Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door mama »

Finlux speelt ook mkv bestanden af
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door DigiBoy »

mama schreef:
ma 16 apr 2018, 11:57
Finlux speelt ook mkv bestanden af
De vraag is of deze ook alle mkv-bestanden probleemloos afspeelt, dus ook bestaande uit DTS, HD-audio, enz..
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door DigiBoy »

seth_space schreef:
ma 16 apr 2018, 11:44
digiboy, veel LED monitoren hebben een losse 12V adapter en zetten dus de 230V om in de 12V nodig om te werken. Een modern LED scherm in jouw gewenste gebruik ca 11Watt. De merken Dell, Viewsonic, Philips hebben allen 12V uitvoeringen. Daar heb ik zo geen modellen bij.
Een rondje door mediamarkt toonzaal oid en even kijken naar wat er op de adapter staat die erbij zit

Maar als die genoemde Philips hier bevat dan lijkt me dat een prima keuze. let er inderdaad wel op dat veel TV's geen schijf aankunnen maar alleen een USB stick. Heeft vaak ook met voeding te maken dus heeft de schijf een externe voeding dan kan het mogelijk wel lukken.

Leuke site voor veel 12V info is deze: http://www.12voltinhuis.nl/content.php?page=televisies
Ik veronderstel dat de pc-monitoren geen gestabiliseerde voeding aan boord hebben en niet echt geschikt zijn voor de camper?
Verder bedankt voor de tip ivm de harde schijf :thumbup:
camperdiksmuide
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door camperdiksmuide »

Hey,
Wij hebben ook de Philips 22PFS4232 en zeer tevreden over. Hierop sluiten wij een externe harde schijf op aan met gedownloade serie's.
Zeer tevreden van beeld en klank kwaliteit en kan rechtstreeks op 12V. Ook maken wij gebruik van een kleine actieve DVB-T2 antenne op de TV.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door seth_space »

Ik veronderstel dat de pc-monitoren geen gestabiliseerde voeding aan boord hebben
Als je spreekt over monitoren met een adapter dan is die gestabiliseerd. Ik neem aan dat waar jij op doelde is een gestabiliseerde 12V voeding in je camper. Belangrijk daarbij is dat het 12V is en geen 14,6 oid door je lader. Als de TV/Monitor 12V aan kan dan kun je die gewoon aansluiten op een 12V aansluiting.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door DigiBoy »

Intussen heb ik de Philips 22PFS4232 met ingebouwde mediaspeler kunnen testen en deze voldoet aan de gestelde eisen.
Het afspelen van mkv-bestanden met audiosporen zoals DTS, Dolby, HD-audio, etc.. geeft voorlopig eb gelukkig geen probleem.
Ook worden diverse van usb-sticks en een 2.5” harde schijf van 4TB ondersteund :-B

@allen
Van harte bedankt voor de geweldig input :thumbup:
Plaats reactie