File bij Luik

Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

File bij Luik



Bericht door Slag+J16 »

Op de terugweg uit Fr. zijn we via de rondweg bij Luik in de file voor een viaduct (renovatie) gekomen, met als gevolg 2 uur oponthoud, voor we richting Maastricht verder konden.
Hebben jullie een alternatief , om deze bouwplaats te vermijden. Vroeger reden we door de stad Luik, mag dit nog steeds met een camper?
Jan
Gebruikersavatar
brein
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 10 mar 2014, 15:39
Locatie: Wolvega

Re: File bij Luik



Bericht door brein »

Volgens mij mag je gewoon door Luik.
En anders vanaf Alleur de N20 naar Tongeren en dan Maastricht, rij je wel wat om maar wel door.
En elke week weer 2000 km.
Gebruikersavatar
Spacebreaker
Berichten: 20
Lid geworden op: za 23 jan 2016, 12:02
Locatie: Westerlo

Re: File bij Luik



Bericht door Spacebreaker »

Wij zijn gisteren ochtend ook door Luik gereden (rond 9u) en dat ging vrij vlot. Een alternatief is er niet echt of je moet de secondaire wegen gebruiken. Door Luik rijden is nog steeds geen probleem, is trouwens een leuke stad. Of een stevige omweg via Aken, maar dan ben je ook al minstens 2u verder.

Dirk
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: File bij Luik



Bericht door bertt »

Officieel mag je niet door Luik als je langer bent als 6 meter. Ik trek me er niet zo veel van aan, Maaaaaaaar :wink:


Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: File bij Luik



Bericht door hurktoilet »

Alternatief: vanaf Thionville de A7 recht naar het noorden, net om de stad Luxemburg heen, en dan Ettelbruck, Sankt-Vith, Malmedy. Is volgens Google Maps maar kwartiertje langer dan via Arlon, Bastogne en rijdt lekker rustig.
Werkzaamheden bij Luik duren tot eind dit jaar. Ook opletten de andere kant op. Richting zuiden bij Luik-noord de ring Luik op geldt breedtebeperking van twee meter. En die staat pas op het allerlaatst aangegeven...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: File bij Luik



Bericht door WiSpi »

Wij zijn op de heenweg vanuit Maastricht ook in de problemen gekomen (29-04), namelijk 2 uur vertraging. Je moest vanaf Maastricht om de ring op te komen over een zeer smalle rijstrook westwaarts rijden. Zo smal dat onze buscamper dat maar net kon redden. De Garmin gaf aan ruim 60 minuten te kunnen besparen, dus dat heb ik gedaan. Maar ja: er zijn meer auto's met een Garmin die er ook zo over dachten en we zaten weer in de file :( :(
Op de terugweg zijn we vanaf Luxemburg, richting Trier gereden, langs Bitburg en via de snelweg naar Verviers. Daar zijn we richting Luik gegaan. Zonder problemen konden we daar afslaan richting Maastricht. Daar zijn geen wegwerkzaamheden (weet niet of die er nog komen).

Dus als je het andersom doet, gaat het ook goed. Vanuit Maastricht richting Aken en bij Verviers richting Trier. We overwegen nog om op deze Belgische snelweg bij afrit 7 er af te gaan en zo door te rijden naar de vettouwde snelweg naat Arlon/Luxemburg. Echter op dit moment zijn ze ook bij afrit 7 nog aan het werk.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: File bij Luik



Bericht door WiSpi »

Wij zijn op de heenweg vanuit Maastricht ook in de problemen gekomen (29-04), namelijk 2 uur vertraging. Je moest vanaf Maastricht om de ring op te komen over een zeer smalle rijstrook westwaarts rijden. Zo smal dat onze buscamper dat maar net kon redden. De Garmin gaf aan ruim 60 minuten te kunnen besparen, dus dat heb ik gedaan. Maar ja: er zijn meer auto's met een Garmin die er ook zo over dachten en we zaten weer in de file :( :(
Op de terugweg zijn we vanaf Luxemburg, richting Trier gereden, langs Bitburg en via de snelweg naar Verviers. Daar zijn we richting Luik gegaan. Zonder problemen konden we daar afslaan richting Maastricht. Daar zijn geen wegwerkzaamheden (weet niet of die er nog komen).

Dus als je het andersom doet, gaat het ook goed. Vanuit Maastricht richting Aken en bij Verviers richting Trier. We overwegen nog om op deze Belgische snelweg bij afrit 7 er af te gaan en zo door te rijden naar de vertrouwde snelweg naar Arlon/Luxemburg. Echter op dit moment zijn ze ook bij afrit 7 nog aan het werk.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Mazzelaar
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 18:49
Locatie: Dalfsen

Re: File bij Luik



Bericht door Mazzelaar »

Wij zijn van plan volgende week maandag naar Frankrijk te reizen. Met onze camper mag dat via de oude weg langs de maas. Heeft deze route ook last van de file op de rondweg?
Hans
Hymer 574
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: File bij Luik



Bericht door Bob Diesel »

Ik zou niet vertrekken,hoef je ook niet retour en heb je nergens last van :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: File bij Luik



Bericht door Slag+J16 »

@ Bob Diesel,
Je hebt soms van de routes waar je langs moet en waar een kleine aanwijzing van waarde kan zijn. Wij hebben een automaat, maar als je 2 uur in de file staat en er niet afkan, dan geef ik je het te doen om steeds weer de koppeling in te trappen-- niks mis met Luik-- maar vertel jij dan eens wanneer het het beste is om er langs te rijden-- om 2 uur s-nachts ???
Jan
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: File bij Luik



Bericht door Slag+J16 »

@ Bob Diesel,
Je hebt soms van de routes waar je langs moet en waar een kleine aanwijzing van waarde kan zijn. Wij hebben een automaat, maar als je 2 uur in de file staat en er niet afkan, dan geef ik je het te doen om steeds weer de koppeling in te trappen-- niks mis met Luik-- maar vertel jij dan eens wanneer het het beste is om er langs te rijden-- om 2 uur s-nachts ???
Jan
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: File bij Luik



Bericht door bertt »

Dus als ik het goed begrijp, voorlopig niet de ring nemen. Dat houdt in vanaf Maastricht niet de aanwijzing Ring, maar richting centrum. Dan over de kades de andere kant er weer uit. Rijdt perfect en in Luik zelf nooit oponthoud gehad.
Het enigste probleem kan zijn dat je er dus niet langs mag als je langer als 6 mtr ben.
Mijn vrouw zegt altijd dat ik er omheen moet.
Ik zeg dan steevast, "Hij loopt niet goed, ga even langs de Fiat dealer" die zit in die hoek. En als je ter plaatse moet zijn is het veroorloofd. Amper in Luik rijdt ie volgens mij weer goed :wink:

Bert

vanaf het zuiden, niet de tunnel in, maar vlak er voor, als je de krappe bocht onder het viaduct naar links genomen heb, rechts eraf.
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: File bij Luik



Bericht door Slag+J16 »

Ja.Bert zo heb ik het vorig jaar ook gedaan , zowel op heen- als terugweg , mijn Mio weet kennelijk niet anders.
Ook mijn vrouw zegt dan, je gaat niet goed want dit is vast niet de bedoeling. Alleen dat van die Fiat garage gaat voor mij niet op, of zit daar ook een MB dealer? Anders wordt het: ik heet Jan en weet nergens van. Als Groninger ben ik daar onbekend en ik meen de MB dealer een keer net langs deze rondweg bij Luik te hebben gezien.
Jan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: File bij Luik



Bericht door Bob Diesel »

Slag+J16 schreef:@ Bob Diesel,
Je hebt soms van de routes waar je langs moet en waar een kleine aanwijzing van waarde kan zijn. Wij hebben een automaat, maar als je 2 uur in de file staat en er niet afkan, dan geef ik je het te doen om steeds weer de koppeling in te trappen-- niks mis met Luik-- maar vertel jij dan eens wanneer het het beste is om er langs te rijden-- om 2 uur s-nachts ???
Jan
Je moet,hoeft niets :idea:
Als ik in Groningen woonde,reed ik van Luxemburg va Trier,Keulen via de ruhrpot ,A31 naar boven
Of via de A61 nasr Venlo en dan verder
De werkzaamheden in Luik duren al 2 jaar :-?
Ik woon in limburg ,kom ik richting huis via Marche la femme,neem ik de nieuwe rijbaan op de linker oever
En anders zo als eerder vermeld,door de tunneltje,s langs de rechteroever
Normaal ga ik ook via Luxemburg,st Vith ,Vise ,door het dal van Aubel,langs Noorbeek naar huis :cheers:

Rijd ik thuis weg,nooit voor 10uur dan gewoon door Maastricht,en id gewoon door de stad,luik om een uur of 11,nog geen problemen gehad, dit jaar al 2 x gedaan
Koop een goede kaart en doe niet altijd wat je naviesysteem aangeeft
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie