Lang gezocht en een DUC gevonden

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door bupozaanstad »

Zal er zeker inpassen maar op een paar types na moet je voor een truma een gat in de boden zagen en dat zie ik persoonlijk niet zo zitten. Een trumatic 2200S heeft wel de zelfde soort aansluiting als de Riviera Pico maar die zijn zeer dun gezaaid.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door Atoz »

Stel de vraag eens aan Karel cola , ook hier op dit forum aanwezig, misschien kan hij er wel mee helpen.

http://www.debridge.be
http://www.debridge.be/nl/onderdelen-mobilehomes

Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door bupozaanstad »

Andere kachel is gekocht maar nu een ander probleem:

De aanjager van de verwarming doet het niet meer en ik verdenk de draaiknop, zekering gecontroleerd en die is goed, gemeten aan de stekker op de aanjager en meet daar totaal niets. Het kachelpaneel is er een zoals op de foto en ik ben al eens aan het kijken geweest, knoppen er af en dan 3 kleine parkers aan de onderkant los en dan kan het plaatje er af. Daar achter zitten 4 parkers, deze er uit en het kachel paneel zit los maar dan komt het probleem, hoe verwijder je dit want het moet er naar achter uit naar voren is niet mogelijk. Is het echt nodig het dashboard te verwijderen om een andere draaischakelaar te plaatsen of is er een truukje voor om deze te vervangen.

Ook vanwege mijn gezondheid, ik ben al sinds 2015 in behandeling bij het Antoni van Leeuwenhoek ivm een tumor is het sleutelen voor mij een hele opgave geworden dus gaarne zo veel mogelijk informatie hier over.

Afbeelding
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door bupozaanstad »

Niemand die hier iets meer over kan zeggen?
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door Transitje »

Daar ziet het inderdaad naar uit. :bang:
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door bupozaanstad »

Vanmiddag aan het meten geweest en ik kon op geen enkele manier massa meten bij de stekker op de kachelmotor dus even een draad tussen chassis en de massa gelegd en jawel de ventilator werkt weer als van ouds. Toen maar een fatsoenlijke massa naar de stekker gemaakt en dit netjes weggewerkt.

Dinsdag ga ik naar een kameraad en halen we het dashboard er uit bij hem in de werkplaats, ik wil nu wel eens weten wat er allemaal achter het dashboard is "gebeunt", ik zag al wat Scotchlok doorknijpclips zitten en dat hoort daar natuurlijk niet :evil: :evil:

Ik vraag misschien wel veel maar zoals ik al vermelde zit er een tumor tussen mijn longen die gelukkig door de behandeling, chemo en bestraling 25 behandelingen in 2015 en 25 maal chemo en 30 bestralingen begin dit jaar redelijk stabiel genoemd mag worden. Echter belet mij dit zeker met dit weer om uren in de kou te moeten zoeken in de elektronica / techniek van een Ducato die mij totaal onbekend is. Met mijn vorige wagen de Volvo 855R kon ik lezen en schrijven en wist ik direct waar te zoeken bij een probleem, dit is nu even anders. De Volvo moest helaas verkocht worden omdat het in en uitstappen te pijnlijk werd en omdat het uitklappen van de Esterel caravan waar we normaal mee op vakantie gingen te zwaar werd. De keuze voor een compacte camper was toen snel gemaakt. Sorry als jullie vinden dat ik te veel vraag maar het is even niet anders.

OK dan ook maar een foto van mijn ex Volvo 855R, 2.3 liter turbo met een aangepaste tune en 285PK sterk
Afbeelding
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door metatoon »

Techniek Ducato is je onbekend schrijf je .
Maar je bezat eerder toch ook een ducato

Gr Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door bupozaanstad »

Dat was een veel jonger type en die had problemen die door het bedrijf zijn opgelost waar hij was gekocht. Op filters en olie na zelf niets aan hoeven doen.
Laatst gewijzigd door bupozaanstad op do 09 nov 2017, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door metatoon »

Oke vroeg het me zomaar af ,bedoel er verder niets mee .
Veel succes met je camper.
Gr. Toon

P.s Tip bak olie centimetertje boven peil .
Laatst gewijzigd door metatoon op di 14 nov 2017, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door Vertrokken4 »

Ik denk dat je meer respons zal krijgen als je aparte topics opent voor de specifieke vragen.

JP
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door bupozaanstad »

Als het hier gebruikelijk is voor elke vraag een nieuw topic aan te maken dan doe ik dat in het vervolg. Op het vorige forum waar ik actief was / ben was het juist de bedoeling om alles zo veel mogelijk in een topic te houden.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door bupozaanstad »

Vandaag zijn we even met de "Tractor" naar Nijkerk geweest en zoals altijd weer gezellig bijkletsen. Mijn maatje Pim heeft hem voorzien van een setje nieuwe Bosch gloeistiften, thermostaat, bakolie wat bijgevuld en nieuwe ophangrubbers voor de uitlaat. Gloeistiften waren nodig na 258K en dit was te merken met een koude start, een flinke rookpluim, diesellucht en heel even onregelmatig lopen. Motor temperatuur bleef veel te laag maar nu met de nieuwe thermostaat netjes op op temperatuur, is ook goed te merken aan de kachel die je er nu echt uit stookt, de bakolie stond iets onder het pijl en dat ook gelijk gedaan en de uitlaat rubbers zaten er waarschijnlijk nog van zijn geboorte onder en waren voorzien van diverse droogte scheuren. Ook hebben we de bodem nog even goed geïnspecteerd en deze is echt nog helemaal hard wat ook voor een Fiat best wonderbaarlijk mag heten :-B :-B

Tractor kan er weer tegen, er is eigenlijk op de vloeistoffen en filters na weinig onderhoud aan zo'n oud diesel blokje. De gloeistiften voor de 2.5D non turbo zijn de Bosch 0250201039 en deze zaten er ook in.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door metatoon »

Mag ik van je weten ,of de gloeibougies redelijk te demonteren waren?

Gr .Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1688
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door Bakkertjes »

Lees het nu pas , maar de meeste problemen van de massa van de kachel en wat andere dingen komen door de massa aansluitingen aan de rechterkant onder het dashboard en aan de zijkant onder de kap naast het reserve wiel

Hans
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Plaats reactie