Tips voor Portugal?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Tips voor Portugal?



Bericht door johanentonny »

wij willen komende zomer op vakantie naar Portugal.
We hebben 4 weken de tijd daarvoor is dat een beetje te doen en wat is dan aan te raden?
Vorig jaar hebben we de westkant van Spanje gedaan en zijn tot Vigo gekomen, we willen het liefst niet via die kant dus, alhoewel het wel schitterend was.
Graag horen we van jullie of het de moeite waard is zover te gaan
Johan en Tonny
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: portugal



Bericht door Transitje »

Natuurlijk is dat goed te doen, maar waarom niet de moeite genomen een aantal reisverslagen door te nemen. Dan filter je daar uit wat je wat lijkt en zo stippel je voor jezelf een fantastische reis uit.
Wat is er nu mooier als voorbereiding en planning van een reis dan het doornemen van wat anderen hier over hebben geschreven. Anders kun je beter een georganiseerde reis boeken waarin alles is geregeld.
Het mooie van reizen met de camper is juist de vrijheid en flexibiliteit.
Wij plannen altijd maar voor een paar dagen, en daarna zien we wel, een ander zal het liefst alles van te voren geheel geregeld willen hebben.
Groeten

Klaas
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Tips voor Portugal?



Bericht door Arie55 »

Met 4 weken kom je niet echt veel zuiderlijker dan Porto. Ik ben daar in mei. Heb al een route uitgezet en daarbij heb ik het streetview mannetje hier en daar neergezet. Maar ohw, wat zijn die wegen daar mooi! Ben zo alles alles tegen gekomen: bossen, dorre landschappen, glooiende landschappen, bergen. En zeker 99% van de wegen zijn goed!

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Tips voor Portugal?



Bericht door jotr »

Volgens ons zou het wel moeten gaan in vier weken. Wij waren in 2013 op dag 8 in Porto en daarvoor ook al in Braga. Wij hebben de tijd genomen om via Zuid-Frankrijk en Noor-Spanje (middag in Bilbao) naar Noord-Portugal te reizen maar dat kan natuurlijk ook wel in kortere tijd en dan blijft er meer tijd over in Portugal. Persoonlijk vonden wij het Noordelijke en middeldeel (Porto, Douro-vallei, Coimbra, kloosters, Evora) ook het meest interessant. De Algarve staat natuurlijk bekend om het mooie weer en de stranden maar eigenlijk vonden wij dat het minst interessante deel, al zullen veel mensen dat niet met ons eens zijn. Misschien vind je nog inspiratie en ideeën in ons verslag. http://www.slakopreis.nl/search/label/Portugal/
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Re: portugal



Bericht door johanentonny »

Transitje schreef:Natuurlijk is dat goed te doen, maar waarom niet de moeite genomen een aantal reisverslagen door te nemen. Dan filter je daar uit wat je wat lijkt en zo stippel je voor jezelf een fantastische reis uit.
Wat is er nu mooier als voorbereiding en planning van een reis dan het doornemen van wat anderen hier over hebben geschreven. Anders kun je beter een georganiseerde reis boeken waarin alles is geregeld.
Het mooie van reizen met de camper is juist de vrijheid en flexibiliteit.
Wij plannen altijd maar voor een paar dagen, en daarna zien we wel, een ander zal het liefst alles van te voren geheel geregeld willen hebben.
Hoi Klaas,

ik kon die reisverslagen niet 1,2,3, goed vinden dus dacht ik plaats hier vast wat, maar uitzoeken is idd al de helft van de vakantie voorpret. We gaan dat ook zeker helemaal doen hoor.

Bedankt voor je reaktie
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Re: Tips voor Portugal?



Bericht door johanentonny »

[quote="Arie55"]Met 4 weken kom je niet echt veel zuiderlijker dan Porto. Ik ben daar in mei. Heb al een route uitgezet en daarbij heb ik het streetview mannetje hier en daar neergezet. Maar ohw, wat zijn die wegen daar mooi! Ben zo alles alles tegen gekomen: bossen, dorre landschappen, glooiende landschappen, bergen. En zeker 99% van de wegen zijn goed!



Hoi Arie,

Jij zegt we komen niet veel verder als Porto, anderen zeggen weer het is goed te doen.
We willen de eerste 2 dagen tot de Pyreneen flink doortuffen, misschien scheelt dat.

Groet tonny
Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper

Re: Tips voor Portugal?



Bericht door JoVaMi »

Arie55. Wij zijn in Portugal en de wegen zijn echt niet goed. Op plaatsen volledig stuk gereden, N 125 Vila Real naar porto. En vele anderen. Zo ook die van Lagos naar Porto loopt. Wegen die gelijk lopen met de betalende autobaan, Amaai. Dat de voorruit er nog uitgesprongen is..

Maar de parkings en de natuur maken veel goed en het weer, alhoewel het de laatste maand nog niet geweest is zoals andere jaren. En vannacht zandwegen uit de woestijn, alles rood.
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:

Re: Tips voor Portugal?



Bericht door Agnes »

Op mijn website kan je ook mijn reisverslag van onze reis in Portugal nalezen.
http://users.telenet.be/trotters/
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Tips voor Portugal?



Bericht door Arie55 »

@johanentonny
Ik ga met een aantal solo medereizigers, die kant op. We hebben afgesproken dat we niet meer dan 300km per dag rijden. Zo waren er een aantal wensen, die op deze route zijn ingewilligd: Madrid, Toledo, Porto, het park ten noorden van Portugal, Santiago de Compostela, kustroute Portugal en de noorderlijke kustroute van Spanje. En nog een aantal wensen die afgevallen zijn, waaronder Toledo, Lissabon omdat de rit dan te lang ging duren. Nu rijden we bijna elke dag en een aantal campings waar we een aantal dagen verblijven. Het merendeel zijn gratis camperplekken. Al met al is de route een paar keer voor- en bijgesteld. We hebben nu pakweg 6 dagen over van de gestelde tijdsspanne, die we kunnen inzetten als we ergens langer willen verblijven.
De route is zo uitgezet dat alle tolwegen worden vermeden. We hebben tenslotte vakantie. Ben het met je eens dat het mogelijk is dat in 2 dagen in Spanje kan geraken. Maar dan kom je doods aan en met een camper harder dan 100km/h kan, m.i. niet wenselijk. De vakantie begint immers de dag van je vertrek. Vanwege die '300km/dag grens' doen we voor de heen reis, 4-5 dagen. De terugreis laat ik zelf die 300km/dag vallen en rij in 3-4 dagen naar huis.
Voor mijn medereizigers heb ik een reisdraaiboek gemaakt (67.7 MB). Die kan ik je ook per wetransfer toesturen. Wij gaan in mei en jij pas met de zomermaanden. Dus wij zitten elkaar niet in de weg.
Hou wel rekening dat de zomermaanden, daar hoogseizoen prijzen worden gehandteerd. Je krijgt al een goed indikatie met in dat draaiboek van de prijzen. Die kan je nagaan op camperplaatsen.nl

@JoVaMi
ik wist niet dat de wegen zo slecht waren. Met het streetview mannetje zag ik dat de wegen er goed bij lagen. Dat is mijn enige referentie.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tips voor Portugal?



Bericht door Bob Diesel »

Van VRSA via de N125 naar :?: Porto
Naar Faro en Lagos tot Sagres :idea:
Maar naar Porto :roll: , dat ligt toch in het NW

Voor TS
Klik ook eens op mijn www button :idea:

En 4 weken , is mi minimaal 2 te weinig, en dan nog
Maar ja , leef je uit, als je niet meer tijd heb,dan is dat zo
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Re: Tips voor Portugal?



Bericht door johanentonny »

Bob Diesel schreef:Van VRSA via de N125 naar :?: Porto
Naar Faro en Lagos tot Sagres :idea:
Maar naar Porto :roll: , dat ligt toch in het NW

Voor TS
Klik ook eens op mijn www button :idea:

En 4 weken , is mi minimaal 2 te weinig, en dan nog
Maar ja , leef je uit, als je niet meer tijd heb,dan is dat zo
Tja dat heb je als nog niet gepensioneerd ben, voor en nadelen.
Het belangrijkste is dat we gezond zijn en nu genieten van alles en dat doen we dan maar in 4 weken en wie weet later.
bedankt voor je reaktie.
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Re: Tips voor Portugal?



Bericht door johanentonny »

Arie55 schreef:@johanentonny
Ik ga met een aantal solo medereizigers, die kant op. We hebben afgesproken dat we niet meer dan 300km per dag rijden. Zo waren er een aantal wensen, die op deze route zijn ingewilligd: Madrid, Toledo, Porto, het park ten noorden van Portugal, Santiago de Compostela, kustroute Portugal en de noorderlijke kustroute van Spanje. En nog een aantal wensen die afgevallen zijn, waaronder Toledo, Lissabon omdat de rit dan te lang ging duren. Nu rijden we bijna elke dag en een aantal campings waar we een aantal dagen verblijven. Het merendeel zijn gratis camperplekken. Al met al is de route een paar keer voor- en bijgesteld. We hebben nu pakweg 6 dagen over van de gestelde tijdsspanne, die we kunnen inzetten als we ergens langer willen verblijven.
De route is zo uitgezet dat alle tolwegen worden vermeden. We hebben tenslotte vakantie. Ben het met je eens dat het mogelijk is dat in 2 dagen in Spanje kan geraken. Maar dan kom je doods aan en met een camper harder dan 100km/h kan, m.i. niet wenselijk. De vakantie begint immers de dag van je vertrek. Vanwege die '300km/dag grens' doen we voor de heen reis, 4-5 dagen. De terugreis laat ik zelf die 300km/dag vallen en rij in 3-4 dagen naar huis.
Voor mijn medereizigers heb ik een reisdraaiboek gemaakt (67.7 MB). Die kan ik je ook per wetransfer toesturen. Wij gaan in mei en jij pas met de zomermaanden. Dus wij zitten elkaar niet in de weg.
Hou wel rekening dat de zomermaanden, daar hoogseizoen prijzen worden gehandteerd. Je krijgt al een goed indikatie met in dat draaiboek van de prijzen. Die kan je nagaan op camperplaatsen.nl

@JoVaMi
ik wist niet dat de wegen zo slecht waren. Met het streetview mannetje zag ik dat de wegen er goed bij lagen. Dat is mijn enige referentie.

Arie
Hoi Arie,

Ik weet niet zo goed hoe dat gaat via we transfer, maar zie het graag.
Alvast bedankt, want ik haal er zeker ideen uit denk ik.

Groetjes
Plaats reactie