Kachel wordt niet warm in Fiat Ducato 2.5D (1990)
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
komt er wel voldoende lucht door die kachel, je moet echt een luchtstroom kunnen voelen, koud of warm , als er geen lucht doorkomt doordat vuil ,blaadjes en ander rotzooi de lamellen van de kacheladirator verstopt hebben, dan is er ook niets om te verwarmen, en die lamellen zijn erg fijn, dus gauw verstopt.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Hoi Jos
Alles werkt en er komt lucht genoeg uit de aanjager ik ga proberen te ontluchten dan hoop ik dat t goed komt
Anders is t ook niet zo erg maar t mooiste is gewoon dat ie warm word
Alles werkt en er komt lucht genoeg uit de aanjager ik ga proberen te ontluchten dan hoop ik dat t goed komt
Anders is t ook niet zo erg maar t mooiste is gewoon dat ie warm word
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
het zou toch wat wezen als we met zijn allen niet kunnen vinden waarom een kachel niet warm word, het enige wat ik verder nog kan bedenken is dat de kraan wel doorlaat van aanvoer naar retour maar niet van aanvoer via de kachel naar retour, dat die route geblokkeerd is door het en of ander, zal eens kijken hier, heb wel een losse kachel met kraan liggen .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Hij blaast wel iets van warme lucht maar niet heet zoals t hoort maar ontlucht m vandaag of morgen wel even
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
heb ff gekeken , is een gewone kraanfunctie, dus open en dicht, wat nog mogelijk is dat de kraan niet geheel open gaat doordat de bedieningskabel verschoven is of wat ook.
bij kraan open MOET de kvs van de aanvoer door de kraan door de radiator en via de retour weer naar de motor, want bij kraan dicht is de doorgang aanvoer>retour geblokkeerd, en bij een verstopte doorgang in de radiator ook, dus dan ook geen circulatie door de slangen mogelijk.
voorlopig nog een raadsel dus, we denken verder.
jos
bij kraan open MOET de kvs van de aanvoer door de kraan door de radiator en via de retour weer naar de motor, want bij kraan dicht is de doorgang aanvoer>retour geblokkeerd, en bij een verstopte doorgang in de radiator ook, dus dan ook geen circulatie door de slangen mogelijk.
voorlopig nog een raadsel dus, we denken verder.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Als de kachelslangen, in en uitgaand, beide heet worden betekent dat dat de kachelradiateur ook heet wordt. Het mechanisme van kleppen zal niet werken dus daar zou ik naar kijken en geen nutteloos werk verrichten aan kraan en thermostaat.
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Vandaag heel even tijd gehad om te kijken
Ontlucht door middel van het blazen door het overloopslangetje dop van het vat eraf hand erop ontluchtingschroef stukje open en doorgeblazen
Helaas niet het gewenste resultaat
Daarna heb f gekeken naar de bediening aan de binnenkant
Met de eerste schuif linksboven bediening je een klep die onder de motorkap zit om extra lucht binnen te krijgen die gaat open en dicht werkt prima
Daar onder de schuif die regelt uit welk rooster de lucht moet komen werkt ook prima
Daarnaast de aanjager 2 standen werkt ook prima
Dan de schuif die warm en koud moet regelen daar kan ik niets aan zien of t werkt
Vraagje dus hoe werkt de warm koud schuif zit deze verbonden met de kachelkraan ?
kan ik iets zien onder het dashboard als ik de schuif van koud naar warm schuif ik heb nog niets kunnen ontdekken
Er zal toch iets van een mechanische zitten om de warmte die er door de kachel radiateur stroomt ook binnen te krijgen
Grt
Ontlucht door middel van het blazen door het overloopslangetje dop van het vat eraf hand erop ontluchtingschroef stukje open en doorgeblazen
Helaas niet het gewenste resultaat
Daarna heb f gekeken naar de bediening aan de binnenkant
Met de eerste schuif linksboven bediening je een klep die onder de motorkap zit om extra lucht binnen te krijgen die gaat open en dicht werkt prima
Daar onder de schuif die regelt uit welk rooster de lucht moet komen werkt ook prima
Daarnaast de aanjager 2 standen werkt ook prima
Dan de schuif die warm en koud moet regelen daar kan ik niets aan zien of t werkt
Vraagje dus hoe werkt de warm koud schuif zit deze verbonden met de kachelkraan ?
kan ik iets zien onder het dashboard als ik de schuif van koud naar warm schuif ik heb nog niets kunnen ontdekken
Er zal toch iets van een mechanische zitten om de warmte die er door de kachel radiateur stroomt ook binnen te krijgen
Grt
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
aan de schuif zit een staalkabeltje/draadje wat ook aan het heveltje van de kraan zit dat heveltje breekt wel eens af , en als de kraan dan net een beetje open staat heb je wel doorstroming in de slang maar te weinig om de kachel warmte te laten afgeven..
is dat gebeurd dan word het een nieuwe kraan.
jos
is dat gebeurd dan word het een nieuwe kraan.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Hoi
Als ik onder het dashboard ga liggen kan ik dat dan zien ik heb nog niets kunnen ontdekken die kraan zit die dan aan de dashboard kant van de Kachelradiateur of aan de motorzijde dan weet ik ongeveer waar ik kijken moet
Een kabeltje moet er dan lopen richting de kraan?
Als ik onder het dashboard ga liggen kan ik dat dan zien ik heb nog niets kunnen ontdekken die kraan zit die dan aan de dashboard kant van de Kachelradiateur of aan de motorzijde dan weet ik ongeveer waar ik kijken moet
Een kabeltje moet er dan lopen richting de kraan?
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
de kraan is lastig te zien zit onder het dashboard aan de passagier kant , misschien met hulp van een zaklamp en een spiegeltje.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Hoi Jos
Thanx voir de info ik ga er mee aan de slag als ik weer tijd heb dat is helaas niet zo snel
Grt
Thanx voir de info ik ga er mee aan de slag als ik weer tijd heb dat is helaas niet zo snel
Grt
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Mijn ervaringen zijn dat ze niet zo heel erg warm worden, ik heb de onze was eens gemeten in gewoon, woon werk verkeer 15 km per rit.
75 graden op het thermostaathuis .
Wanneer de zomer voor de deur stond veranderde dat .
75 graden op het thermostaathuis .
Wanneer de zomer voor de deur stond veranderde dat .
Rijdt een Dethleffs esprit a6970.
Re: Kachel wordt niet warm in Ducato 2.5D (1990)
Hoi
Ik denk dat de kraan t heeft begeven ik laat het voorlopig maar even heb er geen tijd voor
Er is gewoon doorstoming en uit de ontluchting komt ook warm koelwater als ik de schuif op en neer doe van koud naar warm veranderd er niets dan moet het de kraan wel zijn
Even iets anders het zit me niet mee ik had wat koelwater lekkage heb hier en daar wat nieuwe Slangklemmen erop gezet en nu is die lekdicht
Maar omdat ik de carterontluchting los moest maken bewoog dat ding wat op het blok geschroefd zit deze heb ik aangedraaid maar natuurlijk veel te vast in hoorde al wat knielen
Nu lekt ie daar olie
Dat ding moet zeker handvast en niet met een ratel worden aangedraaid
Ik moet hem er nog afhalen ik baal al vd olie op de oprit mijn fiasco lekte helemaal niets tot nu dan
Dat ding op het blok voor de ontluchting zit daar een pakking of iets achter ? Ik moet m er nog afhalen bedankt vast voor de info
Ik denk dat de kraan t heeft begeven ik laat het voorlopig maar even heb er geen tijd voor
Er is gewoon doorstoming en uit de ontluchting komt ook warm koelwater als ik de schuif op en neer doe van koud naar warm veranderd er niets dan moet het de kraan wel zijn
Even iets anders het zit me niet mee ik had wat koelwater lekkage heb hier en daar wat nieuwe Slangklemmen erop gezet en nu is die lekdicht
Maar omdat ik de carterontluchting los moest maken bewoog dat ding wat op het blok geschroefd zit deze heb ik aangedraaid maar natuurlijk veel te vast in hoorde al wat knielen
Nu lekt ie daar olie
Dat ding moet zeker handvast en niet met een ratel worden aangedraaid
Ik moet hem er nog afhalen ik baal al vd olie op de oprit mijn fiasco lekte helemaal niets tot nu dan
Dat ding op het blok voor de ontluchting zit daar een pakking of iets achter ? Ik moet m er nog afhalen bedankt vast voor de info