Buitenaansluiting maken aan LPG-fles met 80% vulling

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Buitenaansluiting maken aan LPG-fles met 80% vulling



Bericht door Hermes »

Ik heb momenteel 2 flessen gas resp. lpg en propaan in gebruik. Nu wil ik een buitenaansluiting voor het vullen van de lpg fles. Ik heb een Hymer B584 waar kan het beste de aansluiting (stevigheid) gemaakt worden. Hoe zijn de ervaringen met het vullen aan de tankstations geeft het dan geen problemen meer ? Of mag het gewoon niet?
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Buitenaansluiting maken aan lpg fles met 80% vulling



Bericht door Will »

Goedemiddag,

Ik had twee rode LPG flessen ik heb ze gratis weggegeven ze worden vernietigd niemand wilden ze hebben.
ik had ook een buiten aansluiting voor ongeveer 100 euro geplaatst en nog steeds gelazer bij de pomp.
Nu twee lichtgewicht flessen normaal gas gekocht 110 euro samen en weegt de helft minder en is te koop bij elke doe het zelf.
Het vullen 30 euro per stuk en overal te verkrijgen ik ben blij dat ik hiervoor gekozen heb.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Buitenaansluiting maken aan lpg fles met 80% vulling



Bericht door MonRoe »

Wij hebben totaal geen problemen om onze 2 lpg flessen te vullen aan de pomp met de buitenvulaansluiting. Officieel mag het niet, maar we hebben hier een semi onbemande pomp waar ze lpg verkopen en daar kunnen we gewoon vullen. Maar ook bij andere pompstations nog nooit problemen gehad en we tanken nu al zo'n 12 jaar lpg met deze camper.

Bij ons zit de buitenvul aansluiting gewoon links naast het luik waar de gasflessen staan. Daar zit niet een extra stevigheid.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Buitenaansluiting maken aan lpg fles met 80% vulling



Bericht door Zwerfsteen »

Wij herkennen ons ook niet in het verhaal van Will en tanken via onze buitenvuller overal en hebben nooit problemen.
De buitenvuller zit in de 'rok' van de camper.

Jammer dat hij zijn flessen al heeft weggegeven ik had ze wel willen hebben.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Buitenaansluiting maken aan lpg fles met 80% vulling



Bericht door Cee Pee »

Hier ook alleen maar voordelen met de buitenvuller, in heel Europa probleemloos vullen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: Buitenaansluiting maken aan lpg fles met 80% vulling



Bericht door Jan Pieter »

Ik heb twee lpg flessen zonder buitenvulling, ga ik nog wel maken, maar tot nu toe (een jaar) geen problemen gehad met vullen, moet nog het deurtje van de gaskast open maken om te vullen. Gebruik de camper ook de hele winter dus afgelopen maanden een paar keer gevuld zonder problemen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Buitenaansluiting maken aan lpg fles met 80% vulling



Bericht door de Jonckheer »

Ik heb 2 tanks die ik allebei soms vul. Allebei met een buitenvuller die eigenlijk niet buiten zitten maar achter een luik. Luik open en vullen maar, daar heeft nog nooit iemand een opmerking over gemaakt.
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Buitenaansluiting maken aan lpg fles met 80% vulling



Bericht door HeraAres »

Wij hebben 1 rode lpgfles in de gasbun staan vanuit hier een vulslang naar buiten een steun gemaakt deze zit met bouten vast aan het chassis hieraan zit de vuller net onder de rok van de camper.
Tot nu toe geen problemen gehad bij het vullen van het gas wel een keer een vraag er over gehad was ook mijn eigen schuld omdat ik eerst diesel en daarna LPG tankte en tegelijk afrekenden.

Verstuurd vanaf mijn SM-T560 met Tapatalk

Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Buitenaansluiting maken aan lpg fles met 80% vulling



Bericht door Hermes »

Bedankt voor de antwoorden ik ga de aansluiting installeren.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Buitenaansluiting maken aan lpg fles met 80% vulling



Bericht door Will »

Jammer dat hij zijn flessen al heeft weggegeven ik had ze wel willen hebben.
Dat is altijd zo als ze weg zijn, ik heb er nog mee lopen leuren ook hier op het forum.
Ik zie ook het voordeel niet zo van Lpg afgezien van het feit dat het iets goedkoper is.
Ik werk nog dus nog geen tijd om 3 maanden te overwinteren.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Buitenaansluiting maken aan lpg fles met 80% vulling



Bericht door Zwerfsteen »

Tot enkele dagen geleden werkte ik ook nog dus overwinter ik ook (nog) niet.
Voor ons is het voordeel van lpg dat je overal in Europa (op misschien een enkele uitzondering na) je de gastank kunt laten vullen.
Het eventuele prijsverschil is voor ons niet leidend.
We gebruiken nu een jaar of 12 lpg.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
jannher
Berichten: 130
Lid geworden op: do 02 okt 2008, 21:55
Locatie: recreatiepark. mijdrecht de ronde venen

Re: Buitenaansluiting maken aan lpg fles met 80% vulling



Bericht door jannher »

Hier in mijdrecht bij de shell aan de provinciale weg in december gas geweigerd met de mededeling CAMPERS GEEN GAS MENEER ik tank hier al ruim 10, jaar diesel en gas. ik heb een buitenaansluiting en een 80 % alu. gasflessen en nu gaan we naar de cocurent
groetjes herman
bij geen gehoor zijn wij onderweg met ons hymertje

rijden met een hymer 654 B
Jankel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 25 aug 2015, 18:59

Re: Buitenaansluiting maken aan LPG-fles met 80% vulling



Bericht door Jankel »

Ook wij hebben twee alu-flessen in de camper staan met een buiten vulaansluiting. Ik tank echter altijd bij een daarvoor bestemd vulstation. Voordeel is dat het dan propaan is. Dit mede omdat wij de camper ook in de winter gebruiken. Verder wel twee filters geplaatst om vervuiling te voorkomen. Nu net terug uit winters Italie (Dolomieten) en probleemloos kunnen verwarmen. Buitenaansluiting zit in de afwerklijst aan de onderzijde van de camper en zit stevig.
Gebruikersavatar
VanDeStouwe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 12:40
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Buitenaansluiting maken aan LPG-fles met 80% vulling



Bericht door VanDeStouwe »

@ Jankel Ik ben benieuwd hoe je ze dan vult. Via de buitenaansluiting of Koppel je ze los?
Reizen is zien. Zien is beleven. Beleven is leven
Plaats reactie