Noorden van Portugal in oktober

Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Noorden van Portugal in oktober



Bericht door Vertrokken2 »

PT is idd chill. Vooral alles ten noorden van Lissabon, incl het binnenland. Wij zijn er echt fan van. Het is alleen een kolere eind rijden.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Jeffae
Berichten: 17
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 13:09

Re: Noorden van Portugal in oktober



Bericht door Jeffae »

Kolere, dat kan je wel zeggen, 10 jaar geleden deden we dat in 3 weken. Dat kan niet meer dus gaan we naar FR. Mooi stukje om PT binnen te rijden is via de Douro, dat was eerder toevallig, maar super mooi, hoge kliffen met rivier beneden die daar nog heel smal is (of was dat omdat het zo hoog was) ik moet daar nog terug gaan om een caféganger te groeten ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 13:53

Re: Noorden van Portugal in oktober



Bericht door Vigo »

Jan en Simonne schreef:Ik zou hem niet los laten tijdens het rijden.
Je zou eens kunnen kijken naar zo'n hondengordel.
Het normale tuig zal niet sterk genoeg zijn.

Ik ga wel zo'n riem kopen, zie nu dat het in Spanje zelfs verplicht is, het nadeel vind ik dat hij dan op een stoel plaats moet nemen en ik heb hem liever op de vloer in zijn mandje, hij zelf ook.
Maar dan heb ik in ieder geval zo'n riem aan boord voor het geval die Baskische geüniformeerde maffia weer bekeuringen uit gaan delen. Ik kreeg er laatst èèn van € 4000 voor het verkeerd maken van een kwartiertje pauze, ik ben wel even klaar met dat gajes.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Noorden van Portugal in oktober



Bericht door Vertrokken2 »

Jeffae schreef:Kolere, dat kan je wel zeggen, 10 jaar geleden deden we dat in 3 weken. Dat kan niet meer dus gaan we naar FR. Mooi stukje om PT binnen te rijden is via de Douro, dat was eerder toevallig, maar super mooi, hoge kliffen met rivier beneden die daar nog heel smal is (of was dat omdat het zo hoog was) ik moet daar nog terug gaan om een caféganger te groeten ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wij doen altijd de Douro aan. Meestal rijd ik daar in een of twee etappes heen en blijf dan een paar dagen hangen om te relaxen, beetje zwemmen, vino verde drinken etc., etc. Wel het deel na de stuw, km of 40 vanaf Porto.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 13:53

Re: Noorden van Portugal in oktober



Bericht door Vigo »

Jeffae schreef:Heb in PT gewoond (in camper) heel het land is chill, kan overal staan, uitzonderingen zijn toeristische gebieden/hoogseizoenen en dan nog voornamelijk in het zuiden (Algarve) vanaf dat je de kust verlaat wordt het ook dan/daar direct rustig, zelfs in drukke periodes, Alentejo is idd ook heel mooi, maar het Noorden is wel groener in de zomer, veel plezier!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben van plan in het noorden te blijven en het binnenland, die Algarve trekt mij niet zo met al die drukte.

Thanks voor de tips.
Gebruikersavatar
darnhem
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 17:56
Contacteer:

Re: Noorden van Portugal in oktober



Bericht door darnhem »

Misschien heb je nog wat aan ons verslag

http://dickencarlavanarnhem.nl/wp/spanje-portugal-2009/

Veel plezier!
Bekijk reisverslagen door heel Europa en informatie over camperplaatsen op http://www.dickencarlavanarnhem.nl
Gebruikersavatar
Wesselsjan
Berichten: 314
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 17:24
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Noorden van Portugal in oktober



Bericht door Wesselsjan »

Wij hebben ons op onze rondreis in 2014 ook beperkt tot het noordelijk deel van Portugal. Enorm veel te zien.
Camper'n is SKIK... wie döt oons wat vandage...

Mijn reisverhalen op Campersite
Plaats reactie