Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed!

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Tja Going, natuurlijk is het de bedoeling dat het op dit forum in het Nederlands gaat maar ja soms kan het niet anders. Wil je een verbod op buitenlandse talen, dan mis je veel informatie ook verwijzingen naar Duitse of Engelse sites. En je hoeft niet perse oud te zijn om geen buitenlandse talen te spreken. Ik ben ook oud.
Vind je het onderwerp interessant, dan kun je bepaalde delen tekst ook even met Google vertalen.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Joske »

komtwelgoed schreef:Tja Going........, Ik ben ook oud. Vind je het onderwerp interessant, dan kun je bepaalde delen tekst ook even met Google vertalen.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door myway »

@Remmi maak je jou zelf niet een beetje ongeloofwaardig op deze manier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Remmi »

Natuurlijk kan ik de vertaling ook via google doen.
Of dat in orde is, weet ik niet. :-B
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Remmi »

myway schreef:@Remmi maak je jou zelf niet een beetje ongeloofwaardig op deze manier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat bedoel je? :)
Camper_01

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Camper_01 »

Remmi schreef:
komtwelgoed schreef:Dat de B&R-schotels beter presteren komt door een aantal factoren.

1- Bij de meeste schotels staat de lnb niet in het brandpunt van de schotel en dat geeft verlies. Bij de B&R-schotel is het brandpunt exact uitgerekend. Niet bepaald op de tekentafel zoals bij de meeste schotels maar bepaald nadat de schotel gemaakt is. Welche meinst Du genau damit?

2- Bij de meeste schotels staat de lnb niet goed op de schotel gericht en dat geeft verlies. Bij een B&R-schotel staat die precies in de juiste richting en op de juiste afstand. Hier die gleiche Frage

3- Een B&R-schotel heeft een grotere f/D-verhouding dan andere schotels. Hierdoor wordt een groter rendement van de lnb verkregen. Meinst Du das andere Hersteller ihren Job nicht verstehen?

4- De fabrikant zegt dat de B&R-schotel gladder is waardoor de signalen zuiverder gefocust worden. Ik heb dat niet kunnen constateren. Wer ist der Fabrikant? Weiß Du das überhaupt?

5- Dat de Inverto Black Ultra uitermate goed presteert is geen wonder. Deze lnb staat al jaren aan de top van kwaliteits-lnb's. Für den Preis kann das sein, aber andere können das noch besser... nur für mehr Geld.
Kennelijk zijn er hier persoonlijke belangen in het spel.
Ik ken de heer Reiner Remmes persoonlijk en ik vind het een vakman eerste klas, petje af.
Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Een Duitse mijnheer (ondernemer) die bijna perfect Nederlands spreekt, maar helaas zich schriftelijk beter uitdrukt in het Duits.
Wij doen al sinds jaar en dag met diverse Duitse firma''s zaken. Spreken Duits met elkaar maar corresponderen altijd in het Engels.
Dan is de "handicap"voor beide partijen het zelfde.
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Remmi »

@komtwelgoed,
het ging over een automatische schotel
kijk naar de top
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed!



Bericht door myway »

Ik stuur met enige regelmaat mensen door naar camperservice-nederland. Ivm satelliet ontvangst.
Maar als ik nu zie hoe er over de B&R schotel gedacht wordt

In Nederland is er een spreekwoord, wat een boer niet kent dat eet hij niet.
Of ze dat in Duitsland ook kennen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Beste Remmi

Ook bij een automatische schotel is de parabool van primair belang dat deze optimaal presteert en al de 5 punten die ik gisteravond aangaf, hebben betrekking op de schotel en niet op de automatische besturing.

Van schoteltechniek weet in toevallig heel veel af en ik kan daar ook alles van uitrekenen, van de besturing van een automaat weet ik weinig af. Ieder zijn vakgebied zou ik zo zeggen.
Tja en het is triest te moeten constateren dat geen enkele fabrikant van automatische schotels de juiste kennis in huis heeft om ook schotels te (laten) maken die hetzelfde presteren dan de B&R-schotel en dan alleen maar de mogelijkheid zien om een grotere schotel te monteren op een automaat om toch maar zwakke signalen te kunnen ontvangen.
Het resultaat is er dan ook naar.
- meer ruimte op het dak nodig om de schotel te monteren
- een grotere dakbelasting door de windvang
- meer kans op beweging van de schotel tijdens harde wind wat in de Algarve de normaalste zaak van de wereld is
- een zwaardere constructie van de automaat door de grote schotel
- torenhoge aanschafkosten voor de automatische schotels van 85-100cm
Niet voor niets dat de B&R-schotel nu ook op een automaat wordt verkocht onder de naam Bente automaat

Ik schrijf dit niet omdat ik hier persoonlijk belang bij heb want ik ben al 10 jaar gepensioneerd en heb nooit in de handel van satellietapparatuur gezeten. Ik schrijf over de uitzonderlijke prestaties van de B&R-schotel omdat ik veel kennis van schotels heb en ik met die kennis precies heb kunnen vaststellen waarom een B&R-schotel zo goed presteert.

Mijn bericht schreef ik naar aanleiding van de melding van @On4bgc:
"Het is nu net die kwaliteit van de schotel en van de LNB die je maar moeilijk uitgelegd krijgt op dit forum."

Maar ja Remmi, ik begrijp dat jij en natuurlijk ook anderen liever grotere schotels verkopen dan kleinere want aan grotere is meer te verdienen.

En oh, oh, oh, wat een vakkennis zit er bij de fabrikanten van automatische schotels. Elke keer als er ergens op een satelliet transponderwisselingen plaats vonden (bijv. de Astra 28,2), kon de automaat de gewenste satelliet (bijv. de Astra 23,5) niet meer vinden, jaar in, jaar uit.
Vele updates waren er telkens nodig om de schotel weer te laten werken, soms was een update niet mogelijk en moest compleet nieuwe apparatuur gekocht worden. De camperbezitters konden keer op keer naar hun dealer om alles weer werkend te krijgen of moesten nieuwe apparatuur aanschaffen.
Helemaal klote als je op vakantie bent voor lange tijd in bijv. Spanje of Portugal. Nee die fabrikanten van automatische schotels hebben heb behoorlijk verkloot.
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door myway »

Tja zelfs bij komtwelgoed heeft het even geduurd voor hij overtuigt was van de B&R


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Going »

komtwelgoed schreef:Tja Going, natuurlijk is het de bedoeling dat het op dit forum in het Nederlands gaat maar ja soms kan het niet anders. Wil je een verbod op buitenlandse talen, dan mis je veel informatie ook verwijzingen naar Duitse of Engelse sites. En je hoeft niet perse oud te zijn om geen buitenlandse talen te spreken. Ik ben ook oud.
Vind je het onderwerp interessant, dan kun je bepaalde delen tekst ook even met Google vertalen.
Vertaal het dan aub als het hier wordt geplaatst.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Dat klopt niet wat je zegt beste myway.
De argumentaties die gebruikt werden waarom een B&R-schotel beter presteert dan andere schotels kloppen niet. Sommige argumentaties kloppen nog steeds niet maar staan wel op de site van de fabrikant. O.a: Een B&R-schotel wordt dieper getrokken. Totale onzin. Een B&R-schotel wordt juist minder diep getrokken en daarom heeft hij ook een grotere f/D-verhouding dan de andere schotels en dat is in het voordeel van de lnb.
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Marianjacques »

Dus ik kan met een gerust hart een B&R 65cm automaat aanschaffen, welke ook zal werken in Zuid Potugal...

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Of die B&R schotel nu goed is of niet, beter dan de andere schotels of niet, je kunt er allemaal over blijven...zagen :-B

De enige bewijslast in deze uit de hand gelopen "heb ik gelijk of niet " discussie is het meten.
Maar meetapparatuur voor deze frequentiebanden heeft niet elk forumlid ter beschikking...

Nu is die satteliet voor elke schotel hetzelfde. (Satteliet per satteliet test je dit uit)
Dan neem je zo een setje schotels, plaatst ze naast elkaar en je kijkt naar de tv.

En al snel zal blijken welke schotel voldoet.
Simpel toch?
Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie