Welke camperbus/van waar ook fietsen in kunnen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Welke camper bus/van waar ook fietsen in kunnen



Bericht door Bob Diesel »

solange schreef:
zo 15 apr 2018, 16:46
een hefbed...ok...goed om te weten ;-)
Ik ben al zooooo lang weg uit Belgie...sommige woorden liggen mij niet meer op de tong ;-)
Dat krijg je als je op eenNL forum komt :wink:

Als je nieuw wilt kopen
Alles kan gebouwd worden zo als je wilt
Als u maar betaalt :!:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Siekj
Berichten: 22
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 20:35
Locatie: Hengelo

Re: Welke camperbus/van waar ook fietsen in kunnen?



Bericht door Siekj »

Ik zou dan gaan kijken naar de Possl Roadcruiser Revolution 6,35 meterlang, deze heeft een elektrisch hefbed waar normale fietsen in passen.

Groetjes Jos
Druiven
Berichten: 52
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 21:39

Re: Welke camperbus/van waar ook fietsen in kunnen?



Bericht door Druiven »

Wij hebben een Globecar Campscout. Hebben we twee normale maat ebikes in (Merida's). Ik heb een klein rijplankje and rij ze er zo in achterste voren in. Voorwiel moet ik er uithalen en ook het zadel lager zetten, maar dat gaat makkelijk genoeg. Het kan in de standaard Campscout uitvoering, maar dan is het een beetje lastig vanwege de twee aluminium steun balken onder het bed. Ik heb het bed 10 cm hoger gemaakt, alle problemen opgelost. Leuk om de reacties te zien van mensen als je twee ebikes uit zo'n buscamper haalt.

Er is ook een model met een bed wat automatisch omhoog kan, zou nog makkelijker zijn. Ruimte genoeg over om the slapen.
Kan de ebikes ook makkelijk op laden tijdens het rijden, of via solar.

Gerard
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Welke camperbus/van waar ook fietsen in kunnen?



Bericht door kampo »

Hallo Solange
Besef dat je nu wel ver gaat zoeken. Even samenvatten:
In plaats van normale fietsen neem je kleine plooifietsen. Fietst niet aangenaam.
In plaats van een normale camper neem je een bus camper; Die is te klein volgens je verlanglijst
In plaats van een normale hoogte boven het bed neem je een te krappe.
In plaats van een vast bed en vaste garage ga je dagelijks alles zitten verbouwen. Bed laten zakken is geen optie dan moeten de fietsen buiten slapen.

Zou het niet veel éénvoudiger zijn om een compacte halfintegraal te kopen met een fietsgarage onder het bed ? (zoals het voorbeeld van Frank1954) Een buscamper is hier werkelijk minder interessant. Je zal er wel alles inkrijgen maar leuk of slim is anders.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Welke camperbus/van waar ook fietsen in kunnen?



Bericht door joske501 »

Beste,

En toch kan je aan al die wensen voldoen in een buscamper, maar dan wordt het maatwerk naar eigen ontwerp, zelfbouw of laten uitvoeren zoals ik deed. :D


Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Welke camperbus/van waar ook fietsen in kunnen?



Bericht door Bob Diesel »

Dat zeg ik :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Welke camperbus/van waar ook fietsen in kunnen?



Bericht door Toemke »

kleuren en geuren..

Wij zijn ooit begonnen met een camperbus(je) en jaaaren later, na 2 caravans, overtuigd op zoek gegaan naar een grote camperbus, liefst Ducato. Wij hebben vlug ingezien dat ze gewoon te krap zijn voor onze wensen en de dingen waar wij 30 jaar geleden zo blij mee waren nu gewoon niet meer voldoen. Zo vonden wij onder andere de grote schuifdeur altijd een beetje een probleem, om verschillende redenen, oa als je er 's nachts eens uit moest. De isolatie was ook niet geweldig al ga ik ervan uit dat dat ondertussen wel verbeterd is. Die dingen kwamen allemaal terug in ons hoofd tijdens onze zoektocht.
Een Semi gaf ons meteen een comfortabeler gevoel en dat je alle grotere stukken zoals tafel, stoelen, bbq, grondzeil, waterslang, 30m elektrische snoer enz mooi uit het oog in een aparte garage kan stockeren is voor ons een plus.
Ooit waren wij helemaal weg van ons busje, nu zou ik geen meer willen.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Welke camperbus/van waar ook fietsen in kunnen?



Bericht door solange »

Bedankt voor de uitgebreide info van iedereen! Super interessant !
Ik ga het allemaal bekijken. We hebben ook nog tijd. Aankoop zou voorzien zijn voor begin 2019 en we zijn ook van plan om nog éen of twee keer ene te huren vooraleer we overgaan tot aankoop.
Bedankt ook nog voor de links. Ga ze allemaal bestuderen.

Ik denk wel, met al die info en de nodige voorbereiding en research, dat we uiteindelijk de juiste camper zullen kunnen kopen. Als het zover is, laat ik het hier zeker weten ;-)

Wat onze plooifietsen betreft die niet aangenaam zouden rijden : dat vinden wij wel. 't is te zeggen : mocht ik heel der dagen fietsen, zou ik uiteraard opteren voor een normale fiets...maar wij zijn geocachers (op leeftijd al hoor, 56 jaar) en stappen dus heel veel te voet en gebruiken onze plooifietsen op de parkours waar we kunnen fietsen en ook veel geocaches rapen. 't is dus met de fiets constant een stop en go...en dat gaat perfekt met zo'n kleine plooifiets ;-)

Bedankt allemaal en groetjes uit Bollendorf !
Solange
Plaats reactie