Propaanfles aansluiting Italie

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Miker V
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 9:08

Propaanfles aansluiting Italie



Bericht door Miker V »

Over 2 weken gaan we overwinteren in Italie. Om te voorkomen dat we in de kou zitten, of dat we met een gasfles moeten rondrijden waar we niks mee kunnen, vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan aanpakken met de gasflessen.
- kan de "standaard" Nederlands/Belgische flessen omwisselen in Italie?
- kan ik de standaard flessen anders bijvullen in Italie?
- kan ik beter met 1 Nederlandse fles die kant op rijden en daar een Italiaanse fles erbij gaan halen?
- gebruiken ze in italie dezelfde aansluiting als bij ons? Of is het zoals ik in Spanje heb meegemaakt een apart aansluitsysteem?

Wat is wijsheid, wie kan me hiermee helpen?
goldforton

Re: Propaanfles aansluiting Italie



Bericht door goldforton »

Als U het mij vraagt is er maar een goede oplossing en ben je van alle problemen en vragen af in heel Europa. Ga over op een LPG tank (fles) met 80% vulling Je tankt B.V. in belgie voor 35 cent de vol. Zie je na enkele dagen een LPG tankstation tank je even bij tot hij weer vol is . Wij doen dit al 15 jaar tussen Noordkaap en grens Syrie. Italie , Spanje , Portugal , Frankrijk en ga zo maar door.Buiten de fles heb 3 verloop nippels nodig voor heel Europa .Hoe staat het met het gewicht van de camper ???
wij hebben 2 van deze flessen 1 altijd dicht en de ander gebruiken we . Mocht het voorkomen dat we even moeilijk zitten hebben we nog altijd een volle fles, Daar we op een plaats vullen worden ze allebei tegelijk gevuld en zijn ze na tanken beiden vol
Huub
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Propaanfles aansluiting Italie



Bericht door Cee Pee »

De Italiaans aansluiting op de fles wijkt af van de Nederlandse de linkse schroefdraad is iets kleiner.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
wimleeuw
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:18
Locatie: Voorhout

Re: Propaanfles aansluiting Italie



Bericht door wimleeuw »

Ik heb nooit met een lege fles in Italie gestaan, dus ik kan geen zinnig antwoord geven, maar waar ik wel in geinteresseerd ben is de plaats in Italie waar je wilt overwinteren. Heb zelf nog geen plaats met aangename wintertemperaturen kunnen vinden. Op Sicilie misschien ??
Groet,

Wim
Miker V
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 9:08

Re: Propaanfles aansluiting Italie



Bericht door Miker V »

wimleeuw schreef:Ik heb nooit met een lege fles in Italie gestaan, dus ik kan geen zinnig antwoord geven, maar waar ik wel in geinteresseerd ben is de plaats in Italie waar je wilt overwinteren. Heb zelf nog geen plaats met aangename wintertemperaturen kunnen vinden. Op Sicilie misschien ??
Groet,

Wim
Hi Wim,
we gaan richting Napels. We willen ooit definitief weg uit NL/BE, dus we gaan daar eens goed de omgeving verkennen. Ik verwacht daar niet de temperaturen van Zuid-Spanje, maar waarschijnlijk wel aangenamer dan hier...
Gebruikersavatar
wimleeuw
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:18
Locatie: Voorhout

Re: Propaanfles aansluiting Italie



Bericht door wimleeuw »

Duidelijk Miker, veel succes.
rob7
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 20:21
Locatie: noord nederland

Re: Propaanfles aansluiting Italie



Bericht door rob7 »

Als je niet voor een lpg tank gaat, dan daar een fles kopen en een set adapters meenemen voor de fles, te koop bij de meeste kampeerwinkels in NL, de flessen zijn te koop bij de meest branche vreemde winkels zoals een boekenwinkel. maar ook tankstations. tip: zoveel mogelijk Italiaans stoken en de NL fles gebruiken om te overbruggen.
Plaats reactie