Wegglijden bankkussen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Wegglijden bankkussen



Bericht door JoopBrekken »

Spuitbus Bisontix
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13419
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wegglijden bankkussen



Bericht door hathi »

Ik had dat probleem ook,en heb de kussens opnieuw laten bekleden,(tevens clitterband in de rugleuning laten naaien)nu zit de rugleuning,met de boven bekleding uit een stuk aan het zitgedeelte,en scharniert zodoende makkelijk bij de rugaansluiting,zodat het zitgedeelte toch nog makkelijk omhoog kan,met de zitpklep
Hans
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wegglijden bankkussen



Bericht door Peter LMC »

Loeki schreef:Plankje met afgeronde hoeken ervoor gemaakt

Plankje staat de helft van de hoogte van het kussen

Als men op de bank zit blijft het kussen perfect liggen, heeft men een betere zit wegens "dikker" kussen doordat het niet kan uitzetten

Van het plankje heeft men geen last omdat het "ingedrukte" kussen nog altijd hoger is dan bovenkant plankje
Hier ook zo gemaakt.
Klitten band etc hadden onvoldoende effect.
Gebruikersavatar
KenJo
Berichten: 24
Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:28
Locatie: Alkmaar

Re: Wegglijden bankkussen



Bericht door KenJo »

Ook wij hebben dit probleem en we hebben al verschillende oplossingen geprobeerd: anti-uitglij strips, klitteband, anti uitglijmatjes combinaties van die 3 en niks helpt. Het vreselijk mooie idee van het plankje kan helaas ook niet bij ons omdat de bank omgebouwd moet worden tot slaapplaats. Ik had er ook al aangedacht om de zit en rugkussens aan elkaar te maken maar dat gaat ook niet omdat de rugkussen omgedraaid moet worden voor het slapen (dik en minder dik gedeelte). Ik heb er aan zitten te denken om met touwtjes te werken zodat je de kussens ergens aan vast knoopt, maar dat is onhandig om elke keer als het bed omgebouwd wordt los te maken en weer vast te maken.

Waar ik nu aan zit te denken zijn draai/ tourniquet sluitingen. Een lap stof over de hele breedte aan het kussen vast naaien en daar de ringen op 3 plaatsen in vast maken. De sluitingen op het hout van de bank vast maken tegen het rugframe aan zodat ze niet in de weg zitten voor het bed. Heeft iemand daar ervaring mee?
Afbeelding
Fiat Ducato 244 motor 2.3jtd met chiptune bj 2002 Knaus Sun Traveller 650 opbouw
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Wegglijden bankkussen



Bericht door Toon »

Yep
In onze camper zit een eenpersoons bankje
Daar zit het zitkussen met 2 x 2 drukknoppen vast en dat blijft perfect zitten
En of het nou drukknoppen zijn of wat jullie willen gebruiken
Het principe is het zelfde
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie