
- Berichten: 196
- Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
- Locatie: Gelderland
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
Bedankt voor je opmerkingen! Ik ben inderdaad een balkje vergeten en het is zeker de bedoeling dat er naast het 'raster' de nodige dwarsbalkjes komen
Zoals je merkt, ik ben verre van thuis in de kluswereld. Dus dit forum is een grote hulp! En uiteraard bedoel ik multiplex... Je redenering klinkt zeker logisch, vooral omdat ik houd van zitten met opgetrokken benen. 9 mm klinkt dan aannemelijk.
Zoals je merkt, ik ben verre van thuis in de kluswereld. Dus dit forum is een grote hulp! En uiteraard bedoel ik multiplex... Je redenering klinkt zeker logisch, vooral omdat ik houd van zitten met opgetrokken benen. 9 mm klinkt dan aannemelijk.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
- Datenebusje
- Berichten: 196
- Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
- Locatie: Gelderland
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
De kastdeurtjes krijgen een ander kleurtje. Misschien wel de hele kastjes, ik word zo vrolijk van de kleur.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
Inderdaad een vrolijke, zonnige kleur. Helemaal met je eens. Onze kleine camper is helemaal zo zonnig gekleurd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- Datenebusje
- Berichten: 196
- Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
- Locatie: Gelderland
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
Ja! Die van jullie is prachtig. Ooit willen wij ook nog iets met de buitenkant. Maar behalve de biezen vervangen en hem nog eens flink poetsen, moet dat nog wachten
Vandaag weer eens naar de garage geweest vanwege de verdwijnende olie. Het onderste gedeelte van de motor is vervangen en er zitten nu nieuwe zuigveren in. Het is net of de motor nu ook een stuk stiller is
Op de terugweg wilde we stoppen om te tanken en hop... hij wilt niet meer starten. Vijf keer geprobeerd en niets. Toen getankd en hem een stukje verderop geduwd, twee keer geprobeerd en.. Ja hoor, hij doet het weer. Wij snappen er in ieder geval niets van. Bij thuiskomst meet hij stilstaand 12.7 en na een paar minuutjes aan de acculader 14.3. Iemand een idee wat dit betekend? Zijn we toe aan een nieuwe startaccu?
Vandaag weer eens naar de garage geweest vanwege de verdwijnende olie. Het onderste gedeelte van de motor is vervangen en er zitten nu nieuwe zuigveren in. Het is net of de motor nu ook een stuk stiller is
Op de terugweg wilde we stoppen om te tanken en hop... hij wilt niet meer starten. Vijf keer geprobeerd en niets. Toen getankd en hem een stukje verderop geduwd, twee keer geprobeerd en.. Ja hoor, hij doet het weer. Wij snappen er in ieder geval niets van. Bij thuiskomst meet hij stilstaand 12.7 en na een paar minuutjes aan de acculader 14.3. Iemand een idee wat dit betekend? Zijn we toe aan een nieuwe startaccu?
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
Kan zijn dat je startmotor aan het overlijden is. Dan zit hij vast. Door het duwen of door er een klap met een hamer op te geven kan hij weer los schieten. Als je accu slecht was dan zou de motor eigenlijk heel langzaam rond moeten draaien, steeds langzamer totdat hij niet meer rond gaat. Ik heb overigens ook eens gehad dat er een stekker van de startmotor bijna los was.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
"na een paar minuutjes aan de acculader 14.3"
Dat is de laadstroom naar de accu die je meet, niet de accuspanning. De accu zelf kun je pas meten nadat er urenlang (beter een dag) niets mee is gebeurd. Dus niet mee gereden, zeker niet aan de lader, geen stroomverbruikers, niks. Rust. Dan moet die rond de 12,6 tot 12,8 zijn.
Wat frank_h schrijft : de startmotor is verdacht in zo'n situatie.
Dat is de laadstroom naar de accu die je meet, niet de accuspanning. De accu zelf kun je pas meten nadat er urenlang (beter een dag) niets mee is gebeurd. Dus niet mee gereden, zeker niet aan de lader, geen stroomverbruikers, niks. Rust. Dan moet die rond de 12,6 tot 12,8 zijn.
Wat frank_h schrijft : de startmotor is verdacht in zo'n situatie.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- Datenebusje
- Berichten: 196
- Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
- Locatie: Gelderland
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
Weer iets geleerd! We gaan de draden eens goed nalopen en hem na de nodige rust nogmaals meten. En een klap geven wellicht?
Ter verduidelijking: Toen we thuis kwamen wilde hij weer niet aan. We horen de startmotor wel zijn best doen, alleen slaat de motor niet aan.
Ter verduidelijking: Toen we thuis kwamen wilde hij weer niet aan. We horen de startmotor wel zijn best doen, alleen slaat de motor niet aan.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
draait als de startmotor draait dan de motor ook mee, of geeft het alleen maar een gierend geluid, is dat het geval , dan is ws de vrijloop in de bendix van de startmotor stuk.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Datenebusje
- Berichten: 196
- Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
- Locatie: Gelderland
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
Vandaag startte de motor weer direct. We hebben er een rondje mee gereden, en alles leek weer 'het oude' te zijn. De accu meet 12.7, en wanneer de motor draait 14.08.
Vandaag zijn we druk geweest met het bed. Het skelet staat Ook zijn de plankjes voor het uitschuif gedeelte van het bed geschuurd. Morgen staat hij als het goed is Zal dan ook een fotoverslag plaatsen.
Vandaag zijn we druk geweest met het bed. Het skelet staat Ook zijn de plankjes voor het uitschuif gedeelte van het bed geschuurd. Morgen staat hij als het goed is Zal dan ook een fotoverslag plaatsen.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
- Datenebusje
- Berichten: 196
- Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
- Locatie: Gelderland
Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)
Afgelopen twee dagen druk geweest met de camper. Tevreden met de vooruitgang!
Hond wilde ook graag helpen met de gordijnen. Die gordijnen moeten nog wel gezoomd worden, ze zijn nu alleen gespeld, dus ik ga binnenkort een vriendin met een naaimachine een bezoekje brengen.
Volgend weekend gaan we besteden aan het maken van het uitschuifgedeelte van het bed en de keuken. Nu al zin in.
Hond wilde ook graag helpen met de gordijnen. Die gordijnen moeten nog wel gezoomd worden, ze zijn nu alleen gespeld, dus ik ga binnenkort een vriendin met een naaimachine een bezoekje brengen.
Volgend weekend gaan we besteden aan het maken van het uitschuifgedeelte van het bed en de keuken. Nu al zin in.
Renault Master, 1998, de blauwe bus