Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ALEMENE INFORMATIE:
Vorige winter heb ik een beeld proberen te scheppen over het overwinteren in Griekenland en dan specifiek de Peloponessos. We zijn toen tot Asopos (36.704571, 22.820699)gekomen in de oostelijke vinger.
Omdat we de meeste plaatsen wel kennen, die nog normaal bereikbaar zijn voor onze vrienden, hebben we voorlopig besloten om minder te rijden en langer op de voor ons mooiste plekken te blijven. Dit zou kunnen betekenen dat dit verhaal wat eentonig wordt qua locatie. Anderzijds krijgt u wel het echte weer te lezen. De temperaturen worden onder de auto doorgegeven en in de zon m.b.v. Een TFA weerstation.


DINSDAG 26 DECEMBER. We gaan in de herkansing. Vorig jaar zijn we in de 2e helft Maart onderbroken door familieperikelen thuis en alhoewel de kans er weer in zit, zijn we vanaf Leeuwarden vertrokken op 2e Kerstdag. Na een uitgebreid ontbijt richting Zuid om onze Duitse vrienden ergens te ontmoeten.
Uiteindelijk parkeren bij een camperzaak 50.648345, 7.328038 in Rottbitze.

WOENSDAG 27 DECEMBER.
We rijden verder en belanden in de namiddag in Weil am Rhein 47.61925, 7.57362. Een parkeerplaats bij de sluis, waarbij je aan de noordkant moet staan voor sat.ontvangst.

DONDERDAG 28 DECEMBER.
We volgen onze wegen rijden met een reeds in bezit zijnde 10 dagen kaart
(voor >3.5 ton) door Zwitserland. Zuid van de Gottard tunnel worden we verrast door 50 cm sneeuw, maar gelukkig zijn de wegen al helemaal schoon. We belanden laat in de avond in Bologna, waar een camper-plek zou zijn. Er zijn inderdaad heel veel campers met roze lampjes en dames die zo arm zijn dat ze geen bovenkleding dragen. We parkeren maar ergens op de parkeerplaats van een bedrijf waar we niet opvallen.

VRIJDAG 29 DECEMBER.
We tuffen verder naar Ancona, waar we op tijd willen zijn. We hebben voor het eerst niet geboekt, omdat we lazen dat er meestal wel plaats is. Helaas vaart Minoan niet en Anek zit mudje vol. Voor de volgende dag boeken geeft wat moeilijke blikken, maar een aardige dame helpt ons prima. Uiteindelijk kunnen we toch mee via Anek met SUPERFAST op de 30ste om 1630 uur, met 3 campers waarvan 2 met aanhanger. We slapen op een camper-plek in ANCONA, waar veel lege campers staan geparkeerd van inwoners.
(43.600462, 13.485507).

ZATERDAG 30 DECEMBER.
In alle rust rijden we naar de haven en melden ons bij SUPERFAST. Daarna door naar de pier 16. Een paar uurtjes wachten en dan naar binnen waar we op het open dek parkeren. Gelukkig maar, onze kat blijft in de camper en een beetje frisse lucht is dan prima. De ferry is prima, de prijs is voor ons een paar honderd € duurder dan vooraf boeken bij Minoan. Punt van kritiek: je mag wel een hond meenemen, maar je hond mag nergens mee naar toe, behalve op het open dek. Ik zou zeggen, ergens een plek binnen regelen waar ook honden mogen komen.

ZONDAG 31 DECEMBER.
We komen om 1700 uur aan in Patras en rijden zo snel mogelijk de haven uit. Er lopen veel illegalen en de politie jaagt ze zelfs met rijdende auto’s over het hek heen. Advies: zo snel mogelijk weg van de haven en omgeving. We rijden door richting Elia (Elya) (37.367629, 21.686728), nadat we eerst onderweg even diesel, water en LPG tanken.
We nemen om 2400 uur Griekse tijd nog een paar borrels en gaan horizontaal. Morgen de auto’s bij daglicht maar een definitieve plek geven.

MAANDAG 01 JANUARI (17 C, volle zon, windstil en bakdag).
We maken kennis met de luitjes ons ons heen, die we nog niet kennen van de vorige keer. In totaal staan er verspreid een stuk of acht campers. We zetten onze camper tegen de duintjes aan zodat we maximaal zonlicht hebben voor de stroom en wind voor de generator.

DINSDAG 02 JANUARI (16 C, deels volle zon, in de namiddag bewolking, en s’avonds komt het met bakken naar beneden met harde wind).
Vandaag de laatste zaakjes in orde maken en in het zonnetje deel V Millenium lezen in de zon tot de bewolking komt opzetten.
Laatst gewijzigd door Charles Franconi op zo 14 jan 2018, 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponessos 2018



Bericht door LMC591A28JTD »

Leuk verslag, dank!. Ga ik volgen. :thumbup: :thumbup:

foto's zouden het nog leuker maken :mrgreen:
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Frank1954 »

:thumbup: een draadje om te volgen...
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

Foto’s moet ik nog even uitvogelen, hoe ik die via mijn nieuwe IPad er op krijg.

WOENSDAG 03 JANUARI. Vandaag wordt weer mooi weer verwacht. In ieder geval na een nacht met veel regen en wind bij het ontbijt stralend blauw en windstil. Verwachting is 17 C.

Vandaag rijden we met de scooter naar Kyparissia om even bij de Lidl in te slaan en nog een USB-lader te halen. Nu hebben we eigenlijk continue de Vitron aan om apparatuur op te laden, maar dit kan ook via 12 Volts laders. Dan kan de Victron uit blijven, scheelt weer stroom.

De komende tijd blijven we op deze plek staan, later gaan we denk ik naar Mpozas (36.704866, 22.820812). Dat was vorig jaar maart de laatste plek waar we waren gekomen, nadat we plotseling onze reis moesten afbreken.
wilfried wolterinck
Berichten: 111
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 20:53
Locatie: Meeden

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door wilfried wolterinck »

Wij zijn nu ook onderweg zitten nu in Split
als de tijd vliegt: vlieg mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door thole »

Wilfried, goede reis en veel plezier gewenst in dat mooie land met prachtige gedoogplaatsen.
Wij gaan volgende week naar Marokko en in het najaar ws weer naar Griekenland
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
wilfried wolterinck
Berichten: 111
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 20:53
Locatie: Meeden

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door wilfried wolterinck »

Dank je jullie ook een mooie reis ik lees het wel weer ga ook genieten van jullie mooie reis
als de tijd vliegt: vlieg mee.
sirka
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 19:34
Locatie: Finland
Contacteer:

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door sirka »

Leuk om te volgen. Griekenland staat op hier in de planning. :P :P
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

Wilfried, ook richting PELOPONESSOS?
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

DONDERDAG 04 JANUARI.
Vannacht wederom beste buien en deels zeer harde wind. Vanmorgen in de schaduw om 10.00 uur 12 C en oplopend, grotendeels blauw en matige wind. Dat het flink gewaaid heeft, is aan de zee te zien, zeker de eerste 500 meter is bruin en stevige golven.
Vandaag gaan we bezig met de nieuwe aanhanger van mijn vriend om een opklapbaar zonnepaneel te monteren, t.b.v. een scootmobiel.

Groeten Charles.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Jan en Simonne »

Dankjewel voor je verslag, ik ga dit ook volgen.
Overwinteren daar is toch iets, dat blijft zitten in mijn achterhoofd.
Met name de weersomstandigheden vind ik interessant.
We zitten nu in Marokko, maar ik loop toch in mijn warme jas hier. :oops:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Bob Diesel »

Alles went zelfs de warmte ,
dus je hebt het al vlug fris

Hier is het ook nog nat ::S ::S
behalve een warme jas ook nog een paraplu :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 272
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Ponytail52 »

Sluit aan bij onze nog voorlopige en vage plannen!
Blijf het volgen. :thumbup:
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, VRIJDAG 05 JANUARI.
Vandaag windstil, een graad of 15 en een uur of wat zon. Overdag verder gegaan met het verlijmen van de zonnepaneelsteunen op de aanhanger van mijn vriend. 3 accu’s aangesloten, omvormer en regelaar aangesloten en het spul werkend gekregen. Wel het advies gegeven om nog 3 x 140 Watt bij te plaatsen en een 30 Amp STECA te plaatsen, om de accu’s sneller vol te krijgen.
S’avonds nog even bij de Poolse buurtjes bij het kampvuur gezeten. Na de zeer harde wind van gisternacht is er zeer veel hout aangespoeld op het strand. We zijn dus met allemaal bezig om dit bij de campers te krijgen, voordat er andere kapers op de kust komen. Zal nog we moeten drogen, maar we zijn hier voorlopig nog niet weg :-B .
Morgen gaan we op pad om nog wat platte strip te kopen voor het schuin zetten van het paneel. Ik ben benieuwd of dit lukt, want 06 januari is een feestdag hier.
Plaats reactie