Wat nu met nieuwe camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Mc Louis
Berichten: 7
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 11:19

Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Mc Louis »

Hallo iedereen,

Ik heb een nieuwe camper een Mc Louis nu iets meer dan een half jaar !

En weet me al geen raad meer want het is een blijft toch een grote investering !!

Na een paar weekendje en in het najaar op vakantie blijkt dat de nep houtbekleding lost :oops:
Nam contact met de dealer en die reagerde van ...Och dat gebeurt vaker ... we lijmen dat weer dicht !!!

Maar het word stilletje erger !
Nu is er ook een paneel een beetje opgekomen ???

Wat moet ik hiermee ?
Want voor de rest stond hij in een droge stalling

Straks betaal ik me blauw aan de bank en heb een stukje schroot, want de garantie is 2 jaar en om alles zelf te verbouwen dat lukt me niet meer voor men leeftijd

Graag wilde ik Uw mening horen

Dank je Mc Louis
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door B1gcheese »

Heel vervelend als je nieuwe trots gebreken vertoont. Een nieuwe camper zal altijd wel wat probleempjes kennen die de dealer onder garantie moet oplossen, dus ik zou ze hier gewoon op aanspreken. Een goede inspectie vlak voor het aflopen van de garantie lijkt me ook geen overbodige luxe.

Wat bedoelt u precies met 'er is een paneel een beetje op gekomen'? Misschien even een foto erbij?
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Mc Louis
Berichten: 7
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 11:19

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Mc Louis »

Dank voor antwoord
Hier is een print van de indeling zoals je kan zien ligt acheraan de douche en aan de buitenkant ( als je vanuit het bed kijkt ) zie een ronding ..wel,die ronding begint open te komen !!!

De dealer vind dit normaal ook dat de voortent niet kan staan omdat de rail waar die opkomt te kort is :(
En aan de onderkant van de camper zou ik een toch iet moeten hebben om de voor tent niet open te laten zijn als je deze opzet Maar dat bezitten ze niet !

[img]http://www.sovereignspecial.be/[/img]

de camper met het losstaand bed
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Ronmekel »

Welkom.
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Mc Louis
Berichten: 7
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 11:19

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Mc Louis »

Dank je
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door B1gcheese »

Dat er iets los begint te komen van de wand van de douche lijkt me inderdaad een defect, maar voorzieningen voor een voortent mag je niet standaard verwachten denk ik. Ik moet zeggen dat ik nog geen enkele camper heb gezien waar je van die rokken onder hangt om de tocht te weren uit een voortent. Lijkt me geen standaarduitrusting zoals bij een caravan. 99% van de campers zetten een luifel uit en dat is het. Tenzij je op een camperplaats/parking staat, maar dat is een discussie die hier al meer gevoerd is :wink:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door 't Busje »

Wij hadden met een nieuwe camper de afgelopen twee jaar ook een waslijst aan mankementen. Die zijn allemaal keurig door de dealers (auto en camper) onder garantie opgelost.
Het is wel vervelend dat je aldoor terug moet, maar zelfs daar wen je aan. Onze camper weet nu zelf de weg van ons huis naar de dealer.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Mc Louis
Berichten: 7
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 11:19

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Mc Louis »

B1gcheese


Ik verwacht dit ook niet standaard, maar je ze hebben het gewoonweg niet :(
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door isoplus »

Bij elke caravanzaak is zo'n lijst voor de tochtreep te koop en ze willen het er ook nog wel voor je aan zetten. Tegen betaling uiteraard.
Let op, er moeten dan ook voorzieningen voor de wielkasten komen en vaak kun je dan de kleppen niet meer gebruiken als je een dubbele bodem hebt.

Loslaten en opbollen binnen duidt vaak op vocht dat ergens naar binnen komt, even schriftelijk bij de dealer reclameren met bij sluiting van foto's, dan sta je weer wat sterker als er later toch iets aan de hand blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1688
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Bakkertjes »

Bij de Pilote van ons zitten er roestvrij stalen drukknoppen voor de rok te bevestigen

Hans
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Gebruikersavatar
Bob v.d.Heijdt
Berichten: 349
Lid geworden op: vr 22 sep 2006, 18:47
Locatie: Vroomshoop

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Bob v.d.Heijdt »

Hallo Mc Louis,
Het loslaten van de print mag natuurlijk niet voorkomen.
De rail voor de rok zou je toch zelf moeten verzorgen.
Maar als je lid bent van de NKC zou je daar mee in contakt
kunnen treden over de print, die hebben een rechts bijstand,dus doe
je voordeel ermee.
Groet Bob v.d.H.
Globetrotter 2
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 12:13

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Globetrotter 2 »

Mc Louis schreef:Dank voor antwoord
Hier is een print van de indeling zoals je kan zien ligt acheraan de douche en aan de buitenkant ( als je vanuit het bed kijkt ) zie een ronding ..wel,die ronding begint open te komen !!!

De dealer vind dit normaal ook dat de voortent niet kan staan omdat de rail waar die opkomt te kort is :(
En aan de onderkant van de camper zou ik een toch iet moeten hebben om de voor tent niet open te laten zijn als je deze opzet Maar dat bezitten ze niet !

[img]http://www.sovereignspecial.be/[/img]

de camper met het losstaand bed
even naar een zeilmaker gaan en die maakt het zoals je wilt kosten zijn niet zo veel ik heb het ook bij mijn mb laten doen 7mtr met druk knopen kosten € 75
Mc Louis
Berichten: 7
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 11:19

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Mc Louis »

ik maak eerlijk gezegd veel meer zorgen over de binnenbekleding !

Wat als de dealer bij zijn punt blijft

" gewoon even opnieuw vastkleven " ???

Ik had vermoed dat iemand zou zeggen dat ze dit nooit zouden aanvaarden, wij zitten echt met handen in de haren :bang:
Stel dat het een lek is ?
We praten toch over een nieuwe camper en persoonlijk vertrouw ik deze camper niet echt meer!
Hij had een ( verplichte ) vochtmeting ( zonder dat ik erbij was ) en alles werd goedgekeurd doch voor de verwarming wat moest branden gaven onze kleding en bed een vochtig gevoel dit bij prachtig weer in september

Vriendelijk dank voor de tips van de rok :D

Groet Mc Louis :sick:
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Wat nu met nieuwe camper



Bericht door Toon »

Heeft er niemand in je kennissen kring een vochtmeter
Laat die er in je eigen bijzijn is op los
Ga desnoods naar een camper of caravan bedrijf en laat hem daar nog eens een vochtmeting ondergaan
Deze zul je dan wel zelf moeten betalen
Maar je bent er voor je gemoedsrust wel uit
Of je zakt nog dieper weg
Maar dan heb je een bewijs waar je mee verder kunt
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie