albir

Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: albir



Bericht door thole »

10 jaar geleden schreef Bram dit al op zijn site.
!0 jaar geleden besloten wij om in Marokko te gaan rondreizen in de winter.

Spanje en Portugal zijn fijne landen voor een camperaar, echter voor ons in voor- of najaar.
We zijn 40 jaar geleden begonnen met camperen, we hebben het steeds drukker zien worden.
Iedereen heeft natuurlijk recht op een camper, helaas door de massa campers neemt ook het misdragen toe.
En nog steeds verruilen caravan bezitters hun caravan voor een camper voor de 'vrijheid', het wordt dringen op de gedoogplaatsen , in Cullera stonden 10 dagen geleden 400 campers. Wij vonden het met 50 campers al druk worden in november.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: albir



Bericht door bertt »

Na jaren alleen maar op "vrije" plekken gezworven te hebben in de winter in Spanje, hebben we sinds een paar jaar gekozen voor de zekerheid van een plek in de omgeving van benidorm en Albir.
Voor een paar honderd euro per maand een gereserveerde plek voor een maand of 3.
Uitgebreide heen en terug reis doen we wel zwervende op vrije plekken of betaalde cp.
Het is en blijft een feit dat het weer hier in de buurt een van de beste is in de winter.
Op de bonnefooi gaan is hier bijna kansloos, je bent niet alleen meer :wink:
Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: albir



Bericht door Bob Diesel »

Dat is HET probleem
Te druk te veel daardoor te duur voor wat ze leveren
Ook geprobeerd en besloten
Neee ,niet voor ons

Maar :cheers: amuseer je :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: albir



Bericht door bertt »

Ja Bob, wat is duur. Ongeveer 11 euro voor een plek, inclusief goede douche, en internet.
Heb in 2 mnd 3 euro aan stroom betaald dank zij mijn zonnepanelen :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: albir



Bericht door Bob Diesel »

In principe niet te duur natuurlij. (iemand schreef hier ooit €4,- p/d kan/wil ik niet betalen) :shh:
Dat was ik niet :wink: en ook Bertt niet

Maar wel de verplichting om daar ook 3 maanden te blijven
En dat is op veel plaatsen zo
Wat kost het als je na bv 1 week weer door trekt :?:

Wij hebben het ook allemaal geprobeerd
Ook 4 maanden gestaan, maar vonden het te lang
En waar we eerst 2 plaatsen hadden dus 100m² +
moesten we jaar er op met slechts de helft genoegen nemen
En stonden we hutje mutje :thumbdown:
Het werd ons te druk

En Benidorm :roll:
You love it or you hate it
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op di 13 mar 2018, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: albir



Bericht door bertt »

Bob, nu suggereer je dat ik dat geschreven zou hebben?
Kan ik me niet voorstellen, ben juist een voorstander van wel betalen. Dan loop je niet het risico weggestuurd te worden. Al juist ik gratis officiële plekken ook toe.
Inderdaad als je een week blijf, moet je zeker op 13 tot 14 euro rekenen en acsi, met stroom 16.
Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: albir



Bericht door Bob Diesel »

Aangepast :cheers: :hug: want dat was zeer zeker Bertt niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland

Re: albir



Bericht door kanjer »

bertt schreef:
ma 12 mar 2018, 23:30
Na jaren alleen maar op "vrije" plekken gezworven te hebben in de winter in Spanje, hebben we sinds een paar jaar gekozen voor de zekerheid van een plek in de omgeving van benidorm en Albir.
Voor een paar honderd euro per maand een gereserveerde plek voor een maand of 3.
Uitgebreide heen en terug reis doen we wel zwervende op vrije plekken of betaalde cp.
Het is en blijft een feit dat het weer hier in de buurt een van de beste is in de winter.
Op de bonnefooi gaan is hier bijna kansloos, je bent niet alleen meer :wink:
Bert
Zo doen wij al jaren nooit anders gedaan 6 weken heen zwervende 3,5 maand op camping en 5 weken zwervend terug,en dan de reacties onderweg vandaan jullie op een camping? Moet je toch gestoord zijn
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: albir



Bericht door Hoofdnoorman »

Zoals eerder gezegd, alles heeft zijn charme.

Ook ik heb vanaf 1977 een camper ( en tussendoor iets soortgelijks) gereden. 10 jaar onderbreking gehad en in 2005 weer begonnen. Oude plekken bezocht die ik in het geheugen had. Nieuwe plekken toegevoegd. Per ongeluk in de hoogzomer in zuid Spanje geweest en gevlucht naar koelere oorden.

Ik heb op stille afgelegen plekken gestaan. Op camperplaatsen met volle service. In straatjes van steden en dorpen. Op campings. Op gedoogplaatsen.
Ik heb een s twee maanden op LaVolta gestaan en dat was mij uitstekend bevallen. Afgelopen week had ik er na een paar uur al de balen van, laat staan de volgende ochtend toen de goegemeente elkaar rond 8 uur 's morgens een goeden ochtend begon te wensen. Stom, moet je maar niet aan het pad naar de Toilettengebouwen gaan staan. Snel vertrokken en geparkeerd aan de waterkant richting Vinaròs. Heerlijk dat geruis van de zee en de lucht ervan. Voor de camper is het minder aantrekkelijk. De verf bladdert van de auto af door het zoute waterdamp.
De gedoogplaatsen ook. Maar dan is Cullera of La Marina mij te massaal. Ik hou het daar een dag uit misschien. Albir kon nog net maar de laatste maanden ook niet meer.
En deze week even lekker op Sant Feliu de Guixols gestaan. Heerlijk, ik stond er alleen van zondag op maandag. Overigens stond de bovenverdieping vol met campers. Schijnt dat de hoogteboom weg is.

Dus alles is persoonlijk en hoe je het beleeft.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: albir



Bericht door MonRoe »

Ik had gisteravond mijn ouders aan de telefoon, die hebben een vaste plek op VillaSol in Benidorm.
Bij het park bij het ziekenhuis en de markt staan ook regelmatig campers, maar die worden sinds enkele weken steeds weggestuurd.
Afgelopen weekend stonden er ruim 30 campers met aggregaten aan, stoeltjes en bbq buiten, dwars over de parkeerplaatsen heen geparkeerd.
De politie heeft zaterdag ingegrepen en iedereen weggestuurd en linten opgehangen zodat er niet meer door campers geparkeerd kan worden. Er was geen parkeerplek meer voor de marktkooplui.

Ze willen er nu een permanente oplossing gaan maken door er hoogte balken te gaan plaatsen, die alleen op de marktdagen open staan zodat de busjes van de marktlui er wel kunnen staan.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Hans Geertse
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 16:08
Locatie: Baarland

Re: albir



Bericht door Hans Geertse »

Het zoveelste bewijs [Benidorm]dat het met de butget camperaars helemaal uit de hand loopt.
Bij Culera 400 campers. Net een vluchtelingen camp maar dan met volle buiken
en woningen van soms over de € 250.000 .
Er zijn zat campings en betaalde camperplaatsen in Spanje. Er is altijd plaats.
In b.v Calp zijn wel 5 a 6 campings c.q camperplaatsen.
Vrij staan[gratis] in Spanje /Portugal kan bijna alleen nog als je zorgt dat je alleen staat.
Komt er een tweede camper bij je staan ,wegwezen. En iets van de kust af.

Hans Geertse
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: albir



Bericht door bertt »

Hans,
Was het maar waar dat er altijd plaats is. Het tegenovergestelde bij benidorm en calpe in de winter is een feit.
Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: albir



Bericht door Jan en Simonne »

Het moest weer even gezegd worden, hoeveel de camper kost? :roll:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: albir



Bericht door Hoofdnoorman »

Hans Geertse schreef:
wo 14 mar 2018, 10:04
Het zoveelste bewijs [Benidorm]dat het met de butget camperaars helemaal uit de hand loopt.
Bij Culera 400 campers. Net een vluchtelingen camp maar dan met volle buiken
en woningen van soms over de € 250.000 .
Er zijn zat campings en betaalde camperplaatsen in Spanje. Er is altijd plaats.
In b.v Calp zijn wel 5 a 6 campings c.q camperplaatsen.
Vrij staan[gratis] in Spanje /Portugal kan bijna alleen nog als je zorgt dat je alleen staat.
Komt er een tweede camper bij je staan ,wegwezen. En iets van de kust af.

Hans Geertse

Beetje hypocriet hè?
Dus zodra ik iemand zie die maakt dat hij wegkomt als ik er bij kom staan, zal dat Hans wezen.
De man die niet wil laten weten dat hij dus ook maar de budget camperaar is. Ja, hij weet zelfs pijnlijk duidelijk aan te geven hoe de situatie op Cullera er bij staat.
En dat niet alleen, er zijn ook mensen die gewoon een dagje komen winkelen en de camper parkeren op een plek waar toevallig ook een aantal campers staan. Zo, die krijgen dus ook al het stempel opgeplakt. Dankjewel voor jouw uitzinnig scherpe bijdrage.

Of?
Ben jij toevallig die Hans met dat kleine zwarte hondje. Die Hans die mij twee jaar geleden voor "Armoedzaaier" uitmaakte omdat ik vroeg om gratis plekken bij Benidorm? Nou, in dat geval mag jij dus nu ook wel even vertellen dat jij ook gezellig 7 weken tussen die armoedzaaiers op Albir hebt gestaan. Die op een zondagochtend om half acht krijsend de deur uit kwam gevlogen om mij te vertellen dat ik de weg, (ja, ik schrijf de weg) moet schrobben, omdat mijn hondje het niet meer op kon houden en zijn plas liet lopen?
Ik hoop van niet. Zulke mensen horen niet op dit forum.


Zoals al eerder gezegd.
Laat iedereen in zijn waarde over hoe hij zijn camper wil gebruiken. Ik dacht dat dit ook al een aantal malen door de Moderatoren is gevraagd.
Het zijn niet altijd de mensen die langer ergens vrij (gratis) staan die de boel vernachelen. Het zijn de camperaars met onaangepast gedrag, welke overlast geeft aan plaatselijke bevolking of medeparkeerders.

Ik roep nogmaals alle leden op om elkaar niet aan te vallen op welke manier zij hun camper gebruiken. Er zijn een hoop camperaars die om gezondheidsredenen de winter in de warme landen doorbrengen. Zij sparen dubbeltje bij dubbeltje om dit te bereiken. Voor velen van hen is de prijs van een camping niet weggelegd.
Mij zie je voorlopig ook niet meer op de vrije plaatsen in het warme zuiden. Mijn hond is nu dood dus is er geen noodzaak meer voor mij om daar 's winters te vertoeven.

Ach, en een ieder heeft zijn eigen idee. Laten wij dat nu eens van elkaar accepteren!


Ik hoop toch echt dat de Moderatoren mijn oproep ondersteunen en dit punt nog eens duidelijk naar voren halen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie