Je gebruikt m dan vast voor de hh accu?
Is die 30A voldoende? Kom je hier niet overheen?
Wat ik begrijp uit de beschrijving, is dat hij ook nog enigszins te programmeren is?
Accumonitor
-
- Berichten: 6876
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Accumonitor
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Accumonitor
Het monitortje zelf is m.i.universeel.
De meet/schakel unit, verschilt wel.
Verbonden met een standaard USB kabel (makkelijk verlengen/aansluiten).
Ik gebruik al lang een AGM 90ah.
Maximale laadstroom 0.25x90=22,5A (vlgs. de accu specs.).
Maar eerlijk is eerlijk, als ik direct na het starten van de motor ook nog eens een lege fietsaccu (middels een 230V omvormert) wil opladen schakelt die wel eens uit op basis van die 30A (overstroombeveiliging). Ook over -en onderspanningbeveiliging werkt (soms irritant) goed.
Handmatig resetten en even geduld met die fietsaccu, tot de laadstroom van de accu een eind gedaald is.
Veel instellingen mogelijk waaronder een aantal adressen die je schijnt te kunnen programmeren.
Vermoedelijk handig als alternatieve niveau meters (gas/water). Nog niet uitgeprobeerd.
Paneeltje ingebouwd in het metalen plaatje boven de koelkast, kan ik er zelfs vanuit de bestuurdersstoel bij.
Allemaal zo gebeurd.
De prijs-kwalteitsverhouding tov de victron BMV700, is wat mij betreft prima.
Mijn instelling is dat accu management apparatuur (lader/meters etc.), niet duurder moeten zijn dan de accu zelf.
Maar goed voor iedereen is dit weer anders....
De meet/schakel unit, verschilt wel.
Verbonden met een standaard USB kabel (makkelijk verlengen/aansluiten).
Ik gebruik al lang een AGM 90ah.
Maximale laadstroom 0.25x90=22,5A (vlgs. de accu specs.).
Maar eerlijk is eerlijk, als ik direct na het starten van de motor ook nog eens een lege fietsaccu (middels een 230V omvormert) wil opladen schakelt die wel eens uit op basis van die 30A (overstroombeveiliging). Ook over -en onderspanningbeveiliging werkt (soms irritant) goed.
Handmatig resetten en even geduld met die fietsaccu, tot de laadstroom van de accu een eind gedaald is.
Veel instellingen mogelijk waaronder een aantal adressen die je schijnt te kunnen programmeren.
Vermoedelijk handig als alternatieve niveau meters (gas/water). Nog niet uitgeprobeerd.
Paneeltje ingebouwd in het metalen plaatje boven de koelkast, kan ik er zelfs vanuit de bestuurdersstoel bij.
Allemaal zo gebeurd.
De prijs-kwalteitsverhouding tov de victron BMV700, is wat mij betreft prima.
Mijn instelling is dat accu management apparatuur (lader/meters etc.), niet duurder moeten zijn dan de accu zelf.
Maar goed voor iedereen is dit weer anders....
Paul.
Re: Accumonitor
Ik stel me er toch vragen bij: 3 (95Ah) hh accu's en 1 start accu, wat je hier dan mee kan monitoren.
Re: Accumonitor
effe dit topic terug boven halen:
ik ben ook in het bezit van dit chinees metertje.
huidig verbruik/laadstroom werkt prima
echter waar ik me aan stoor is dat hij blijft optellen bij bijvoorbeeld een druppellading en hij dus boven de 100% zit..
als ik dan begin te ontladen, zit hij dus te rekenen van stroom die niet aanwezig is
is er ergens een instelling aan te passen? of resetten jullie ook regelmatig?
ik ben ook in het bezit van dit chinees metertje.
huidig verbruik/laadstroom werkt prima
echter waar ik me aan stoor is dat hij blijft optellen bij bijvoorbeeld een druppellading en hij dus boven de 100% zit..
als ik dan begin te ontladen, zit hij dus te rekenen van stroom die niet aanwezig is
is er ergens een instelling aan te passen? of resetten jullie ook regelmatig?