Mikki's Place dicht?

Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Mikki's Place dicht?



Bericht door NAWM »

Ik hoorde dat Mikki's place in Portugal gesloten is. Wie weet hier meer van?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31865
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door Bob Diesel »

Je bent toch in de buurt :?:
Ga eens langs, en vertel het ons :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door NAWM »

We hoorden het toen we wegreden bij SILVES / Vacaria, prima plek, zeer aan te raden.
En we gingen de andere kant op. Maar het leek ons een leuke camperplek.
Dus als iemand er meer van weet?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31865
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door Bob Diesel »

Vrienden van ons waren daar vorige week nog
dus ook ik ben wel benieuwd

Aangezien we toch waarschijnlijk retour PT gaan binnenkort
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
swin
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door swin »

Open.
Echte mannen eten geen honing, ze kouwen bijen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31865
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door Bob Diesel »

Bericht gehad , is ook op FB geplaatst

Wij verkochten in 2014 ons huis voor minder dan de helft van de prijs om Miiki's place te realiseren. Niet zomaar een camperplaats, maar eentje met een ziel. Velen van jullie hebben ons plekje al ervaren en hebben een heel positief beeld.
Ondertussen begonnen we aan de legalisering van Mikki's......een hele calvari......
Twee weken geleden kregen we bevestiging dat er een verschil is tussen een camperpark en een service plek voor camperaars.
In t'kort: een camperpark moet voldoen aan meer regels, zoals een restaurant, winkeltje, badkamers ...hebben. Dit hebben we allemaal gerealiseerd met veel financiele en lichamelijke inspanningen.
Een service plek voor camperaars zijn plaatsen zonder enige toegevoegde waarden, alleen eenslagboom met een ATM machine.
En alleen die laatste kunnen legaliseren. Dat terwijl Mikki's place een bron is van inspiratie, van gezelligheid en gemoedelikheid.
Maar goed wat moet, moet. Zeer binnenkort zal dus een project worden ingediend.
Vandaag kregen we echter hoog bezoek de ,,GNR,, Ze dreigden Mikki's place te sluiten bij gebrek aan een documement ,,information previa,, met stempel van het gemeentehuis. Gelukkig kon ik alle documenten regelen om Mikki's place te redden.
Graag wou ik jullie vragen:
Vermijd foute geruchten door deze waarheid onder de camperaars te verspreiden.
Organiseer een petitie met jullie bevindingen over Mikki's place.
Dank bij voorbaat. Mikki
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door NAWM »

We zijn benieuwd hoe dit verder gaat. En je door een rijstebrij van bureaucratie vreten is een ellende.
We hopen op een happy end.
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door mari-anne »

Wij stonden vanmorgen op Mikki's Place. Toen ik vanmorgen om negen uur uit de camper stapte, viel ik letterlijk in de armen van de ngr ofwel de groene baretten. Wij hebben ons paspoort etc aan de politie moeten laten zien en kregen een bevel de plaats te verlaten omdat we op een illegale camperplaats stonden.
Omdat mijn was pas om 12.30 terug kwam zijn we daar nog gebleven. Tot na 13.00 uur. Op die tijd heeft Mikki een bijeenkomst geregeld voor alle aanwezige camperaars. Zij vertelde dat ze in Silves was geweest en dat voorlopig alles in orde is. Dat neemt niet weg dat wij van de politie een officiele waarschuwing hebben gekregen dat wij de plaats moesten verlaten. Mikki heeft uitgelegd aan alle aanwezige camperaars dat voorlopig alles in orde is. Ieder zal voor zich zelfmoeten bepalen of zij daar blijven of niet. Het zou erg jammer zijn als deze plaats gesloten moet worden.voorlopig blijft de plaats dus open.

Het is afschuwelijk drukmet campers aan de Algarve en op vele gedoogplaatsen worden camperaars weggestuurd. Ik vind het niet leuk. Staan nu in Portimao , vol, vreselijk vol. Vinden en wij dit nog leuk. We vragen het ons af.
Gebruikersavatar
Hamersma
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 14:26
Locatie: Europa.......
Contacteer:

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door Hamersma »

Michelle Fredericks heeft meer dan € 400.000 geïnvesteerd in een caravanpark "uniek in Portugal" te maken, in de wijk Pera Silves. Het project, dat wordt ontwikkeld voor twee jaar, "liep de Portugese bureaucratie." Echter, het doelwit van klachten van concurrenten, gisteren had de GNR de deur naar de ruimte te sluiten.

De 'Mikki's Place to Stay', een project gestart in 2014, bestaat uit twee hectare grond in Pera Valleien gebied voor 80 campers. Voor nu is het slechts een service gebied en 's nachts - waar de voertuigen alleen kan oplopen tot 72 uur - maar het doel is om de vergunning voor een campervan park te krijgen.

"Ik verkocht mijn huis, ik maakte enkele claims en heeft geïnvesteerd meer dan 400.000 euro in dit project. Ik heb een gat gestuurd, bouw hekken, elektriciteitsvoorziening en honderden bomen, steenslag om de paden, onder vele andere werken te maken, hebben een alleen parkeren in Portugal, met de kwaliteit voor degenen die ons bezoeken, "vertelt hij CM Michelle Fredericks, 52, van Belgische nationaliteit, die woont in Portugal sinds 2007. Maar na dit alles, betreurt de" buitensporige bureaucratie "dat is het voorkomen van het project, want het is voor twee jaar wachten op licenties.


"Ik besef dat ik moet wachten, omdat de bureaucratie kost tijd. Ik begrijp niet waarom ik een ander gebruik van een deel van het land ingedeeld voor de landbouw, want anders zou worden afgeschaft niet kan geven," zei de Belg. "De Portugese regering wil de ontwikkeling van het toerisme, maar creëert een aantal barrières. Het is een schande," voegt hij eraan toe.

Als gevolg van klachten van concurrenten, het GNR was gisteren op zijn plaats om de ruimte te sluiten, maar de actie werd vermeden na Michelle de documentatie om te bewijzen dat de legalisering is aan de gang te leveren.
http://www.youtube.com/channel/UCDF5BsM ... A2A/videos
https://vimeo.com/user24672538
***
Als U mij zoekt... zit ik of in Lapland of in de Sahara....
Meestal ook wel er tussen in...
Wuif maar even als je me tegen komt...! Daaag...! ( Oan t sjen )

**** BURSTNER 44-VH-DN ****
Ik ben alleengaand en reis heel wat af met de camper,door Europa....
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door NAWM »

Vertaald met google?
Maar de strekking is denk ik duidelijk: men is verstrikt geraakt in de bureaucratie én de concurentie in de buurt doet er nog een schepje bovenop.
Ellende!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31865
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door Bob Diesel »

Het stuk stond in de portugese krant

Staat ook op hun FB Site :idea:


Nu weet je waarom er vaak word aangegeven max72 uur of 3 dagen :idea:
Anders word het een camping,,, welke onder andere regelgeging/ vergunning valt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door de Jonckheer »

mari-anne schreef:Het is afschuwelijk drukmet campers aan de Algarve en op vele gedoogplaatsen worden camperaars weggestuurd. Ik vind het niet leuk. Staan nu in Portimao , vol, vreselijk vol. Vinden en wij dit nog leuk. We vragen het ons af.
Dat is de reden dat wij besloten hebben niet meer naar Portugal te rijden. We gaan voor ons plezier en niet omdat te laten vergallen doordat we op de gekste momenten door een stelletje onsympathieke smerissen worden verjaagd of we criminelen zijn. Voor ons is de aardigheid eraf helaas.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31865
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door Bob Diesel »

En toen :?: blijf je thuis :-?
Of ga je ergens anders het wiel uitvinden
Overwinteren kan je in eu slecht op weinig plaatsen

Wij willen volgende week voor de 2e x dit jaar vertrekken
Maar niet de massa op zoeken
Het kan wel :idea: in Portugal
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Mikki's Place dicht?



Bericht door mmdem »

Tja, die combinatie van de Jonckheere nodigt nu niet bepaald uit om over smalle weggetjes door het binnenland te trekken. Dat is de makke van al die te grote wagens.
Die drukte betreft altijd de kust,want ga je een paar kilometer het binnenland in kun je overal staan.

Zo "heb ieder voordeel z'n nadeel".
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Plaats reactie