Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed!

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
commentaar
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 14:38

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door commentaar »

Remmi, ik ben van Rian, en wij maken de B&R schotels en sinds kort ook de Bente automaten .
En natuurlijk ook de B&R automaten.
En wij garanderen dat deze ook in Portugal functioneren, mits je niet onder een viaduct of boom gaat staan. Met andere woorden: als deze schotel het niet doet, is er geen andere welke het wel doet.
We hebben inmiddels ook 500 schotels en armen geleverd aan Alden welke die op hun systemen gaat monteren. Dus behalve de Bente / B&R zal in de toekomst ook Alden een uitvoering met onze 65cm gaan leveren.
Ook zijn we met Mecatronics in onderhandeling maar die heeft nog niet beslist.
Omdat we altijd Teleco hebben gedaan hebben we natuurlijk veel ervaring in automaten en dat nu gecombineerd met de schotelkennis.
Je bent welkom om in Waalre te komen kijken.
Venlo is maar een stukje.
Komt wel goed heeft gelijk dat het op onze website verkeerd stond vermeld dat de schotel dieper is getrokken,maar dat is gekomen omdat dit per abuis in een promotie filmpje is gekomen.
De bedoeling was te vermelden dat de schotel niet geperst wordt zoals de meesten, maar getrokken, in vaktermen dieptrekken.
Dus in plaats van tussen 2 mallen geperst,in een ring vastgeklemd en dan uitgerekt.
Vandaar dat de schotel gladder is en in de zon niet naar zijn oorspronkelijke vlakke plaat terug kan buigen, uitgerekt materiaal kan niet terug, terwijl geperst materiaal hele kleine frommeltjes heeft welke het signaal iets verstoren en in de zon ontzettend warm worden en de schotel krom laten trekken.
Vandaar dat we ze wit maken om de omgevingstemperatuur te behouden.
De rest heeft komtwelgoed perfect uitgelegd.
We proberen de trackingfrequentie met NID altijd te gebruiken van een zender met vrij signaal en welke al jaren stabiel is net zoals parlements fernsehen van Luxemburg.
Over de skew voor Joyne kan ik mededelen dat als men in nederland de skew op Noord Portugal insteld men zonder problemen naar de Algarve kan rijden zonder te verdraaien.
Plaatst men de set bij een dakraam en zet de set uit als de lnb daar is, is de perfecte instelling ook geen probleem. Daarnaast zet hij niks in het geheugen, maar stelt elke keer de schotel opnieuw af als men gereden heeft,dus altijd perfect. De overbrenging is ook heel nauwkeurig en langzaam, het duurt wel even,maar gaat er dan niet overheen.
Laatst gewijzigd door commentaar op ma 20 nov 2017, 1:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Hermes »

Ik vind dat dit niet kan op dit forum het lijkt er op dat andere schotels niet deugen het is spam en hoort hier niet thuis maar dat beslis ik niet.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Anderzijds... Wat is nu eigenlijk het probleem?
Dat velen hier zeggen dat je de Astra 3 niet in Portugal kunt ontvangen?
? Of ?
Dat er een betaalbare oplossing is die wel werkt?

Of hoe sommigen hier zelfs tot in het absurde hun gelijk proberen te halen.

Even bij vermelden dat ik geen aandelen heb van de betrokken firma's
Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Dafluc »

Hermes schreef:Ik vind dat dit niet kan op dit forum het lijkt er op dat andere schotels niet deugen het is spam en hoort hier niet thuis maar dat beslis ik niet.
Ik vind het kunnen. Het is ter verduidelijking van een aantal vragen die in dit topic werden opgeworpen. Verder staat er eerlijk bij van wie het komt. Daar kun je als lezer rekening mee houden. Dat er een "wij van wc-eend" gehalte in zal zitten weet je dan ook. Er staat nergens dat schotels van andere merken niet goed zouden zijn. Maar een fabrikant mag hier best reageren als het over zijn product gaat. Wel de opmerking dat het niet op een advertentie moet gaat lijken, reclame doen we niet op het forum,
Afbeelding
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Ik vind ook dat de moderator gelijk heeft. De ontvangst van de HD-zenders in de Algarve is al jaren een bekend probleem en er is op dit forum al veel over geschreven. Tot vorig jaar konden de mensen nog vluchten naar de SD-zenders op de Astra 19,2 maar dat kan al geruime tijd niet meer.
Er is al heel veel geklaagd op dit forum dat je met bescheiden schotels de Nederlandse zenders niet meer kunt ontvangen. Nu is er een oplossing om die wel te ontvangen met een bescheiden schotel en nu willen de mensen ook weten hoe dan kan want het klinkt natuurlijk ongelofelijk.
Er wordt nu uitgelegd hoe dat kan en het is alleen maar mooi dat de producent hier op dit forum daar iets over uit legt.
En het is geen verzonnen verhaal. Al twee jaar zijn ze met metingen bezig in Zuid-Europa die aantonen dat de ontvangst goed is. Al flink wat mensen hebben zo'n schotel aangeschaft en zijn volledig tevreden met de resultaten.
Het is mooi te weten dat het dus kan en eenieder kan nu een goede afweging maken welke apparatuur hij eventueel aan wil gaan schaffen als dat nodig is
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Marianjacques »

Gezien de ruimte op het dak van mijn Campert, ben ik gewoon blij met de mogelijkheid om een goede schotel met wat kleinere vormgeving te kunnen plaatsen.
Heb, gezien bovenstaande info, best vertrouwen in een B&R automaat, welke ik dan ook het liefst zelf gaat plaatsen.
Dus nu op jacht naar een leverancier... mogelijk ergens een kerst actie?


Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Oppad
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 15:09
Locatie: Omgeving Alphen a/d Rijn

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Oppad »

Over de resultaten van de B&R schotel wordt men het langzaamaan eens en het ziet er veel belovend uit, maar hoe zit het met hetgeen eronder zit?

Tijdens de demonstratie van de EISS configuratie in het youtube filmje wordt er gewerkt op een tamelijk zachte ondergrond met gras en met weinig wind. Maar hoe stevig staat het geheel als je geen haring en de grond in kunt krijgen? In Spanje en Portugal waait het een vaak onstuimig. In combinatie met een harde ondergrond lijkt het me dan geen sinecure om het geheel stormvast op te zetten.

Voor de nog vrij nieuwe BENTE automaat is het onderstel naar ik heb begrepen van Italiaanse makelij. Zijn er al ervaringen met betrekking tot gebruiksgemak, het gebruik bij harde wind en met de kwaliteit (waterdichtheid, betrouwbaarheid en duurzaamheid)?

Martien
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Als de grond erg hard is lukt het misschien nog wel met spijker haringen ander een paar 5 literflessen water aan het middelpunt van het statief hangen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Wind vastheid .... Harde ondergrond...
Waterdichtheid van het spul?

Op de eerste regel antwoord ik : wat gaan we nu nog verzinnen om het af te keuren?
Op de tweede lijn : daarvoor heb je garantie

En als hij echt zo slecht is als je denkt, koop je er toch gewoon geen!

Nog eventjes en ik' krijg en schotel :wink:
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Kroppie »

zouden ze zich dat ook afgevraagd hebben bij de aanschaf van de camper.?(windvast, betrouwbaar,duurzaam,waterdicht.)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door de Jonckheer »

@Commentaar, is er de mogelijkheid om een B@R schotel te plaatsen op een Oyster automaat? Gezien het feit dat er nogal wat Oysters in omloop zijn met een 60 cm schotel en de ombouw naar 85 cm €500 kost misschien best interessant mits de prijs lager is dan die €500 uiteraard. Indien bovenstaande mogelijk is mag je mij een prijsopgave per pb doen toekomen.

@On4bgc, ik kan mij wel indenken dat Oppad twijfels heeft. Immers, het is een nieuw product dat zich, i.t.t. Oyster nog lang niet bewezen heeft. Daarnaast het feit dat die automaat echt fors goedkoper is dan Oyster geeft ook mij te denken. Ergens moet die lagere prijs vandaan komen dus mogelijk in een mindere kwaliteit? Hebben we hier met een Fyra onder de schotel automaten te maken? :lol:
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door appellover »

Als de B&R zich over enige tijd bewezen heeft verwacht ik dat je Oyster ook voor die prijs kan kopen . Oyster was in begin monopolist en dan kun je zelf de prijs bepalen ,geen concurrentie.
Maar nu is het anders ,veel concurrentie en dan gaat prijs belangrijk worden.Komt nog bij dat tv via 4G steeds beter wordt en goedkoop ,hoewel er voorlopig nog veel plekken zijn waar snel internet nog niet aanwezig is maar dat veranderd langzaam maar zeker.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Ger en Loes »

Wij kijken nu in de Algarve via internet voor 30 euro per maand TV. Hebben alle zenders die we willen en ook nog ONBEPERKT internet via een Portugese provider die NOS heet. Voor ons dus geen gedoe meer met een schotel.

Groet

Ger
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Hoofdnoorman »

appellover schreef:Als de B&R zich over enige tijd bewezen heeft verwacht ik dat je Oyster ook voor die prijs kan kopen . Oyster was in begin monopolist en dan kun je zelf de prijs bepalen ,geen concurrentie.
Maar nu is het anders ,veel concurrentie en dan gaat prijs belangrijk worden.Komt nog bij dat tv via 4G steeds beter wordt en goedkoop ,hoewel er voorlopig nog veel plekken zijn waar snel internet nog niet aanwezig is maar dat veranderd langzaam maar zeker.
Uhh, volgens mij heb ik in 1999 al een B&R schotel aangeschaft. Hij bestaat dus al héél lang. Ik kan mij vergissen, maar denk van niet.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie