Projectcamper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Projectcamper



Bericht door Appiecamp »

Ringsleutels heb je niet veel aan als iets vast zit.
Gebruik ( als het past ) een zeskant dop of anders 6 kant steeksleutel.
Heet stoken en dan slotdraaien wil ook wel eens helpen.
Succes.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Projectcamper



Bericht door Huub56 »

Hoe ziet een 6 kant steeksleutel er uit, normaal is die van voren open dus heeft maar 4 kanten en is slechter als een ringsleutel. :wink:
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Projectcamper



Bericht door blizard »

Innotec deblockoil op spuiten, en daarna heet stoken, en proces weer herhalen totdat ie op de normale los gaat.
Zo heb ik een van mijn verstuivers los gekregen.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Projectcamper



Bericht door Bas vd laar »

Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar deze methode ben ik wel eens tegen gekomen op Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=KFdFsfSAuyc
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Projectcamper



Bericht door Peter LMC »

Huub56 schreef:
di 10 apr 2018, 10:40
Hoe ziet een 6 kant steeksleutel er uit, normaal is die van voren open dus heeft maar 4 kanten en is slechter als een ringsleutel. :wink:
Ik denk dat er deze sleutels mee bedoelt worden.
https://www.westcoasttools.nl/gereedsch ... gsleutels/
Ook wel remleiding sleutels genoemd.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Projectcamper



Bericht door Huub56 »

Dan is een 6 kant ring veel beter een leidingsleutel is een opengezaagde ring dus minder grip. :-B
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Projectcamper



Bericht door djurre1980 »

RoelofH schreef:
za 19 nov 2016, 10:53

Tenzij je wil douchen in de camper is het ook niet noodzakelijk lijkt mij .
Afwassen in de camper is ook wel handig, doen we wel.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Projectcamper



Bericht door frank_h »

Hoofdnoorman schreef:
Ondertussen ook nog de kokers van mijn voorste twee quick lift stelpoten vervangen. De oude waren wat gedeukt zodat ik ze niet meer goed kon opkrikken. De nieuwe kokers waren een stuk langer dan de originele, zo lang dat ik de poten niet meer recht onder de camper kon klappen dus daar moest ik een stuk van af slijpen.
Sorry, ik dacht zelf dat het de kortste op de markt waren. Maar het is gelukt lees ik.
Geen probleem, zoveel werk was het niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Projectcamper



Bericht door frank_h »

Bas vd laar schreef:Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar deze methode ben ik wel eens tegen gekomen op Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=KFdFsfSAuyc
Ziet er veelbelovend uit, maar ik kom er denk ik niet goed genoeg bij. Ik ga het wel proberen. Ik ben ook nog op zoek naar een 6 kant ringsleutel. Dopsleutels met een ratel passen er niet tussen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Projectcamper



Bericht door frank_h »

Ik had afgelopen weekend de naden op mijn dak afgeplakt met de hier alom geprezen waterbestendige tape. Die vond ik al niet zo goed plakken op het dak toen ik hem aanbracht. Boosdoener is waarschijnlijk de dakreparatie verf die ik aangebracht heb. Na een regenbui zat er in ieder geval enorm veel vocht onder de tape dus die heb ik maar weer verwijderd. Gisteren heb ik de eerste naad maar opgeschuurd zodat de verf er zoveel mogelijk af is en toen bitumenband aangebracht. Dat zat direct heel goed vast. Binnenkort de overige naden ook schuren en afdichten.

De nieuwe buitenaansluiting voor 220 volt is ook geplaatst. Toen de oude eruit was kon ik duidelijk de opbouw van de camper zien. Het is een binnen- en buitenlaag van metaal met daartussen in pu schuim. Daarop vroeg ik me meteen af of dit metaal dan wel het gebruikelijke aluminium was. Een test met een magneet bewees dat mijn camper dus is opgebouwd uit stalen platen met daartussen pu schuim. Heel anders dus dan de gebruikelijke hout/isolatie/aluminum sandwichpanelen maar daardoor ongevoelig voor lekkage. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Projectcamper



Bericht door frank_h »

Inmiddels heb ik het houten plafond gesloopt omdat dit toch was aangetast door vocht. Gelukkig zit er in de dakconstructie en in de wanden geen hout want dan was het bijna onbegonnen werk.

Het plafond bestond uit hele dunne platen. In de badkamer waren die direct op het metaal van het dak gelijmd. In de rest van de camper zat er nog een laag polystyreen tussen het metaal en het hout. Het eerst deel van het nieuwe kunststof plafond zit er in. Als het goed is heb ik de lekkages nu echt opgelost met de bitumenband. Het was minimaal maar toch tast het vocht het hout aan. Mocht er nu toch zo'n minimale lekkage zijn dan is het nieuwe plafond daar ongevoelig voor. Het achterste, lagere deel is niet aangetast door vocht dus dat blijft voorlopig intact. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Projectcamper



Bericht door blizard »

Stukken beter zo
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Projectcamper



Bericht door Datenebusje »

Mooi werk!
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Projectcamper



Bericht door frank_h »

Als ik het binnenkort af heb volgt nog een foto van het eindresultaat. Met 2 kleine kids heb ik niet veel tijd om te klussen...
Plaats reactie