Craquelé in lak koof nieuwe camper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door hathi »

In de volksmond is over spuiten,lak erover,maar in de schade wereld,weet iedere spuiter,hoe zoiets behandeld,dient te worden,en daar zit het verschil,er zit bij beiden nieuwe lak op,maar een groot kwaliteit verschil,vandaar (liever)het afkopen,overigens een slecht voorstel,maar dat is mijn mening,de camper draagt immers ook zijn handtekening
Hans
c.dekker
Berichten: 396
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door c.dekker »

In de boten wereld heet het osmose , dit kan goed behandeld worden als je de juiste procedure volgd , maar moet je eerst niet vaststellen hoe het is gekomen ? , lijk mij beter
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door hathi »

Meestal spanning,bij het monteren,dus dat is dan ook weg,na de juiste behandeling
Hans
P vd Ham
Berichten: 123
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 18:41
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door P vd Ham »

Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Het is zoals ik het lees een serieuzere klus dan de dealer doet voorkomen.

De camper Burstner TravelVan edition 30 heb ik in okt/nov 2016 op de beurs in Utrecht op papier gekocht maar werd pas afgeleverd in mei 2017.

Naast het genoemde probleem met de koof hadden we afgelopen jaar nog meer problemen die onder de garantie vallen. Allemaal op tijd gemeld. Iedere keer als ik er naar vroeg waren er uitvluchten, was het gemeld / geclaimd bij Burstner en wachte ze op terugkoppeling, maar gebeurde er niets. Ik heb gekeken of ik Burstner zelf kan benaderen maar dat is vrijwel dicht getimmerd. Ze verwijzen je aldoor terug naar de dealer.

Ik heb de dealer tot a.s. vrijdag de tijd gegeven om te reageren hoe ze het gaan oplossen anders ga ik mijn rechtsbijstandverzekering er op zetten.
Dat lijkt me sowieso nodig gezien mijn ervaringen van het afgelopen jaar.

Een foto van de lak met craquelé heb ik helaas niet beschikbaar. Maar de dealer heeft het wel herkent en erkent toen ik hem in oktober bracht om alle garantie punten op te lossen.

Vr. grt. P.
c.dekker
Berichten: 396
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door c.dekker »

Camper kopen is 1 maar garantie is ? ik weet er alles van tot te treuren toe .
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door EasyBee »

P vd Ham schreef: Naast het genoemde probleem met de koof hadden we afgelopen jaar nog meer problemen die onder de garantie vallen. Allemaal op tijd gemeld. Iedere keer als ik er naar vroeg waren er uitvluchten, was het gemeld / geclaimd bij Burstner en wachte ze op terugkoppeling, maar gebeurde er niets. Ik heb gekeken of ik Burstner zelf kan benaderen maar dat is vrijwel dicht getimmerd. Ze verwijzen je aldoor terug naar de dealer.

Ik heb de dealer tot a.s. vrijdag de tijd gegeven om te reageren hoe ze het gaan oplossen anders ga ik mijn rechtsbijstandverzekering er op zetten.
Dat lijkt me sowieso nodig gezien mijn ervaringen van het afgelopen jaar.
Je hebt geen koopcontract met Bürstner, maar met die leverancier. Achteraf (als ze jouw garantieprobleem hebben opgelost) moet hij/zij het regelen met Bürstner. Hij/zij kan uiteraard wel te rade gaan bij Bürstner voor de beste oplossing maar het is en blijft zijn/haar uitdaging om jouw probleem op te lossen.
Hij heeft zijn verplichting om jouw rechten op garantie waar te maken, een deugdelijk product leveren. Als Bürstner morgen failliet gaat, blijft die verplichting nog steeds bestaan.
Je zult blijkbaar inderdaad met aangetekende brieven naar de leverancier moeten en daarna mogelijk via je rechtsbijstandverzekering de leverancier moeten wijzen op/houden aan zijn contractuele verplichting.
Ik, persoonlijk, zou me niet laten afkopen. Tenzij het een onwaarschijnlijk hoog bedrag oplevert, zit je de komende jaren je dagdagelijks te ergeren aan het mankement en straks bij inruil/verkoop krijg je er minder voor terug. Dat bedrag is waarschijnlijk hoger dan hij/zij nu bij afkoop aan je gaat betalen.

edit : wat tekstuele verbeteringen zonder de inhoud te wijzigen.
Laatst gewijzigd door EasyBee op di 16 jan 2018, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door Kroppie »

zoals ik al zei , de dealer weet dat ie heel veel goedkoper uit is als ie de garantie afkoopt, laat je niet in de maling nemen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door iSonic »

Hoe weet je dat nou? Er is niks bekend over hoe of wat en er worden conclusies rond gegooid of het vast staande feiten zijn. Bijna allemaal uitgaande van het ergste scenario. Misschien zit er op een stukje van 2*2cm een of twee barstjes. Misschien wel over een veel groter stuk. Hoe erg het is en wat het kost is momenteel 100 % giswerk.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door Kroppie »

het feit dat een dealer aanbied/de keus geeft de garantie af te kopen , zegt mij al genoeg.

door ervaring wijzer geworden zeg maar, maar tot het tegendeel bewezen is .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door EasyBee »

Gezien de houding en gedrag van de leverancier op eerdere klachten, probeert die er zo goedkoop mogelijk van af te komen. Geen oplossingen aanbieden maar "in contact met de producent" en in de tussentijd niets doen voor de klant. Lekker bezig en ondertussen de boot afhouden, in het ergste geval tot de garantie is verlopen en dan doorverwijzen naar de importeur/producent. Echt fijne leverancier.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door travelscout »

Precies.

Maar tactisch gezien hier liever (nog) niet mee dreigen naar de dealer.
Want ook met rechtsbijstandsverzekeraars weet je het allemaal maar nooit...

Overigens, is je dealer aangesloten bij een organisatie (zoals bijvoorbeeld de BOVAG)?
Paul.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door Gino608D »

Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Je dealer geeft je twee opties en je vraagt welke wij zouden kiezen. Vervolgens geef je de dealer tot vrijdag de tijd voor een oplossing. Die heeft hij je toch geboden of zie ik dat verkeerd? Ik zou hem laten spuiten en zorgen dat je op deze reparatie weer extra garantie krijgt. Dreigen met je rechtsbijstandverzekering lijkt mij niet direct de beste optie en zou ik pas als laatste redmiddel gebruiken.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door travelscout »

Natuurlijk is het wel zo menselijk, de verkoper eerst in de gelegenheid te stellen e.e.a op te lossen.
Maar een koper onterecht op keuzes te wijzen, is hetzelfde als dreigen (kiezen of stikken).
Net zo goed als pogingen tot rekken doen, in de hoop dat dadelijk de officiele garantietermijn verlopen is.
Assertief optreden tegen de verkoper, is dus al zeer gewenst.
Maar wel pas dreigen als je zeker bent dat je dat dreigement, waar kunt maken (tel je knopen dus vooraf).

De verkoper probeert hier zijn garantieverantwoordelijkheid vooraf, te delen met de koper (modern woord toch dat "delen"). De verkoper is echter 100% aansprakelijk en niet de koper.
Het is daarbij dus niet in het belang van de koper, zich daar op wat voor manier dan ook vooraf al mee te bemoeien.
Niets meer en zeker dus niets minder.

Maar wel: Indien het niet onzichtbaar, zorgvuldig en binnen afzienbare tijd verholpen wordt én blijft, kan de koper weer reclameren. Laatste advies aan t.s.: Laat de werkzaamheden niet uitvoeren zonder nulfaktuur. Dit is het bewijs voor het geval de klacht terugkeert, ná afloop van de oorspronkelijke garantieperiode! Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat die verkoper daar ook wel weer moeilijk over zal gaan doen.

Dus: betrek je rechtsbijstandsverzekering er z.s.m. bij. Want anders vragen zij dadelijk aan je, waarom je ze er niet eerder bij betrokken hebt. Logisch toch??
Paul.
P vd Ham
Berichten: 123
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 18:41
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: Craquelé in lak koof nieuwe camper



Bericht door P vd Ham »

Ik geef de dealer tot a.s. vrijdag de tijd om aan te geven wat, wanneer en hoe hij gaat doen met mijn klacht.
Als hij niet reageert, zoals zo vaak is gebeurt, dan schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in.
Ik heb ook bij hem aangegeven dat ik het gerepareerd wil hebben.
Voor die reparatie geef ik hem de tijd tot eind februari. Dan staat mijn camper er al weer bijna 4 maanden................ :thumbdown:
Plaats reactie