Drone

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Drone



Bericht door krekwakwou »

Op steeds meer camperplaatsen zie ik bezitters met een drone. Ook ik heb na diverse drones gekocht te hebben, nu een wat professionelere aangeschaft voor het maken van beelden van camperplaatsen alsmede de omgeving.
Het is de DJI Phantom 3 professional 4K geworden.
Misschien is het leuk om hier wat ervaringen uit te wisselen met diverse dronebezitters
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Drone



Bericht door KTManiac »

Heb d'r zelf geen maar dit is wel heeeeel mooi spul! :thumbup:
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Drone



Bericht door TestCase »

(Op het gevaar af van dit forum "afgeschopt" te worden hierbij een antwoord waar de TS duidelijk niet om gevraagd heeft.)

Ik hoop niet dat ik deze speeltjes veel op campings/camperplaatsen tegenkom. Mijn ervaringen met drone piloten zijn over het algemeen niet erg positief helaas.
Prima, ieder zijn hobby maar niet steeds boven mijn hoofd graag. :thumbdown:
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Drone



Bericht door hwendt »

Ben even aan het zoeken geweest via Aliexpres..

Beetje redelijk speelgoed rond 200 euro en prof begin je bij 900 euro oplopend tot 1500.

Wat is voor zo een ding als leukigheidje redelijk... wat kun je er mee doen. Filmen ok maar ik zie vaak staan "geen luchtfotografie "

Kom op Testcase hier zitten we niet op te wachten anders krijgen we de aggregaat, en alle welles nietes ook weer aan bod.

Het gaat om het apparaat en de ups en downs daarvan..lawaai airco enz en al dat gedoe is hier al 1000 keer besproken. Ieder zijn plezier en als hoofdmoot geld fatsoen en overlast. En als iemand er mee wil vliegen zal fatsoen de overlast bepalen. En dat is niet na 30 minuten spelen met zo een ding. Stilte moet je maar in de tuin van het bejaardenhuis zoeken.

Hugo :bang: :bang: :cheers: :cheers:
Laatst gewijzigd door hwendt op ma 12 dec 2016, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Drone



Bericht door KTManiac »

Duidelijk toch? (Overigens volledig eens met je laatste alinea Hugo)
Je kunt er geweldige natuurbeelden mee maken.
Zag ze er 2 jaar geleden mee bezig op de Preikestolen, dat moet prachtige beelden opgeleverd hebben.
Laatst gewijzigd door KTManiac op ma 12 dec 2016, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: Drone



Bericht door alkyone »

Jacob en Ada

Ik hoop dat dit een leuk topic wordt want ik sta ook in overweging om een quadcopter aan te schaffen.
Ben er enkel nog niet uit of ik eerst voor een goedkoop dingetje ga om het vliegen onder de knie te krijgen of voor een tweede hands DJI phantom2 ga.

groet Martin
Lowalcohol
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 06 sep 2015, 23:09
Locatie: Oosterhout

Re: Drone



Bericht door Lowalcohol »

Op tweakers stond een mooie review: https://tweakers.net/video/13867/dji-ma ... rland.html

... mooi speelgoed, maar dik boven budget.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door pepon »

Nou leuk hoor, denk je even op een landelijke camperplaats te gaan staan om van de rust te genieten, komt er zo’n overjarige puber met z’n sinterklaascadeautje de rust verstoren.

Hoop dat je een goede WA verzekering hebt als je met je speeltje gaat spelen, het wachten is op de eerste ongelukken met mens en/of dier.
Sommige WA verzekeringen sluiten drones uit van de verzekering, dus dit kan aardig inde papieren lopen bij schade.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... articulier

De wet zal eerdaags aangepast worden, hopelijk gebeurt dat snel.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Drone



Bericht door Kroppie »

als je last hebt van zo,n ding , gaan vliegeren en een vlieger nemen met een lange staart van dun touw.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Drone



Bericht door krekwakwou »

alkyone schreef:Jacob en Ada

Ik hoop dat dit een leuk topic wordt want ik sta ook in overweging om een quadcopter aan te schaffen.
Ben er enkel nog niet uit of ik eerst voor een goedkoop dingetje ga om het vliegen onder de knie te krijgen of voor een tweede hands DJI phantom2 ga.

groet Martin
Mijn advies zou ook zijn om te beginnen met een bijvoorbeeld Syma x8c of x8w. Eerstgenoemde is al verkrijgbaar. Vanaf zo,n 120 euro en kun je ook live beeld zien via een app op je telefoon of tablet. Overigens is deze drone totaal niet te vergelijken met de drone die ik nu aangeschaft heb. Mocht je toch een wat duurdere drone willen kopen is het advies om heel veel info uit de reviews van you tube te halen, want daar is een schat aan informatie te halen om tot de juiste keuze te komen. Om je een voorbeeld te geven in mijn geval. De DJI Phantom 4 is de laatste nieuw van deze serie. Een van de voordelen was dat de bevestiging van de rotorbladen afklikbaar waren. Nadeel was dat hier 4 onderdelen aan slijtage onderhevig waren en dit niet opgaat bij de 3. Deze info haalde ik dus uit de fimpjes van YouTube.
Veel succes met je zoektocht naar de voor jouw ideale drone
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Bob Diesel »

hwendt schreef: Stilte moet je maar in de tuin van het bejaardenhuis zoeken.

Hugo :bang: :bang: :cheers: :cheers:
Ben beter gewend van je :roll:
Een bejaarden huis zijn de meeste nog niet rijp voor
Stilte rust en ruimte zoek ik in de natuur
En die is al verkloot door de mens,,, daar is iedere vorm van lawaai overlast
Dus alleen vliegen waar het mag :!: dus niet overal

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... articulier
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 5112
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: Drone



Bericht door Reny »

Ik moet toegeven dat ik het reisverslag over Noorwegen van een forumlid met o.a. beelden vanuit de lucht toch echt wel geweldig vond. Gaf echt een meerwaarde :thumbup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Aloys »

Zullen we dit topic overlaten aan mensen die drones wél leuk vinden, en voor evt. anderen een nieuw anti-drone topic starten?
Door elkaar dat gaat niet werken... x:S
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Drone



Bericht door hwendt »

Het is nu niet helemaal de tijd er voor. Maar misschien kunnen we iets organiseren in het voorjaar waarbij je ook de info kan vinden voordat je iets koopt. Het leek mij fantastisch om te doen.

Dat er regels zijn hoeven we hier toch niet te vermelden he..? Immers als iemand een camper wil kopen roepen we ook niet dat het ding een motor heeft en lawaai maakt en dat je de regels moet accepteren. Dus sla deze bladzijde om.

En voor Krekwakwou laat maar wat filmpjes zien. En heb je info waar te koop en jou ervaringen met je toestel. Zo ook wat betekend de term "geen luchtfotografie " staat bij diverse Drones in de beschrijving.
Er staan tientallen Drones bij aliexpres met vele prijzen maar als je er geen verstand van heb weet je ook niet waar op te letten bij aankoop..

Hier veel van die dingen oplopend tot 1400 euro

https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... Text=drone
Plaats reactie